صفرشویی کبد و کلیه و کاهش فشار خون با این آب میوه

زرشک خواص فراوانی برای بدن دارد و به‌خاطر وجود آنتی‌اکسیدان برای تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری و درمان سرماخوردگی و درمان کم خونی در بارداری مفید است. در ادامه به برخی از خواص و فواید این گیاه می‌پردازیم.

کدخبر : 19472
سایت سرگرمی روز :

مصرف « آب زرشک » علاوه بر کاهش فشار خون، روند سفید شدن مو را کاهش داده، کبد و کلیه را کاملا پاکسازی میکند و باعث شفاف شدن پوست میشود و جوش های شمارا فورا از بین میبرد.

 خواص آب زرشک

مهمترین فواید آب زرشک کوهی عبارتند از:

رفع تب

تقویت سیستم ایمنی بدن

کاهش اوره

درمان بیماری صرع

داروی ضدروماتیسم

بهبود درد کمر

روزانه چقدر اب زرشک بخوریم؟

آب زرشک برای چی خوبه یا بهترین زمان مصرف آب زرشک چیست؟ بهترین کار این است که خارج از هر قانونی، آب زرشک را در حد اعتدال مصرف کنید. آب زرشک در بیشتر موارد در مقادیر کم مصرف می‌شود یا با آب و آب میوه‌های دیگر رقیق می‌شود تا طعم ترش آن متعادل شود.

آب زرشک را چه موقع‌‌ بخوریم؟

میزان و اندازه و زمان مصرف آب زرشک بسته به مشکل و نیاز بدن فرق می‌کند. برای مثال بیماران کبدی باید روزانه یک لیوان آب زرشک را به صورت ناشتا و یک لیوان آب زرشک هم شب‌ها قبل خواب میل کنند. اگر آب زرشک برای لاغری و کاهش وزن باشد باید روزانه ۳ لیوان آب زرشک مصرف کنید.

مصرف زرشک، به‌خصوص زرشک پفکی باعث کاهش غلظت خون در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود و از ایجاد لخته خون جلوگیری می‌کند. آب زرشک بهترین رقیق‌کننده خون است که با کاهش غلظت خون باعث پایین‌آمدن فشارخون می‌شود.

 از دیگر خواص زرشک می‌توان به کنترل قند خون در بیماران مبتلا به دیابت اشاره کرد. بربرین موجود در زرشک قند خون و کلسترول را کاهش داده و متابولیسم گلوکز را افزایش می‌دهد. بیماران دیابت نوع ۲ برای تنظیم قند خون بهتر است زرشک مصرف کنند.

مصرف زرشک برای قند خون مناسب است و با آنزیم‌های متابولیسم کربوهیدرات، قند خون را تنظیم می‌کند. از این رو می‌توان مصرف زرشک برای قند خون را جایگزین داروهای شیمیایی کرد.

از خواص زرشک قرمز برای کبد می‌توان به تنظیم متابولیسم کبد اشاره کرد. مصرف زرشک قرمز باعث کاهش کلسترول و تصفیه خون می‌شود و آب زرشک برای پاکسازی کبد خوب است. به‌علاوه اینکه مصرف زرشک تازه یا آب زرشک گزینه خوبی برای درمان بیماری‌های کبدی، کبد چرب و اختلالات کبدی است. مصرف این میوه همراه با ادویه‌های گرم مثل سنبل‌الطیب و زعفران باعث پاکسازی کبد می‌شود و از بروز بیماری‌های کبدی جلوگیری می‌کند.

آلکالوئید موجود در زرشک به رفع انقباضات رحمی بانوان در پریود کمک می‌کند و این مورد از خواص زرشک برای رحم است. به‌علاوه اینکه، زرشک قاعده‌آور طبیعی است و برای خانم‌هایی که قاعدگی‌شان به‌تاخیر افتاده توصیه می‌شود. اما خانم‌های باردار نباید بدون مشورت پزشک سراغ مصرف زرشک بروند، چرا که احتمال سقط جنین دارد.

مصرف زرشک نقش تاثیرگذاری در پیشگیری و درمان سرطان پستان در خانم‌ها دارد؛ به‌علاوه اینکه آنتی‌اکسیدان و بربرین موجود در این گیاه از رشد سلول‌های سرطان جلوگیری می‌کند. مصرف زرشک برای بیماران مبتلا به سرطان روده و دستگاه گوارش نیز مفید است.

طبع سرد و خشک آب زرشک در بلندمدت تاثیر معکوس روی کبد می‌گذارد. از دیگر مضرات آب زرشک می‌توان به سستی مفاصل، سنگینی پلک‌ها، خواب‌آلودگی، کم‌حوصلگی، خمیازه، سستی زبان و بدن اشاره کرد. مصرف آب زرشک و زعفران در بارداری به‌خصوص در ماه‌های اول ریسک سقط جنین دارد. به‌علاوه اینکه برای دوران شیردهی هم مصرف آب زرشک مضر است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: