میتسوبیشی اکلیپس کراس جدید به ایران آمد + قیمت | معرفی خودرو میتسوبیشی اکلیپس کراس با مشخصات فنی
شرکت آرین موتور پویا به عنوان نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران، نسخه جدید اکلیپس کراس را به تهران آورده است.
آرین موتور برنامه دارد تا اکلیپس کراس جدید را در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۳ رونمایی کند. این رویداد خودرویی از نهم تا دوازدهم بهمن ماه در شهر آفتاب تهران برقرار است. آرین موتور نسخه فول آپشن میتسوبیشی اکلیپس کراس جدید و فیس لیفت را به کشور آورده است. آن طور که گفته می شود، اکلیپس کراس ۲۰۲۵ در دو نسخه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل به بازار ایران عرضه می شود. در حال حاضر نمونه فول آپشن تک دیفرانسیل این کراس اوور ژاپنی به ایران آمده است. آرین موتور برنامه دارد تا نسخه ساخت ژاپن این خودرو را به بازار عرضه کند.
میتسوبیشی Eclipse Cross فیس لیفت ۲۰۲۵ به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژر TGDi مجهز است. این پیشرانه ۱۴۷ تا ۱۵۲ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این کراس اوور ژاپنی از نوع CVT است که تعویض دنده مصنوعی ۸ سرعته را ایجاد می کند. در نسخه دو دیفرانسیل، توان با فناوری S-AWC میتسوبیشی به چرخ های اکلیپس کراس می رسد.
آن طور که مشخص است، اکلیپس کراس ۲۰۲۵ با سطح خوبی از امکانات رفاهی و ایمنی به بازار می آید. سقف پانورامای برقی، درِ صندوق عقب برقی، صندلی های برقی جلو، گرمکن صندلی های جلو، تهویه اتوماتیک دو کاناله، رینگ آلومینیومی، سنسور نور، سنسور باران، نور بالای اتوماتیک، هدآپ دیسپلی، دنده پشت فرمان، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، هفت کیسه هوا، فناوری LED چراغ ها، چراغشوی، استارت دکمه ای و… از جمله امکانات میتسوبیشی اکلیپس کراس جدید با مدل ۲۰۲۵ در بازار ایران است.
شرکت آرین موتور پویا به عنوان نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران، نسخه جدید اکلیپس کراس را به تهران آورده است.
احتمال آن زیاد که آرین موتور Eclipse Cross را پیش از پایان سال به بازار عرضه کند. در حال حاضر این شرکت تیپ های مختلف اوتلندر را در سامانه وارداتی ها عرضه کرده است.
فرم کلی چراغها برای اکلیپس کراس، زبان طراحی مشابه اوتلندر دارد. ادوات کروم به شکل C در طرفین سپر دیده میشود و همراه خطوط بدنه، حس یک کراساور کوپه اسپرت را تقویت میکند.
اکلیپس کراس از مهمشکنهای بزرگ در طرفین سپر استفاده میکند و فاقد LED های ظریف مرسوم در خودروهای مدرن ژاپنی است. نسخههای آپشنال و خصوصا مدل پلاگین هیبرید، صرفا در بخش کوچکی از پایین سپر، ادوات پلاستیک سیاهرنگ دارند.
در نمای جانبی، حالت کوپه به خوبی دیده میشود. خطوط عمیق روی بدنه، امتداد دستگیرهها و گلگیر عقب تا رکاب را پوشش میدهند. مدلهای کم آپشن و ارزانقیمت اکلیپس کراس، در آینه بغل، قاب گلگیر و رکاب، پلاستیک سیاهرنگ ارزانقیمت دارند. ریل باربند و رینگ ۱۸ اینچ امکانات پایه این خودرو هستند.
باتوجه به ابعاد و سبک بدنه، نمای پشت اکلیپس کراس دارای طراحی بسیار خوب است. حالت بوم رنگی چراغها، چشمنواز به نظر میرسد و حجمدهی بدنه برای سپر و جایگاه پلاک، ظرافیت مورد انتظار را فراهم میکند. انتن کوسهای، بال عقب (اسپویلر) و جزئیات پلاستیکی زیر سپر عقب هم، راضی کننده هستند.
طول و عرض و ارتفاع اکلیپس کراس به صورت ۴,۵۴۵ و ۱,۸۰۵ و ۱,۶۸۵ میلیمتر همراه فاصله محوری ۲,۶۷۰ میلیمتر ارایه میشود. از این نظر، تنها تفاوت خودروی مذکور با میتسوبیشی ASX به ۱۸ سانتیمتر طول بیشتر و ۴/۵ سانتیمتر ارتفاع بیشتر برای اکلیپس کراس مرتبط است.
پلاستیک خشک و ارزان قیمت در سراسر داشبورد اکلیپس کراس دیده میشود. فرمان کاملا گرد و نمایشگر دیجیتال قدیمی مخصوص سیستم تهویه (کولر /بخاری) هم بسیار قدیمی به نظر میرسد.
در مدل ۲۰۲۳، حتی دسته دنده هم حس یک خودروی مدرن را منتقل نمیکند. مدل پایه نمایشگر لمسی ۷ اینچ دارد و نمونه ۸ اینچ مخصوص نسخههای آپشنال است. صندلیهای چرم باکیفیت، نکته مثبت اکلیپس کراس هستند اما برای ردیف عقب، طراحی ساده و تخت دارند.
اکلیپس کراس یک خودروی ۴ نفره محسوب میشود و مسافر پنجم روی صندلی ردیف دوم، شرایط ناخوشایندی دارد. این کراساور، به دلیل حالت کوپه و شیب سقف در عقب، فضای ایدهآل برای افراد بلندقد فراهم نمیکند و احتمال برخورد سر با سقف هنگام عبور از دستاندازها وجود دارد.