سهام عدالت | سود سهام عدالت

فوری/جیب سهام عدالتی ها پر پول شد | واریز سود سهام عدالت جدید آغاز شد

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: به محض اینکه سود سهام عدالت به صورت کامل از سوی شرکت‌ها واریز شود مجوز لازم برای واریز آن اخذ خواهد شد.

کدخبر : 18751
سایت سرگرمی روز :

ولی اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: برخی از شرکت‌ها سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی ۱۴۰۱ را به شکل کامل واریز نکرده‌اند و از این شرکت‌ها، ۴ شرکت همچون فجر انرژی خلیج فارس اعلام کردند برنامه افزایش سرمایه دارند و درخواست خود برای افزایش سرمایه را هم بر روی سامانه کدال منتشر کردند.

او افزود: ۲ شرکت، سود سهام عدالت را بصورت کامل واریز نکرده‌اند و اعلامی هم درباره افزایش سرمایه نداشته‌اند.

این مقام مسئول می‌گوید: به محض اینکه این سود مرحله سوم سهام عدالت به شکل کامل از سمت شرکت‌ها واریز شود، مجوز‌های لازم از شورای عالی بورس برای واریز اخذ خواهد شد، اما تا زمان تکمیل این وجه نمی‌توانیم برای واریز مرحله سوم زمان دقیق اعلام کنیم.

پیش از این هم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده بود: شرکت‌های صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس هیچ مبلغی را برای مراحل اول و دوم سود سهام عدالت خود به حساب‌های سمات واریز نکرده‌اند و شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندر عباس و پارس سوئیچ نیز وجوه مرحله دوم خود را پرداخت نکرده‌اند.

رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور با اعلام این خبر گفت: این افراد که حدود ۳۰ درصد سهامداران سهام عدالت را شامل می‌شوند، مربوط به دو شرکت سرمایه‌پذیرند و پس از تاخیر بیش از سه ماهه، سود حاصل از افزایش سرمایه آن‌ها درهفته جاری به حسابشان واریز می‌شود.

آقای توکلی همچنین گفته: در حال حاضر ثبت نامی برای سهام عدالت وجود ندارد و مردم مراقب سودجویان از طریق ارسال پیوند‌های جعلی باشند و پیامک‌هایی با عنوان واریز سود سهام عدالت باز نکنند.

اسفندماه سال گذشته سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز شد. اما در این میان، هشت شرکت بدعهدی کردند تا عده ای از دریافت به موقع سود سهام عدالت شان جا بمانند.

بر اساس پیگیری ها از سازمان بورس و اوراق بهادار، به این شرکت ها اعلام شده است تا خردادماه سود سهام عدالت را واریز کنند. تا شرکت های سپرده گذاری بتوانند سود سهام عدالت را در خردادماه به متقاضیان بپردازند.

در راستای واگذاری سهام عدالت به گروه هایی از جاماندگان، ثبت نام سود سهام عدالت برای سال ۱۴۰۳ آغاز شده است.

بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال جدید به تمامی جاماندگان مشمول، سهام عدالت ۱۰‌میلیون تومانی تعلق میگیرد که با اِعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط یک و ده ساله خواهد بود.مشمولین سهام عدالت پس از اعلام رسمی دولت می‌توانند برای ثبت نام سهام عدالت با گوشی به سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت به آدرس sahamedalat . ir مراجعه کنند. اما پیش از ثبت نام باید فرایند ثبت نام در سجام را انجام دهید.

مشمولین افرادی هستند که اقدام به ثبت نام جهت دریافت سهام مورد نظر کرده اند اما، به هر دلیلی نام نویسی آن ها انجام نشده، افرادی که پس از پایان مهلت زمان ثبت نام تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار گرفته اند و یا کودکانی که جز لیست خانواده های تحت پوشش هستند.

ابراهیم بازیان درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند.

وی ادامه داد: سال گذشته به دلیل برخی موانع قانونی تصویب بسته پیشنهادی سازمان خصوصی به هیات دوات درباره واگذاری سهام پرتفویی برای سهام عدالت جاماندگان به انجام نرسید.

سرپرست سازمان خصوصی سازی افزود: ضوابط واگذاری در آخرین جلسه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با حضور رییس جمهور تصویب شد و به دنبال این هستیم که به زودی بسته‌ای ناظر به پرتفوی شرکت‌های بورسی ارایه و تصویب کنیم که این بسته پرتفویی می‌تواند نزدیک به ۵ میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت را پوشش دهد.

رئیس هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور با اشاره به ارائه تسهیلات با سودهای کم‌بهره به سهامداران شرکت سهام عدالت گفت: سقف تسهیلات ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه طلب مردم نسبت به مابقی مابه‌التفاوت سود اسفند سال گذشته در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت، افزود: این سود طبق قرار با شرکت سپرده‌گذاری باید تا پایان خرداد انجام شود، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهام عدالت کشور ابراز کرد: پرداخت نشدن این سود به تأخیر پرداخت دو شرکت برمی‌گردد که با توجه به عدم پرداخت آن در خرداد پیگیری‌های لازم از سوی سهام عدالت در دستور کار است تا در تیر ماه انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    یک جوری مینویسید که جیب سهام عدالتیها پر پول شد انگار همین الآن واریز کردن
    😂😂