بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

فوری/تیر خلاص مدیر عامل سازمان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | میرهاشم موسوی خیال بازنشستگان را راحت کرد

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه سلسله نشست‌های تبیینی به مناسبت هفته تأمین‌اجتماعی، صبح امروز 30 تیرماه در دیدار با حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، با اشاره به ارتباط مستمر سازمان تأمین‌اجتماعی با ائمه جمعه در جریان بیش از 60 سفر استانی مدیران این سازمان به اقصی نقاط کشور، این سازمان را مجموعه‌ای بسیار مهم و راهبردی در کشور ارزیاب.ی کرد

کدخبر : 19728
سایت سرگرمی روز :

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه سلسله نشست‌های تبیینی به مناسبت هفته تأمین‌اجتماعی، صبح امروز 30 تیرماه در دیدار با حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، با اشاره به ارتباط مستمر سازمان تأمین‌اجتماعی با ائمه جمعه در جریان بیش از 60 سفر استانی مدیران این سازمان به اقصی نقاط کشور، این سازمان را مجموعه‌ای بسیار مهم و راهبردی در کشور ارزیابی کرد و گفت: تأمین‌اجتماعی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی کشور است که مانند برخی نعمت‌ها گاهی مورد غفلت واقع شده و اهمیت و ارزشمندی برخی خدمات آن چندان ملموس نیست، اما همین‌که فرد از بودن این نعمت محروم شده یا خدمات خوبی ارائه ندهد، مشخص می‌شود که این نهاد چه جایگاه مهمی دارد.

توسعه خدمات در تأمین‌اجتماعی به امیدبخشی در بین مردم منجر می‌شود؛ به همین خاطر یکی از راهبردها از همان ابتدای دولت سیزدهم این بود که با وجود مشکلات روزمره، با ناامیدی‌ها و بحران‌سازی‌های افراطی حول این سازمان مواجهه کرده و مایه دلگرمی بازنشستگان عزیز و ملت شریف ایران را تدارک کنیم و در طول این 33 ماه، این امیدبخشی به‌صورت عملیاتی و کاملاً واقعی و مستدل به جامعه عرضه شد.

موسوی در این دیدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، اظهار داشت: تأمین‌اجتماعی عین امنیت و هدف از آن تحقق عدالت اجتماعی در جامعه است و همه نظامات بیمه‌ای با همین هدف در کشور فعالیت می‌کنند.

موسوی با اشاره به این‌که در آغاز دولت سیزدهم، مشکلات سازمان تأمین اجتماعی زیاد بود و برخی اعتراضات قشر عزیز بازنشستگان با ناامیدی همراه شده بود، گفت: به همین خاطر یکی از راهبردها از همان ابتدای دولت سیزدهم این بود که با وجود مشکلات روزمره، با ناامیدی‌ها و بحران سازی‌های افراطی حول این سازمان مواجهه کرده و مایه دلگرمی بازنشستگان عزیز و ملت شریف ایران را تدارک کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اینکه این امیدبخشی، مستدل و مبتنی بر اعداد و ارقام بود و ما فقط واقعیت‌ها را به مردم منتقل کردیم، تصریح کرد: اعتقاد قلبی من این است که در حوزه بیمه‌های اجتماعی، گاه بحران‌انگاری‌های افراطی صورت می‌گیرد؛ البته معضل و چالش هست اما در این دوره 33 ماهه مشخص شد که اگر بر ظرفیت‌های نظام بیمه‌ای تمرکز شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود و این بحران‌انگاری‌ها گاهی برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی‌ها و کژکارکردی‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: وقتی مسئولیت سازمان تامین اجتماعی را پذیرفتیم، از سال 93 تا سال 1400 به مبلغ 106 هزار میلیارد تومان استقراض بی‌رویه از بانک رفاه انجام شده بود. در ابتدای کار، برای پرداخت مستمری ماهانه 27 هزار میلیارد تومان هر ماه باید بین 3 تا 5 هزار میلیارد تومان استقراض می‌کردیم و چند ماه اول به همین ترتیب گذشت. در ادامه هم اگر نیت خالص و اراده و همت بلند شهید رئیسی نبود، این اتفاقات بی‌نظیر در سازمان تأمین‌اجتماعی رقم نمی‌خورد.

موسوی همچنین گفت: در حالی‌که در سال 1400 سازمان تأمین‌اجتماعی ابربدهکار بانکی بود، به‌واسطه تأدیه بدهی بی‌سابقه دولت مردمی سیزدهم به این سازمان که به طور متوسط سه برابر تأدیه بدهی دولت‌های قبل بوده، بدهی 106 هزار میلیارد تومانی ما به نظام بانکی تسویه شد و در حال حاضر ماهانه بالغ بر 53 هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری را بدون یک ریال استقراض از نظام بانکی پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: اگر مسیر دولت قبل در پرداخت مستمری‌ها را ادامه می‌دادیم، امروز در هر ماه بیش از 10 هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی داشتیم و مجموعه بدهی ما به بیش از 200 هزار میلیارد می‌رسید که اثر آن در نرخ تورم می‌توانست بسیار قابل توجه باشد. یکی از عوامل کاهش تورم در دولت مردمی سیزدهم همین اقداماتی است که در سازمان تأمین‌اجتماعی صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به این‌که تسویه 106 هزار میلیارد تومانی از پرداخت سالانه 25 هزار میلیارد سود بانکی از جیب مردم جلوگیری کرد، اظهار داشت: در سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی که در ابتدای سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، علاوه بر ارائه راهبردهای کلی، چالش‌های نظام رفاهی کشور نقطه‌زنی شده و راه حل‌های این چالش‌ها نیز ارائه شده است که ما در این مدت تلاش کردیم در راستای همین سیاست‌ها حرکت کنیم و یکی از آن‌ها پوشش فراگیر بیمه‌ای است.

وی با تأکید بر تلاش سازمان در جهت توسعه پوشش بیمه‌ای طی 33 ماه گذشته، گفت: پوشش بیمه اجباری در سازمان تأمین‌اجتماعی از 10 میلیون در سال 1400 امروز به بیش از 11 میلیون رسیده است. علاوه بر این با اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده و طرح‌هایی نظیر بیمه زنان خانه‌دار و بیمه دانشجویی در مجموع بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر به جمع بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه شدند که این افزایش تعداد بیمه‌شدگان، حدود 88 هزار میلیارد تومان درآمد جدید و پایدار به سازمان اضافه کرد.

موسوی در ادامه گفت: این اتفاقات مثبتی که با همکاری و همراهی خانواده بزرگ سازمان تأمین‌اجتماعی رقم خورد، نشان داد که بحران‌سازی‌های افراطی در صندوق‌های بازنشستگی کاملاً بی‌مورد است. این صندوق‌ها مثل همه پدیده‌های دیگر اقتضائاتی دارند و تصمیم‌گیری درست در جریان این اقتضائات است که راه برون‌رفت از مشکلات را باز می‌کند.

وی افزود: یکی از مطالبات مهم ما از دولت‌ها این است که دارایی‌های پربازده را به سازمان تأمین‌اجتماعی واگذار کنند تا بتوانیم این دارایی‌ها را برای تأمین حقوق بین‌‌نسلی به کار بگیریم. امروز دارایی مجموعه صندوق‌های بازنشستگی کشور به 20 درصد تولید ناخالص داخلی نمی‌رسد و این وضع قطعاً باید با توجه ویژه به حوزه سرمایه‌گذاری ارتقا پیدا کند.

موسوی با تأکید بر اهمیت تداوم مسیر خدمت و مشی و مسلک رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی، گفت: در دولت محترم چهاردهم نیز همه باید دست به دست هم بدهیم تا این راه خدمت ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به رویکرد تحولی سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت سیزدهم گفت: در ابتدای دولت سیزدهم که مسئولیت سازمان را پذیرفتیم، فقط برای پرداخت مستمری ماهانه حدود 27 هزار میلیارد تومان، بین 3 تا 5 هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی داشتیم که برای جبران این کسری از سال 1394 تا 1400 حدود 106 هزار میلیارد تومان استقراض بی‌رویه از بانک رفاه انجام شده بود.

وی با اشاره به این‌که در همین ماه گذشته حدود 65 هزار میلیارد تومان بابت حقوق و مستمری و مسائل جاری سازمان هزینه شده است، گفت: از ابتدای سال 1402 تا امروز، برای پرداخت حقوق و مستمری حتی یک ریال از نظام بانکی استقراض نشده و آینده‌خواری‌ای که در دوره قبلی به این صندوق بین‌نسلی تحمیل شده بود، در دولت شهید رئیسی و با همت بلند ایشان به آینده‌سازی تبدیل شد. در حالی که اگر بنا بود که مسیر گذشته در این دولت هم استمرار پیدا می‌کرد، امروز باید ماهانه تا 15 هزار میلیارد تومان از نظام بانکی استقراض می‌کردیم.

وی افزود: یکی از دلایل کاهش نرخ تورم در دولت شهید جمهور، همین جلوگیری از ناترازی منابع و خودداری از اضافه برداشت‌ها در سازمان تأمین‌اجتماعی بود. همین استقراض 106 هزار میلیارد تومانی آثار تورمی قابل توجهی در کشور داشت. در صورت استمرار مسیر گذشته، این 106 هزار میلیارد تومان استقراض به بیش از 200 هزار میلیارد تومان می‌رسید که آثار تورمی آن در کشور می‌توانست بسیار جدی باشد.

وی در ادامه گفت: در حالی‌که نه تنها مسیر گذشته استمرار پیدا نکرد، بلکه به همت شهید جمهور محترم و همکاری سران قوا، بخشی از بدهی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی تأدیه شد و از محل این تأدیه بدهی بی‌نظیر دولت سیزدهم، 106 هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تأمین‌اجتماعی به نظام بانکی تسویه شد.

 

برخی بحران‌سازی‌های گذشته، برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های مدیریتی بوده است

موسوی با اشاره به این‌که تا امروز حدود 260 هزار میلیارد تومان از بدهی انباشته نهاد دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم تسویه شده است، اظهار داشت: مجموع تأدیه بدهی همه دولت‌های قبل از دولت شهید رئیسی به سازمان تامین اجتماعی حدود 80 هزار میلیارد تومان بود؛ درحالی‌که در این دولت 260 هزار میلیارد تومان معادل سه برابر ادوار گذشته، آن هم تنها در کمتر از سه سال تأدیه بدهی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به این‌که دولت سیزدهم به معنای واقعی کلمه مردمی بود، گفت: شاید کسانی بگویند که این افزایش تأدیه به واسطه تفاوت ارزش پول رقم خورد، اما با محاسبه‌ای که صورت گرفت، معلوم شد که نسبت تأدیه بدهی در هر سال به بدهی ایجادی همان سال در دولت‌های قبلی به طور متوسط 20 درصد بود در حالی‌که این نسبت در دولت شهید جمهور به 65 درصد رسید. این یعنی ادای حق مردم در نظام مردم‌سالاری دینی و ما باید این را در برنامه‌های راهبردی خود در همه حوزه‌ها به‌عنوان قله در نظر داشته باشیم.

وی با انتقاد از برخی تلقی‌ها که تلاش می‌کردند شرایط سازمان تأمین‌اجتماعی را بحران‌زده جلوه دهند، گفت: این بحران‌انگاری افراطی در واقع به منظور پوشاندن ناتوانی‌ها در مدیریت بود، در حالی که اقتضائات دوره‌های گذشته در این دوره هم وجود داشت و ما هم مانند قبل با تحریم مواجه بودیم و کسی هم از خارج از سازمان برای تغییر شرایط کمک نکرد و همه این تحولات با استفاده از ظرفیت‌های داخلی رقم خورد.

وی در پاسخ به این پرسش که این کسری‌ها چگونه جبران شده است، گفت: در دولت مردمی سیزدهم، بیش از 2 میلیون و 700 هزار بیمه‌شده جدید به سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه شد که بیش از 88 هزار میلیارد درآمد را برای این سازمان رقم زد.

وی افزود: در کنترل مصارف نیز، ده‌ها هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی در منابع سازمان رقم خورد. در همان تسویه بدهی 106 هزار میلیارد تومانی، سالانه بیش از 25 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی در منابع سازمان تأمین‌اجتماعی رقم خورد و با همین رویکرد بود که توسعه خدمت در بخش‌های مختلف خصوصاً در حوزه درمان اتفاق افتاد که مورد تأکید شهید جمهور محترم نیز بود.

موسوی در ادامه گفت: در دولت مردمی سیزدهم علاوه بر 20 طرحی که امروز به بهره‌برداری می‌رسد، بیش از 40 پروژه عمرانی در حوزه درمان عمومی، تخصصی و فوق‌تخصصی به انجام رسید و این فقط تعداد پروژه‌های بهره‌برداری شده است، در حالی که عدد مجموعه پروژه‌های در دست اقدام از ابتدای دولت مردمی به بیش از 200 طرح می‌رسد که اکثر این پروژه‌ها در مناطق کمتربرخوردار انجام شده یا در حال انجام است.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های عمرانی حوزه درمان مانند مراکز درمانی مهاباد، دزفول، شوشتر، بروجرد و لنگرود، تصریح کرد: امروز هم 20 طرح عمرانی جدید در حوزه‌های بیمه و درمان به مراکز خدماتی سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه می‌شود که از این بابت از همه کارکنان خدوم سازمان تأمین‌اجتماعی تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: اگر بر خداوند متعال توکل کنیم و همکاران سازمان تأمین‌اجتماعی با اراده آهنین خود خدمت به مردم را به معنای واقعی کلمه بر خود واجب بدانند، توسعه خدمت در حوزه‌های مختلف و در سراسر کشور محقق می‌شود.

 

در این دولت هیچ دارویی از پوشش بیمه‌ای خارج نشد

موسوی در ادامه با تبیین برخی از دستاوردهای سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت سیزدهم، گفت: در دولت آیت‌الله رئیسی نه تنها یک قلم دارو از پوشش بیمه‌ای خارج نشد، بلکه حدود 200 قلم داروی جدید به پوشش بیمه‌ای سازمان اضافه شد. همچنین با دستور رئیس‌جمهور شهید، پوشش بیمه درمانی به صددرصد جمعیت کشور رسید و تمام بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

وی افزود: همچنین خدمات گرانقیمت ناباروری تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفت و خدمات درمانی برای بیمه‌شدگان بالای 65 ساله‌ در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی صددرصد رایگان شد. از طرفی در کل کشور، 277 مرکز دیابت و فشارخون با ارائه رایگان خدمات دایر شد و همه این خدمات قله‌ای است که شهید بزرگوار آیت‌الله رئیسی برای ما ترسیم کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن تقدیر مجدد از همه کسانی که در بهره‌برداری از این طرح‌های عمرانی نقش داشتند، گفت: اتفاقات بزرگی که شهید جمهور با راهبری خود در حوزه‌های مختلف رقم زدند، در تاریخ انقلاب اسلامی کم‌نظیر است. اما متاسفانه در حالی‌که آثار و برکات سیر صعودی شاخص‌های کلان اقتصاد ما به تدریج در حال تحقق در سر سفره‌های مردم بود، این حادثه تلخ اتفاق افتاد که قطعاً تقدیر الهی بود. به هر حال امیدواریم همه بتوانیم قدردان این موقعیتی که شهید رئیسی برای ما به ارث گذاشت، باشیم و هرچه در توان داریم برای خدمت به مردم با قوت و قدرت به میدان بیاوریم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • علی
    10

    سلام علیکم. خداوند بر توفیقات مسئولین این نظام افزون فرماید . الهی امین

  • ناشناس
    0

    همسانسازی حقوق بازنشستگان چه زمان انجام میشه؟

  • ناشناس
    2

    پرداخت حقوق ها با مبنای ریال پرداخت می‌شود و هزینه‌های زندگانی با مبنای دلار می‌باشد مثل خرید اتومبیل خرید لوازم خانگی مثل.... اختلاف قیمت دلار با ریال حقوق بگیران بازنشستگان را فقیر کرده است 😓

  • ناشناس
    0

    باسلام و احترام جناب آقای موسوی جنابعالی کلیه جریانات پیش آمده سازمان تامین اجتماعی بصورت مکتوب واماری که‌ نزد شما هست بدون کم و کاست درهمه جا وبرای همه الی خواجه حافظ شیرازی توضیح دادید ولی راهکار برای مشکلات درحال حاضر بازنشستگان و موضوع مستعمری هدف است که پس از گذشت ۴ماه از سال هنوز بلاتکلیف است چه زمانی می خواهد اجرا شود؟

  • احمد
    0

    آقای موسوی شما چرا حقیقت را کتمان می کنید سازمان با ریاست شما با فریز کردن حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باعث بهتر شدن اوضاع سازمان شده نه با مدیریت شما، بازنشستگان در دوره شما به فلاکت کشیده شدند و سفره هایشان کوچک و کوچکتر شد

  • محمدحسن
    5

    آنچه جناب آقای موسوی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی طی مدت اندک مسئولیت شان اشاره کردند شایان توجه ودست مریزاد دارد آنشاالله پاداش کار های مورد ذکرشان را ازحضرت ولی عصر دریافت نمایند.
    ولی جناب مدیر عامل درجریان هستید که افزایش یک ملیون تومانی تیرماه باضافه حکم مربوط به این افزایش اخیر تاکنون نرسیده است! خواهشان دستوراقدام. سریع صادرفرمایید.

  • ناشناس
    0

    انتظار به پایان می رسد

  • ناشناس
    1

    اقا این حق سپرده هست که طی ۳۰ سال به صندوق تامین اجتماعی پرداخت کردیم حق ماست
    دوم اینکه چه ربطی به سفرهای استانی و ستاد نماز جمعه داره حق هرکسی باید درجای خودش هزینه شود

  • ناشناس
    0

    سلام آقای مسعول تامین اجتماعی ۴ماه ازسال رفته کی این همساسازی اجرا می‌شود شمارا بخدا قسم می‌دهیم واقیت رابگو ید هرروز يک حرف جدید میزنید

  • مهسا غلامزاده
    0

    سلام چرا هزینه های دندانپزشکی مثل ایمپلنت و پرکردن دندان جرو هزینه های تامین اجتماعی نیست؟

    چرا یک فرد ۵۰ ساله بابد دندان خودشو بکشه و جاش مصنوعی بزاره نکنه بازنشسته ها برای نان خوردن دندون نمیخوان یاداخل آدم حسابشون نمیکنید؟

  • علی
    0

    لطفا دندانپزشکی راکامل کنید خیلی مشکل داریم بادندانپزشکی متشکرم

  • ناشناس
    1

    انشالله نفر جایگزین شما بهتر و دلسوز تر خواهد بود و سازمان را از این وضعیت نجات خواهد داد.

  • حداقلی
    0

    جناب اقای موسوی مدیرعامل تامین اجتماعی همه انچرا که فرمودید قابل تقدیر وخوشحالیست اما سوالی که مطرح میشود وجزسوالهای اساسی هست اینکه زندگی ۴ میلیون بازنشسته البته حدود ۳ میلیوننفر حداقلی های نصف سبد معیشت وگاها یک سوم سبد معیشت حتی کلمه ای را که زندگی بسیار بغرنجی را میگذراند اشاره نداشتید چرا در جذب ۲۷۰۰ میلیون هزار نفر با درامدی ۸۸ هزار میلیارد تومان باعث شعف هست ولی زندگی بازنشسته که قانون دارد مثل ماده ۹۶ اصلا اینکه بفرمایید ما امروز زندگی ۳ میلیون انسان موسفید کرده معزز اشاره نمیکنید اصولا باور به حقوق قانونی ندارید تا دیروز حتی به وزیر ایراد میگرفتید که برنامه هفتم ابلاغ نشده عجله کرده اند وحول شده اند خوب الان که ابلاغ شده نباید اشاره نکردید این چه گرداندگی هست که اولویت هارا را نمی گویید وزندگی بالای ۱۰ میلیون نفر که میرود بهران زا وانچه که سفارش رهبری که حال اینها خوب باشد حال جامعه خوب خواهد بود یا شهید جمهور خیلی تاکید به معیشت اینها هست را اصلا انگار نه انگار رها شده اند حالا درمانگاه ساختن چند تختی درست کردن ایا بهتر نیست که تغذیه این پیران با تجربه که حداقل ها را نمیتوانند به نیازهای بدنشان برسند خوب چرا به بیمارستان سازی تاکید میشود بنظر میاید که زندگی وجوان داشتن این انسانها دراثر فقر به بزه های گوناگون سرقت وفحشا وده دیگر را قطعی بدانید که زایش ازاین گونه ها بسیار خواهد بود

  • ناشناس
    0

    بازنشستگان دبگر به همسان سازی امیدی ندارند چرا که وعده برای اجرایی شدن میدهند فقط