بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بگیران تامین اجتماعی

فوری/اطلاعیه مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی | دریافت فیش و حکم بازنشستگان تامین اجتماعی در hamrah.tamin.ir/page/app

«تأمین‌‌من»، اپلیکشین رسمی سازمان تأمین اجتماعی است که خدمات بیمه‌ای را به‌صورت غیرحضوری و رایگان به عموم بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی ارائه می‌دهد.

کدخبر : 24087
سایت سرگرمی روز :

با اپلیکیشن تأمین‌‌من؛ همیشه راه ساده‌تری هست...

مشاهده کلیه سوابق بیمه‌ای

 مشاهده نسخه الکترونیکی درمان

 انعقاد انواع قرارداد‌های بیمه

 دریافت هدیه ازدواج

 مشاهده فیش و حکم مستمری‌بگیران

 تکمیل اطلاعات کارفرمایی 

اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی درحالی از هفته گذشته به صورت رسمی آغاز شده که اگرچه نحوه محاسبه متناسب‌سازی براساس فرمول ضریب افت طبق اصول بیمه‌ای محاسبه و پرداخت می‌شود و طبق قانون باید نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد همان سال، با ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری متناسب شود، اما کارشناسان معتقدند که کسر این ۱۰ درصد از ضریب مستمری با روح قانون جهت ترمیم حقوق و لحاظ کردن تورم فزاینده جهت معیشت مستمری‌بگیران تامین اجتماعی به نوعی ایجاد پارادوکس می‌کند.

مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه نشست‌های هم‌اندیشی با شرکای اجتماعی، در جلسه‌ای با اعضای هیئت مدیره کانون عالی صنفی کارفرمایی ایران بر اهمیت تحقق رویکرد سه جانبه‌گرایی تأکید کرد و گفت: به جد تمایل داریم تا با رویکرد سه جانبه‌گرایی مسائل حوزه کارگری و کارفرمایی را بررسی و مشکلات را با تعامل با شرکای اجتماعی برطرف کنیم. ایده‌ال ما این است که فرایند ارائه تمامی خدمات به صورت هوشمند و بدون مداخله غیرضرور نیروی انسانی انجام شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در این نشست بر اهمیت پایش و کنترل فعالیت‌های تأمین اجتماعی از طریق داشبوردهای مدیریتی تأکید کرد و افزود: موضوع پایش و کنترل فعالیت‌ها بخشی از برنامه‌های در دست اجرای تأمین اجتماعی است و حتماً باید با بازنگری‌های تخصصی، فرایندهای ارائه خدمت بهینه شود. تحول دیجیتال پروژه‌ مهم دیگری است که فراتر از صرف الکترونیک کردن خدمات است و در حال بازنگری و تکمیل فرایندهای ارائه خدمات غیرحضوری هستیم و البته در این موضوع بخشی از فرایندهای مرتبط برای تحقق تأمین اجتماعی هوشمند به واسطه نیاز برای تبادل داده با پایگاه‌های داده، در تعامل با سایر نهادها باید انجام بشود و به همین جهت ارتباط خوبی با نهادهای مرتبط برقرار شده است.

سالاری در خصوص دیگر پروژه‌های تأمین اجتماعی گفت: طرح پزشک خانواده و نظاع ارجاع که ناظر به تحقق درمان رایگان است؛ یکی از پروژه‌های مهم تحول دیجیتال خواهد بود که به نسبت طرح نسخه الکترونیک بزرگتر و سنگین‌تر است. این طرح، برای رسیدگی به اسناد پزشکی و برای ایجاد پرونده جامع سلامت است تا بعد از نهایی شدن، دیگر اسناد پزشکی را نه به صورت فیزیکی که دیتای اصلی به شکل برخط مراکز ارائه دهنده خدمات دریافت شود و در مسیر اجرای آن نحوه مدیریت مراکز ملکی نیز متحول خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به ضرورت آموزش کارکنان و پایش برخط عملکرد نیروی انسانی، بر ضرورت پاسخگویی جهت رضایت مراجعان تأکید کرد و افزود: ارتباط با روسای شعب با مراجعه‌کنندگان تسهیل شده تا اگر مراجعان به مشکلی برخورد کردند بتوانند مستقیم با رئیس شعب دیدار و گفتگو کنند. کارهای رسانه‌ای هم به ویژه در طرح‌های تحولی، برای زمینه سازی‌های اجتماعی باید به صورت جدی تقویت شود و قصد داریم از ظرفیت کارفرمایان هم کمک بگیریم تا جامعه هدف در اجرای طرح‌های راهبردی را اقناع شده و مسیر و جهت حرکت اقدامات برای مخاطبان به صورت شفاف مشخص شود.

سالاری ادامه داد: نگاه صرف درآمدزایی به کارفرمایان نیازمند اصلاح است و می‌توان درآمد سازمان را از محل توسعه چتر حمایتی افزایش داد. رویکرد واقعی کردن نرخ دستمزد و حق بیمه‌های ناشی از آن نیز از جمله سازوکارهایی است که در اولویت ما قرار دارد.

حمیدرضا سیفی، نائب رئیس کانون عالی کارفرمایی کشور نیز ضمن تبریک انتصاب مدیرعامل سازمان با طرح برخی پیشنهادات و مطالبات گفت: طبق قانون، بخش خصوصی کشور دارای پنج رأس است که شامل کانون عالی کارفرمایی، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، اتاق تعاون و خانه صنعت و معدن است و برای هرکدام از این بخش‌ها، ماموریتی تعریف شده و ماموریت حوزه روابط کار، حوزه حفاظت فنی و حوزه سازمان تأمین اجتماعی، با کانون عالی کارفرمایی کشور است. اگر قرار باشد جلساتی برای کارفرمایان گذاشته و تصمیم‌گیری شود، باید از دریچه کانون عالی کارفرمایی شکل بگیرد.

نائب رئیس کانون عالی کارفرمایی کشور افزود: در علم مدیریت مبحثی تحت عنوان «مهندسی و معماری سازمان» وجود دارد که با برنامه استراتژیک تبدیل به داشبورد مدیریتی می‌شود. امروزه در سیستمهای مدیریتی اگر نتوان چیزی را اندازه گرفت و کنترل کرد، مدیریت معنی ندارد. از این رو تأمین اجتماعی نیاز به داشبورد مدیریتی پویایی دارد تا بتواند فرایندها و امور را اندازه‌گیری و کنترل کند. وقتی چنین نگاهی وجود داشته باشد از هر سازمانی، فقط فرایندها می‌ماند. در تأمین اجتماعی فرایندهایی مثل پیمان، درمان، آموزش، مشاغل سخت و زیان‌آور و غیره وجود دارد که این فرایندها را می‌توان از این منظر که الان در چه وضعیتی هستند و باید به چه سمتی بروند مدیریت کرد.

وی افزود: بخش خصوصی اقتصادی کشور همانند یک گروه ارکستر است و اگر کسی بخش مربوط به خودش را به درستی اجرا نکند آن هدف نهایی شکل نمی‌گیرد و ناهماهنگی این سمفونی مطلوب نیست. شریک تامین اجتماعی در حوزه کارفرمایی، کانون عالی کارفرمایی است و با توجه به اهمیت تحول خواهی در سازمان تأمین اجتماعی که یک ابرسازمان است، نمی‌توان این امر را بدون یک برنامه استراتژیک و پویا پیش برد و ما برای ارائه پیشنهادات اجرایی ابراز آمادگی می‌کنیم.

سیفی افزود: امروز کانون عالی کارفرمایی در کنار تأمین اجتماعی است چراکه شرکای اجتماعی خود را واقعاً شریک در این سازمان می‌دانند. ما در حوزه‌های بیرونی مشارکت می‌کنیم برای این که به تأمین اجتماعی ضربه نخورد و بتواند کارش را ادامه بدهد. با این همه بدون برنامه مدون، نمی‌توان کاری کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: