کمک معیشتی | یارانه معیشتی | بسته معیشتی

کمک معیشتی جدید ماهانه دولت از راه رسید | توزیع رفاه کارت برای دهک های ۱ تا ۹ از این تاریخ

قالیباف گفت:برای خوب شدن حال امروز مردم، یک سپر حمایتی معیشتی طراحی کردیم. نباید اجازه دهیم که سفره مردم کوچک شود.

کدخبر : 18616
سایت سرگرمی روز :

مابه التفاوت فاصله تورم و افزایش حقوق را باید جبران کنیم. با یک رفاه کارت هم درمان و هم معیشت و هم کالاهای اساسی مردم را تضمین کنیم.

یک طرح ۵ فوریتی داریم که یکی از آنها در حوزه خدمت بود.

بحث دوم در حوزه مسکن است؛ ۸۰ درصد شهرهای ما و ۱۰۰ درصد روستاهای ما قادرند که یک قطعه زمین که کاربری مسکونی دارد به صورت رایگان به همه آنها که مسکن ندارند بدهیم.

باید به زوجهای جوان به مدت سه سال در آغاز واحدهای کوچک ۷۵ متری بدهیم که بدون اجاره‌بها در سه سال اول آنجا زندگی کنند.

مصمیم واردات خودرو انجام دهیم تا رقابت شکل بگیرد.

طرح فوریتی چهارم در بحث دیوار شرق کشور است؛ اتباع غیرمجاز آسیب‌های اجتماعی جدی در حوزه مواد مخدر و اشتغال و ... دارند؛ با استفاده از تجربه‌ام در پلیس می‌گویم که باید مرز شرقی‌مان با افغانستان و پاکستان را دیوار بگذاریم که امنیت حفظ شود.

طرح پنجم: از سواحل خلیج غافلیم؛ باید پایتخت دوم ایران را پایتخت اقتصادی ایران را در سواحل دریای عمان و کرانه آن تشکیل دهیم.

زاکانی گفت: به خانواده ۵ نفره ۱۱۰ میلیون تومان در سال یارانه می‌دهیم.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یارانه طلایی تنظیم کردیم که ما به ازای آن در خانوار به هر خانواده ۳ نفره معادل اعتبار ۲۰ گرم طلا، یارانه می‌رسد یعنی یک خانواده پنج نفره ۱۱۰ میلیون تومان در سال یارانه می‌گیرد.

وی گفت: حوادث اخیر تلخ را تسلیت می‌گویم. کشوری ثروتمند هستیم اما مشکل‌مان توزیع نادرست است. آدرس غلط داده بودند بعدا اثبات می کنم. کل این شعارها قبلا داده شده است. یارانه خانوار در حوزه بنزین، گاز و برق درست در کشور توزیع نمی‌شود. ما در بسته رفاه هم یارانه انرژی داریم، هم ناظر به مسکن، معیشت، اشتغال، رفاه و تفریح مردم است.

وی ادامه داد: یارانه طلایی تنظیم کردیم که ما به ازای آن در خانوار به هر خانواده سه نفره معادل اعتبار ۲۰ گرم طلا، یارانه می‌رسد یعنی یک خانواده پنج نفره ۱۱۰ میلیون تومان در سال یارانه می‌گیرد. به میزان انتقال سوخت‌های فسیلی به سمت سوخت‌های پاک، سودشان بیشتر می‌شود. عشایر،‌ روستاییان و بازنشستگان ثروتمند می‌شوند و به میزان صرفه‌جویی، سود می‌کنند.

وی ادامه داد: برقی هم که صرفه‌جویی می‌شود به کارخانجات و کشاورزی داده می‌شود و دیگر نیاز به قطع برق صنایع و کشاورزی نیست.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از ابتدای شروع دولتم هم برای خانوارها حساب ویژه باز می‌کنیم و  اعتبار واریز شده به این حساب مصون از تورم خواهد بود.

قالیباف: از ابتدا در یارانه‌ها هدفمند عمل نکردیم 

محمدباقر قالیباف در پاسخ به سوالات بخش اول مناظره دوم:

عرض تسلیت برای زلزله کاشمر و آتش‌سوزی گیلان دارم.

همین ابتدا بگویم که از ابتدا نه در یارانه‌ها هدفمند عمل کردیم و نه شیوه انجام آن درست بود. در دولت چهاردهم باید به آن توجه کنیم.

عدالت و جلوگیری از تبعیض مخصوصاً از انفال که اموال عمومی است بایدمدنظر قرار بگیرد. به هیچ دلیل و بهانه‌ای نمی‌شود از عدالت گذشت.

حق مردم ما یک زندگی خوب است؛ حتی نه یک زندگی معمولی؛ امروز واقعیت این است که بخش قابل توجهی از خانوارهای ما زندگی‌شان به سختی می‌گذرد. رئیس‌جمهور آینده مسئول است که ضمانت کند که این موضوع حل شود.

با صراحت بگویم که حفظ قدرت خرید خانوار مستقیماً به عهده رئیس‌جمهور است که باید از پس آن بربیاید و پاسخگو باشد.

کسی که دارد کار می‌کنند و تمام عمرش را  کار کرده و الان بازنشسته شده چرا الان باید فقیر باشد؟ دولت نباید چنین اجازه‌ای بدهد.

حتما باید کاری کنیم که سهم نیروی کار از تولید کاهش پیدا نکند. و اینکه سوال کردند که یارانه را به تولید می‌دهیم یا به مصرف‌کننده، بنده معتقدم که باید به مصرف کننده بدهیم. ولی دقیقا بدانیم چگونه و به چه روشی و به چه کسانی. وگرنه عدالت محقق نمی‌شود.

تورم یکی از مشکلاتی است که بودجه آن را ایجاد می‌کند. بودجه‌ای که می‌آید زندگی را جابجا می‌کند. به نوعی به زندگی مردم دستبرد می‌زنیم. آنها که حقوق ثابت می‌گیرند مثل کارگران و بازنشسته‌ها و ...  آسیب می‌بینند.

حتما باید به میزان رشدی که انجام می‌شود و میزان تورم، باید در افزایش حقوق ثابت‌بگیران بکوشیم. یا به صورت نقد یا کالاهای اساسی باید این مسئله جبران شود.

۲۱۰۰ کالری مردم باید تامین شود و ۶ کالایی که در جهیزیه است.

مصطفی پورمحمدی در بخش دوم مناظره دوم گفت:آمارها و راه حل ها را دوستان همیشه گفته اند. ولی واقعیت چیست؟ نمودارها منفی است. در همه دوره‌ها نقدینگی و تورم بیشتر می شود و خط فقر توسعه می‌یابد و دهک‌ها به هم می‌ریزید و فاصله غنی و فقیر بیشتر می‌شود. خب تکرار همین حرفهاست دیگر. من هم همین‌ها را نوشتم با درصدی تفاوت ولی فکر نمی‌کنم حل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • دولت معسر
    0

    باشه

  • ساکی
    0

    کارت حمایتی همان برنامه کوپنی درزمان جنگ هست آیا فرهنگ جهانیان وسوادوتخصص انسان بسمت عقب برمیگردد ؟!!!یاماشعارتوسعه کشورمیدیم وعملکردشان فقروفلاکت ولی جهان عملکردش توسعه خالص هست