انتشار لیست نتایج قرعه کشی ایران خودرو برای مادران با کد ملی | لیست برندگان قرعه کشی ایران خودرو با کد پیگیری
قرعهکشی ایرانخودرو ویزه دی ماه ۱۴۰۳ روز گذشته انجام شد.
اسامی برندگان نهایی طرح فروش ایران خودرو پس از اولویت بندی و صحتسنجی اطلاعات، از طریق پیامک و سایت اینترنتی به نشانی ikcosales.ir اعلام خواهند شد.
روز گذشته سهشنبه ۱۱ دیماه ۱۴۰۳، قرعه کشی و تعیین مشتریان نهایی طرح فروش ایرانخودرو انجام شد.
برندگان نهایی طرح فروش ایران خودرو پس از اولویت بندی و صحتسنجی اطلاعات، از طریق پیامک و سایت اینترنتی به نشانی ikcosales.ir اعلام خواهند شد.
فراخوان ثبت نام ایران خودرو شامل متقاضیان عادی، مشمولین طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و مشمولین طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بوده است که ثبت درخواست خرید خودرو (بر اساس کد کلاس محصولات) و تعیین روش فروش (فوقالعاده و یا پیش فروش) از روز یکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳ تا پایان ساعت ۲۴ روز شنبه ۸ دی ۱۴۰۳ امکان پذیر بود.
همچنین مسدودی حسابهای بلوکه شده متقاضیان عادی از یکشنبه ٩ دی ۱۴۰۳ قابل برداشت است.
این دور از ثبت نام ایران خودرو شامل دو نوع فروش بود؛ فروش فوق العاده و پیش فروش. همچنین از انواع طرح های این فروش نیز می توان به طرح خودروی برقی، طرح عادی، طرح فرسوده و طرح حمایت از خانواده و جمعیت (مختص مادران) اشاره داشت. در ادامه به تعداد سفارش اولویت اول متقاضیان در این طرح ها خواهیم پرداخت.
در طرح خودروی برقی و نوع فروش فوق العاده، فاو بستون NAT تعداد ۳۳۳۷ سفارش داشته است. خودروی سورن پلاس با پیشرانه XUP در نوع فروش فوق العاده شامل طرح های عادی، فرسوده و مادران هم تعداد ۱۹۲۸۷۰ دستگاه سفارش داشته است.
اما در نوع پیش فروش و سه طرح عادی، فرسوده و مادران، خودروی تارا اتوماتیک V4 تعداد ۱۴۴۷۶۲ دستگاه، تارا دنده ای V1P تعداد ۵۸۴۸۹ دستگاه، دنا پلاس با پیشرانه EF7P تعداد ۲۱۲۳۶۳ دستگاه، دنا پلاس دستی تعداد ۶۷۲۶۹ دستگاه، سورن پلاس XUP تعداد ۵۲۳۷۷ دستگاه، سورن پلاس دوگانه سوز تعداد ۳۶۴۲۳۱ دستگاه سفارش اولویت اول متقاضیان را داشته اند.
در پایان می توان گفت تا این صف های عجیب و غریب برای خودروهای داخلی پابرجاست، همچنان دلالان سودهای نجومی خود را برده و شرکت های خودروساز نیز به هیچ عنوان به فکر بهبود کیفیت و بهروزرسانی واقعی محصولات خود نخواهند بود.
شرکت ایرانخودرو با صدور اطلاعیهای از آغاز فروش خودروهای پژو ۲۰۷ فلز دستی ارتقا یافته، تارا V۴LX و سورن پلاس EF۷ پایه گازسوز خبر داد. موعد تحویل این خودروها اسفندماه ۱۴۰۳ است.
در دعوتنامه پژو ۲۰۷ فلز دستی ارتقا یافته، قیمت نهایی فاکتور با اعمال مصوبه شورای رقابت به ۵,۲۸۷,۰۰۰,۰۰۰ ریال کاهش یافته است. این خودرو که پیش از این با قیمت مبنای ۶,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال عرضه میشد، حالا با کاهش قیمت، برای مشتریان به مبلغ جدید اعلام شده است. موعد تحویل پژو ۲۰۷ برای متقاضیان اسفند ماه ۱۴۰۳ است.
دعوتنامه جدید ایرانخودرو برای تارا V۴LX با قیمت نهایی ۷,۹۷۸,۸۰۰,۰۰۰ ریال صادر شده است. این خودرو که بهعنوان جایگزین تبدیلی از دناپلاس اتوماتیک عرضه میشود، پیش از این با قیمت مبنای ۹,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال مشخص شده بود. با اعمال تخفیفها و طبق مصوبه شورای رقابت، قیمت نهایی تارا برای مشتریان کاهش یافته و موعد تحویل این خودرو اسفندماه در نظر گرفته شده است.
دعوتنامه جدید ایرانخودرو برای سورن پلاس EF۷ پایه گازسوز با موعد تحویل اسفند ۱۴۰۳، با قیمت نهایی ۵,۵۴۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال صادر شده است. این خودرو با موتور گازسوز ۷۵ لیتری، پیش از این با قیمت مبنای ۶,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال در نظر گرفته شده بود که با اعمال تخفیفهای جدید، مبلغ نهایی به این مقدار کاهش یافته است. سورن پلاس گازسوز پس از تکمیل وجه در اسفند ۱۴۰۳ به متقاضیان تحویل داده میشود.
برای اطلاعات بیشتر و پیگیری مراحل بعدی، مشتریان میتوانند به سایت رسمی ایرانخودرو به نشانی https://esale.ikco.ir/ یا نمایندگیهای این شرکت مراجعه کنند.
دوم دی ماه بود که جزئیات طرح فروش فوری و پیش فروش ایران خودرو اعلام شد. در این طرح خودروی سورن پلاس XU7P بصورت فروش فوری و خودروهای تارا V1 پلاس، تارا V4، دنا پلاس ۶ سرعته دستی EFP، دنا پلاس دستی EF7، سورن پلاس دوگانه سوز و سورن پلاس XU7P بصورت پیش فروش به عرضه رسیدند.
متقاضیان برای شرکت در این طرح ۳۰۰ میلیون تومان را در حساب های وکالتی بلوکه کردند و مهلت ثبت نام شنبه به پایان می رسد. این طرح فروش در سه قالب فروش عادی، جوانی جمعیت یا مادران و طرح جایگزینی خودروهای فرسوده انجام شده و بر اساس اعلام ایران خودرو، روز سه شنبه مورخ ۱۱ دیماه قرعه کشی بین متقاضیان و تعیین اولویت های عرضه انجام می شود. انتظار می رود نتایج نهایی این طرح چند روز پس از قرعه کشی و بررسی استعلامات مربوطه در پورتال سایت فروش ایران خودرو اعلام شود.
دقت داشته باشید موعد تحویل خودرو در فروش فوقالعاده ۹۰ روز پس از واریز کامل وجه خودرو و انعقاد قرارداد با این شرکت است و در روش پیش فروش نیز بر اساس نوع محصول و اولویت کسب شده متقاضی در اولویتبندی، از چهار تا ۹ ماه پس از واریز ۵۰ درصد وجه مصوب فعلی خودرو و انعقاد قرارداد تعیین شده است.
متقاضیان برای انجام ثبت نام و ثبت اولویت ها می توانند به سامانه ikcosales.ir مراجعه کنند.
دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی از همان پیشرانه ۱.۷ لیتری با نام TC7 استفاده میکند که در مدلهای ۵ دنده دستی وجود داشت که مجهز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپهای ورودی (CVVT) است. تنها مزیت این خودرو استفاده از جعبه دنده دستی ۶ سرعته است که عملکرد خودرو را بهتر خواهد کرد. همچنین استاندارد آلایندگی دنا پلاس جدید از یورو ۴ به یورو ۵ ارتقا پیدا کرده است.
ایران خودرو در نظر دارد در آینده موتور TC7 پلاس را زیر کاپوت دنا پلاس توربو قرار دهد که به فناوریهای پمپ روغن متغیر و DVVT مجهز خواهد بود. حداکثر قدرت پیشرانه توربو جدید به ۱۶۳ اسب بخار و گشتاور آن ۲۴۵ نیوتن متر میرسد و ۱۳ اسب بخار و ۳۰ نیوتن متر بیشتر از موتور دنا پلاس توربو فعلی است.
محصول جدید ایران خودرو مثل دنا پلاس توربو اتوماتیک به فرمان برقی مجهز شده و سانروف که به دلیل کاهش هزینههای تولیدکننده در مدلهای قبلی حذف شده بود، به دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی اضافه شده است.
در این نمونه از سمند سورن پلاس شاهد حضور موتور XU7P هستیم که پیش از این با پژو پارس به بازار ایران وارد شده بود. این موتور نسخه اصلاحشده پیشرانه قدیمی ایکس یو ۷ پژو ۱۸۰۰ سیسی است که حالا با مقداری بهروزرسانی روی سورن پلاس XU7P حضور دارد.
حداکثر قدرت حاصل از موتور XU7 پلاس برابر ۹۸ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن معادل ۱۴۶ نیوتن.متر است. این میزان نیرو از طریق یک گیربکس دستی ۵ سرعته به چرخهای جلو میرسد که منجر به ثبت رکورد شتاب صفر تا صد معادل ۱۳ ثانیه برای سورن پلاس با موتور XU7 پلاس میشود.
در نتیجه، از لحاظ شتاب و چابکی انتظار بالایی از این خودرو وجود ندارد، اما خوشبختانه مصرف سوخت آن نسبت به مدلهای قدیمی این پیشرانه ۱۷۶۱ سیسی کاهش پیدا کرده و به محدوده ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر طی سیکل ترکیبی رسیده است. باک سوخت این خودرو ۶۳ لیتر گنجایش دارد و وزن کامل ماشین نیز به ۱۲۷۲ کیلوگرم میرسد.
سیستم تعلیق مستقل مکفرسون در جلو و یکپارچه محور پیچشی برای قسمت عقب همچون گذشته انجام وظیفه میکند که سواری نهچندان خشک به همراه هندلینگ قابل قبول را برای ماشین خانوادگی ایرانی به دنبال میآورد.
از زمانی که تارا به بازار ایران عرضه شد در بعضی موارد نظیر ضعف در بدنه، کمبود امکانات، گرافیک چراغ های عقب و… مورد انتقاد قرار می گرفت. اما ایران خودرو سعی کرد در نسخه های بعدی برخی از این مشکلات را حل کند. تارا V1 پلاس عضو جدید خانواده تارا است که توسط این ایران خودرو به بازار ایران عرضه شده است. جالب است بدانید که پلتفرم تارا بر اساس پلتفرم پژو ۳۰۱ توسعه داده شده و تمامی نسخه های تارا به لحاظ طراحی ظاهری شبیه به یکدیگر بوده و در برخی موارد با یکدیگر تفاوت دارند. تارا V1P دارای امکاناتی بیشتر از نسخه پایه تارا (یا همان تارا V1) بوده اما از تارا V3، که نسخه فول آپشن با جعبه دنده دستی تارا به حساب می آید، امکانات کمتری دارد.