مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

خبر مهم از اعطا مسکن رایگان به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور توجه ویژه‌ای به تامین مسکن نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی داشت و همین دو ماه قبل بود که با حضور شهید رئیسی بیش از ۳۳ هزار واحد مسکونی تحویل مددجویان شد.

کدخبر : 18530
سایت سرگرمی روز :

عدالت اجتماعی کلید واژه تمامی اقدامات دولت سیزدهم بود، موضوعی که شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی بسیار بر آن تاکید داشت و بر این اساس رسیدگی به وضعیت نیازمندان و به ویژه مددجویان نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در اولویت برنامه های دولتش قرار گرفت به طوری که با افزایش ۴۴ درصدی تولید مسکن برای این قشر، یکی از وعده صادق او محقق شد.

دولت شهید جمهور حمایت‌های خود را از مددجویان بهزیستی گسترده تر کرد و در زمینه های مختلف اعم از اشتغالزایی، کارآفرینی و تهیه مسکن گام‌های بلندی برای مددجویان برداشت که هر یک از این اقدامات در طول خدمت این دولت حائز اهمیت و ماندگار است.

کمتر از ۲ ماه قبل بود که رئیس جمهور شهید در آیین واگذاری ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شرکت کرد و از رشد ۴۴ درصدی واگذاری مسکن به مددجویان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن خبر داد.

وی در مراسمی که برای واگذاری این تعداد مسکن به مددجویان در ۲۷ فروردین ماه برگزار شد، واگذاری این میزان مسکن به مددجویان را لحظه خوب و دلنشین توصیف و بر این موضوع هم تاکید کرده بود که خانه و مسکن یکی از دغدغه های افراد فاقد مسکن است که مددجویان کمیته امداد نیز در این زمینه صاحب حق هستند.

آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید به این موضوع هم اشاره کرده بود که هزینه ای که مسکن در سبد خانواده دارد بالاترین هزینه است و تلاشی که توسط همه دستگاه ها برای خانه‌دار شدن مردم صورت می گیرد قابل تقدیر است و بدانند اجر بزرگ و پاداش عظیم نزد پروردگار دارند.

طبق آمار، کمیته امداد امام خمینی (ره) در مدت فعالیت خود از ابتدای انقلاب تاکنون ۲ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۱۶۹ واحد مسکن را برای مددجویان خود احداث، تکمیل، خرید و یا تعمیر و بازسازی کرده است.

این نهاد انقلابی در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۰۰ هزار مورد کمک به احداث و خرید مسکن انجام داد و در راستای محرومیت زدایی یک میلیون و ۶۶۸ هزار مورد کمک هزینه در بخش تعمیر و بازسازی منازل مسکونی به جامعه هدف پرداخت کرد و در کنار آن بیش از ۲۳ هزار واحد مسکونی نیز به مددجویان واگذار کرده بود.

کمیته امداد امام خمینی(ره) از ابتدای انقلاب تاکنون در کنار خدمات محرومیت‌زدایی، رفع مشکل مسکن مددجویان را به عنوان یکی از مولفه های توانمندسازی آنها در دستور کار داشته است.

ساخت و بهسازی مسکن مددجویان شهری و روستایی با بهره‌گیری از توان فنی و مهندسی کارشناسان مجرب و امضای تفاهم‌نامه با دیگر دستگاه‌های مسئول، ساخت حمام و سرویس بهداشتی، واگذاری انشعابات و لوله‌کشی گاز منازل مددجویان از جمله برنامه های مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

مددجویان روستایی در اولویت اصلی کمیته امداد در حوزه مسکن هستند و بخش قابل توجهی از مددجویان کمیته امداد در روستاها زندگی می کنند اما در حوزی شهری نیز این کمک انجام می شود و از آنجا که برخی از آنها نیازی به تامین مسکن ندارند در برنامه خدماتی در حوزه های دیگر مسکن همچون تعمیر به آنها کمک می شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شوش گفت: ۱۷ واحد مسکونی روستایی برای مددجویان شوش در حال احداث است که این واحد‌ها تا پایان امسال به این مددجویان واگذار می‌شوند.

غلامحسین نظری با اشاره به هدف گذاری ساخت ۲۴ واحد مسکن روستایی برای مددجویان این کمیته طی ۲ سال افزود: هفت واحد مسکونی سال گذشته تکمیل و به مددجویان تحویل شد.

وی ادامه داد: ۱۷ واحد مسکونی دیگر نیز امسال تکمیل و تحویل مددجویان تحت پوشش این شهرستان خواهد شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شوش گفت: یکی از خدمات ماندگار و ارزشمند کمیته امداد امام تامین مسکن برای مددجویان زیرپوشش است که این خدمت مانگار به همت دولت سیزدهم به طور چشمگیری رشد کرد.

وی با بیان اینکه مددجویان روستایی فاقد مسکن مناسب می‌توانند از خدمات این نهاد برای ساخت مسکن استفاده کنند، افزود: تمام خانوار‌های مددجوی روستایی متقاضی ساخت مسکن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بلاعوض دریافت می‌کنند.

نظری بیان کرد: این مددجویان با معرفی به بنیاد مسکن می‌توانند از تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ ریالی با بازپرداخت ۲۰ ساله بهره‌مند شوند.

فرآیند اخذ سند تک برگ برای یک هزار و ۲۰۰ خانه مددجویان کمیته امداد شوش با همکاری بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان نیز سال گذشته در این شهرستان آغاز شده است.

یک هزار و ۹۰۰ خانوار نیازمند با جمعیتی افزون بر چهار هزار و ۸۵۰ نفر از جمله ۷۰۸ یتیم زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شوش قرار دارند.

یک هزار و ۲۰۰ خانوار از یک هزار و ۹۰۰ خانواده نیازمند زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شوش، در مناطق روستایی این شهرستان سکونت دارند.

شهرستان شوش با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲۲۰ روستا است و بسیاری از جمعیت زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شوش در روستا‌های این شهرستان سکونت دارند.

مهران کریمیان با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در حوزه بهزیستی اظهار کرد: سازمان بهزیستی ده‌ها نوع خدمت سخت و سنگین در جامعه انجام می‌دهد و عملکرد این سازمان در دولت سیزدهم در همه این خدمات رشد چند برابری داشته و اقدامات بسیار بزرگی در حوزه بهزیستی انجام شده است.

وی افزود: یکی از خدمات بهزیستی در خوزستان کمک به تامین مسکن مددجویان است. در سال ۱۴۰۰ در حوزه خرید و ساخت مسکن در مجموع برای ۴۳۹ خانوار، ۳۹ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض پرداخت شد اما سال ۱۴۰۲ به ۹۰۳ خانوار بیش از ۱۳۸ میلیارد تومان کمک هزینه ساخت و خرید مسکن پرداخت شده و خوزستان در این حوزه حدود سه و نیم برابر رشد در اعتبار داشته است.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: