بسته معیشتی | بسته حمایتی

فوری/توزیع بسته های کمک معیشتی به دهک های کم برخوردار برای محرم | دریافت کمک نقدی و غیر نقدی با کد دستوری#۱۲*

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: پویش ملی اطعام و احسان حسینی از ابتدای ماه محرم آغاز می‌شود.

کدخبر : 19096
سایت سرگرمی روز :

حبیب‌اله آسوده با اعلام این خبر، گفت: پویش‌های «به عشق حسین(ع)» و اطعام و احسان حسینی همزمان با ایام عزاداری‌های سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایش آغاز می‌شود.

وی افزود: پویش به عشق حسین برای جذب حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین از شنبه ۱۶ تیر آغاز می‌شود و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اظهار کرد: شهروندان نیکوکار می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ و یا مراجعه به پایگاه اینترنتی Ekram.emdad.ir  در این پویش مشارکت کنند.

آسوده خاطرنشان کرد: همچنین پویش اطعام و احسان حسینی با هدف توزیع غذای گرم میان خانواده‌های نیازمند، در همین ایام با مشارکت مراکز نیکوکاری و هیات‌های مذهبی و مساجد در سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد؛ وی گفت: نیکوکاران می‌توانند از طریق کد دستوری#۱۲* و شماره‌گیری #۸۸۷۷* و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۴۰۲۰ در این پویش‌ها مشارکت کنند.

سید محمد نقیب، سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در طول دهه امامت و ولایت، سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی در مناطق مختلف با مشارکت مجامع خیرین مناطق ۲۲ گانه، سازمان‌های مردم نهاد و گروه های جهادی اقدام به برگزاری جشن‌های بزرگداشت اعیاد قربان و غدیر کرد.

وی افزود: ایجاد شادی و نشاط اجتماعی و جلب مشارکت و تسهیلگری ظرفیت‌های نهادهای مردمی و عموم شهروندان برای رفع نیازهای شهر و اقشار آسیب پذیر از جمله رویکردهای محوری شهرداری تهران در راستای تحقق شعار «تهران، کلانشهر الگوی جهان اسلام» است.

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی افزود: علاوه بر برگزاری جشن های اعیاد دهه امامت و ولایت، با مشارکت گروه های مردمی بیش از ۳۵۰۰ بسته معیشتی، شامل اقلام ضروری، ۲۶ هزار وعده غذای گرم، ۱۵ کمک جهیزیه شامل اقلام ضروری بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده اجتماعی توزیع شد.

وی افزود: همچنین در بخش ارائه خدمات به عموم شهروندان ایستگاه های پایش سلامت، کلاس‌های آموزشی با هدف توانمندسازی کودکان و زنان سرپرست خانوار در مناطق مختلف برگزار شد.

نقیب ادامه داد: همچنین در روز عید سعید غدیرخم و مهمانی ده کیلومتری غدیر، سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی اقدام به راه اندازی موکب محبان الرضا علیه السلام در میدان آزادی جهت ارائه خدمات به عموم شهروندان نمود که با مشارکت گروهای جهادی و فعالیت های داوطلبانه آنان به پذیرایی از شهروندان عزیز تهرانی و اهدای ۳۰هزار شاخه گل و... پرداخت و پویش اهدای اسباب بازی به کودکان مظلوم غزه نیز راه اندازی شد که با استقبال پر شور شهروندان مواجه گردید.

 مراسم گرامیداشت چهلم شهدای خدمت و توزیع بسته‌های معیشتی ویژه محرومان امروز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولین استان در شهرک شهید رجایی مشهد برگزار شد.

در این مراسم ۴۰ هزار بسته معیشتی شامل اقلام خوراکی برنج، روغن، حبوبات، ماکارونی و رب که برای خانواده‌های محروم در سطح استان در نظر گرفته شده بود، بین این خانواده‌ها توزیع شد.

به گفته رضا سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در راستای تجلیل از جایگاه رئیس جمهور شهید، ۴۰ هزار بسته به نیت چهلم شهدای خدمت پیش بینی شد که ارزش هر بسته ارزاق، یک میلیون تومان بوده و با کمک خیرین، تشکل‌های مردم نهاد و کمیته امداد، تامین و توزیع شد.

حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد معاون فرهنگی استاندار خراسان رضوی میز در این آیین، اظهار داشت: از تمامی دستگاه‌هایی که در این مراسم و کار خیر دخیل بودند، به سهم خود تقدیر می‌کنم.

وی افزود: امام رضا(ع) می‌فرمایند اگر کسی گره‌ای از مردم بگشاید، خداوند هزاران گره از او می‌گشاید، ملت ما همواره سربلند هستند که فتوحاتی را از پیش از انقلاب اسلامی تاکنون داشته‌اند که خدمت به یکدیگر، نمادی از این فتوحات است.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: برنامه امروز برای تامین و توزیع بسته‌های معیشتی به مناسبت چهلم شهدای خدمت انجام شده و یاد شهید رئیسی و همراهان را گرامی می‌داریم، شهید رئیسی نه فقط در دوره ۳ ساله ریاست جمهوری، بلکه در چهل سال گذشته و در سمت‌های گوناگون همواره دست خدمت به محرومان داشته و برای کمک، شب و روز نمی‌شناخت.

وی ابراز کرد: در دولت شهید رئیسی، ۸ هزار و ۸۷۰ کارخانه تعطیل شده توسط این خادم ملت به چرخه تولید بازگشت، کشور ۱۰ سال رشد اقتصادی صفر داشت و تنها در ۳ سال دولت شهید رئیسی، به رشد ۴ درصد رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی مغرضانه می‌خواهند عملکرد سیاست خارجی دولت شهید رییسی را مخدوش کنند، عملکردی که طی ۳ سال با ۲۴ سفر به ۲۹ کشور جهان محقق شد.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به خدمات در حوزه بهداشت و درمان، اظهار کرد: قبلا دفترچه بیمه سلامت صرفا خدماتی محدود را ارائه می‌کرد و سبب نارضایتی مردم بود، اما اینک دوهزار روز است که مردم تحت پوشش بیمه سلامت هستند و ۱۰۷ عنوان بیماری خاص تحت پوشش قرار گرفت.

معاون استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: در کنار ویژگی‌های خادم بودن، خدمت به مستضعفان و محرومان، نقطه عطف کارنامه شهید رئیسی بود، البته این خدمات به دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی محدود نبود و در زمان تولیت آستان قدس ۷۰۰هزار زائر محروم به مشهد مشرف شدند و مردم مشهد هنوز خدمت شهید جمهور به حاشیه شهر را فراموش نکردند.

وی گفت: تنها با اهتمام شهید رئیسی و دکتر بختیاری رئیس کمیته امداد حضرت امام(ره)، ۳۳ هزار واحد مسکونی محرومان تحت پوشش ظرف مدت یک سال تحویل و آماده شد.

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی‌نژاد به توزیع بسته‌های معیشتی اشاره کرد و یادآور شد: در کنار تمامی برنامه‌های ویژه چهلم شهید رئیسی، تقدیم چهل هزار بسته معیشتی به محرومان است که به عقیده بنده، قسمت ممتاز از برنامه چهلم شهید رئیسی محسوب می‌گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: