یارانه | یارانه نقدی | یارانه جدید

واریز یارانه نقدی دولت سالانه می شود | واریز سالانه 20 میلیون تومانی یارانه نقدی به صورت یکجا

زاکانی گفت:اولین گام من پرداخت یارانه طلایی است. به هر نفر به قیمت امروز ۲۰ میلیون تومان در سال یارانه خواهد رسید و بنزین از ۳ هزار تومان به همان ۱۵۰۰ تومان برخواهد گشت.

کدخبر : 18844
سایت سرگرمی روز :

علیرضا زاکانی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سه‌شنبه پنجم تیر ۱۴۰۳ در پنجمین مناظره انتخابات ۱۴۰۳ با موضوع اقتصادی در فرصت ۵ دقیقه‌ای اول درباره کارآمدسازی دولت، پرونده‌های روی میز و  دولت چهاردهم سخن گفت.

وی با تبریک عید غدیر خم گفت: مردم میثاق من با شما قانون اساسی است. بسته‌هایی که در قانون اساسی بر آن اصرار ورزیده شده اما تا امروز از آن غفلت شده است.

زاکانی ادامه داد: مردم در همه لباس، ولی‌نعمت ما هستند. مردم شهرها و روستاها در سراسر کشور ولی‌نعمت ما هستند. برای توزیع عادلانه و خلق ثروت و دریافت این ثروت به میدان آمدم. از یاد رفته‌ها من نماینده شما برای بازگرداندن حق خودتان به خودتان هستم. 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اولین گامی را که برخواهم داشت پرداخت یارانه طلایی است. یارانه انرژی را بین همه مردم ایران تقسیم می‌کنم. بنزین را از ۳۰۰۰ به ۱۵۰۰ تومان کاهش می‌دهم. به هر نفر در سال ۲۰ میلیون تومان یارانه می‌رسد. در صورت صرفه‌جویی مردم در بنزین، گاز و برق به اعتبار طلای خود خواهند افزود و به قیمت روز را از ما دریافت خواهند کرد. با این کار بساط قاچاق  آلودگی‌های زیست محیطی جمع می‌شود. ۹۵ درصد مردم در این طرح سود می‌کنند. افرادی هم که بیشتر مصرف می‌کنند باید از بقیه مردم نیازشان را بخرند.

وی ادامه داد: در دولت خدمت قیمت حامل‌های انرژی به جز بنزین که کاهش می‌یابد، تغییر نخواهد کرد. 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:  بسته دوم دولت خدمت در حوزه مسکن و اجاره‌داری است. بنده از تجربه شهرداری در این زمینه استفاده خواهم کرد. اگر در بافت فرسوده و محیط‌های ناکارآمد به مردم مشوق داده شود، خودشان به سرعت می‌سازند حتی اگر این مشوق جوری داده شود برای اجاره‌داری حرفه‌ای، امکان گسترده‌ای برای اجاره‌داران فراهم می‌شود. علاوه بر آن در کوتاه مدت سازمان اجاره‌داری و ایجاد زمینه تامین مالی برای بخشی از پیش‌پرداخت‌ها و ایجاد زمینه توسعه فعالیت حرفه‌ای در حوزه اجاره‌داری را فراهم می‌کنم. 

زاکانی ادامه داد: در حوزه سلامت نیز هیچ کس نباید جز درد و مریضی درد بی‌پولی بکشد. بسته جامعی را پیشنهاد کرده‌ام که متصدیان و عالمان علم سلامت به شدت از آن حمایت می‌کنند. این بسته امکانی را به وجود می‌آورد که برخی مردم از خدمات رایگان سلامت استفاده کنند. 

وی ادامه داد:  تامین امنیت غذایی برای کشاورزی و دامداری، در تامین امنیت غذایی کسی نباید سر گرسنه بر بالین بگذارد. با اتکا به تجربه‌ای که در این زمینه در شهرداری تهران کسب کردیم می‌توانم  امکان خوبی را برای تسری این مسئله به همه مردم به وجود آورم. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در طرح یارانه طلا به هر نفر در سال ۶ گرم طلا می‌رسد یعنی برای یک خانواده ۵ نفره ۱۰۰ میلیون تومان در سال می‌شود.

 «علیرضا زاکانی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگوی ویژه خبری، اظهار داشت: طی این روزها سفر استانی از جمله به استان‌های تبریز و قم رفتم.

وی با اشاره به رشته تحصیلی خود، ادامه داد: پزشکی هسته‌ای از رشته‌های پیشرو پزشکی است.

زاکانی در پاسخ به سوالی در مورد یارانه طلایی گفت: مردم عزیز کشور ما کشور ثروتمندی است و به واسطه این ثروت امکان برخورداری عادلانه امکان پذیر است.

وی ادامه داد: در توسعه رفاه ۷ بسته را معرفی کردیم که یک بسته ان یارانه طلایی بود. این یارانه شرایطی دارد، یارانه طلایی جای یارانه فعلی را نمی‌گیرد. یارانه طلایی میزان مصرف انرژی خانوار را هدف گذار کرده است.

وی عنوان کرد: کل مصرف انرژی کل خانوار کشور را تقسیم بر کل جمعیت کشور می‌کنیم که به یک عددی می رسیم و ان عدد محاسبه می‌شود. برای هر سرپرست خانوار حساب باز می‌شود. به هر نفر در سال ۶ گرم طلا می‌رسد. برای یک خانواده ۵ نفره ۱۰۰ میلیون تومان در سال می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: این محاسبه به میزان مصرف انرژی که هر خانوار دارد از این میزان کم می‌شود و هر اندازه که مصرف نکند اندوخته می‌شود و اعتبار طلا می‌گیرد.

زاکانی گفت: این اندوخته به دور از دستبرد تورم است.

وی افزود: به دنبال این هستیم که مردم خودشان صحنه گردان انرژی مصرفی شوند.

وی تصریح کرد: از ماه اول پس از شکل گیری دولت یارانه طلایی اجرایی می‌شود. یارانه طلایی در دسترس همگان قرار خواهد گرفت. یارانه فعلی به ۹۰ درصد مردم تعلق می‌گیرد اما یارانه طلایی به همه تعلق می‌گیرد.

زاکانی افزود: حرکت در مسیر ارائه خدمت مستقیم در قالب کالا ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته باشد. یارانه طلایی میزان مصرف انرژی خانوار را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: خاصیت این طرح این است که واردات بنزین کاهش پیدا می‌کند و دولت سهم گردان انرژی می‌شود. قاچاق منتفی خواهد شد. نقدینگی و تورم کاهش پیدا خواهد کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: خاصیت بعدی یارانه طلایی این است که بنزین ۳۰۰۰ تومانی حذف شده و به ۱,۵۰۰ تومان تغییر پیدا خواهد کرد. از همان اول شروع کار این طرح اجرایی خواهد شد و جزو قانون است و زیرساخت تمامی این طرح در کشور وجود دارد و مردم این امکان را در خدمت قرار خواهند گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: