بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان

خبر مهم و فوری رئیس سازمان برای بازنشستگان تامین اجتماعی | اجرای متناسب سازی حقوق طبق این برنامه+فیلم

بازنشستگان تامین اجتماعی از تاخیر چندروزه در پرداخت حقوق تیرماه انتقاد کردند و اعلام کردند حتی یک روز تاخیر در پرداخت برای حداقل‌بگیران مشکل‌ساز است.

کدخبر : 19495
سایت سرگرمی روز :

بازنشستگان کارگری از تاخیر چند روزه در پرداخت حقوق تیرماه انتقاد دارند. بازنشستگان تامین اجتماعی در تماس با خبرنگار ایلنا، از تاخیر چندروزه در پرداخت حقوق تیرماه انتقاد کردند و اعلام کردند حتی یک روز تاخیر در پرداخت برای حداقل‌بگیران مشکل‌ساز است.

بازنشستگانی که نام خانوادگی‌شان با «ب» شروع می‌شود، هنوز حقوق تیر خود را نگرفته‌اند، این در حالیست که تا پیش از این، حقوق این بازنشستگان 21 تیر واریز می‌شد.

فعالان صنفی، کمبود بودجه و اعتبار را دلیل اصلی تاخیر در پرداخت حقوق‌ها عنوان می‌کنند؛ در عین حال، هنوز خبری از پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی نیست. ظاهراً قرار نیست تامین اجتماعی این ماه، یک میلیون تومان را به حساب بازنشستگان واریز کند.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان طبق برنامه هفتم اجرا می‌شود.

▫️مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان طبق برنامه هفتم خبر داد گفت: رقم واریزی در قالب کمک معیشتی به حساب حداقل‌بگیران این سازمان پرداخت شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه اکنون سن صندوق دو سال جوان‌تر شده است، درخصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیز توضیح داد: توجه به معیشت بازنشستگان یکی از دغدغه‌ها بوده است؛ مجلس نیز تاکیدی را در قانون برنامه هفتم و در قانون بودجه برای بازنشستگان در نظر گرفت. هفته قبل از انتخابات قانون برنامه هفتم ابلاغ شد و در این راستا دولت نیز مصوبه‌ای را درخصوص عملیاتی کردن متناسب سازی بازنشستگان و پرداخت سه میلیون تومانی برای متناسب سازی و کمک‌معیشت به بازنشستگان به صورت علی الحساب داشت.

وی ادامه داد: در این راستا باید به میزان ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان تامین مالی صورت می‌گرفت تا این پرداخت شود. سازمان برنامه و بودجه برای بازنشستگان لشکری و کشوری تامین مالی را به سرعت انجام داد که این رقم پرداخت شد. همکاران ما حدود یک هفته تلاش شبانه روزی داشتند تا تامین مالی اتفاق بیفتد و سازمان برنامه و بودجه نیز از محل تبصره ۱۵، بخشی را به صورت اوراق تامین کرد.

موسوی با بیان اینکه همکاران توانستند این پرداختی را برای بازنشستگان انجام دهند، گفت: حتما احکام متناسب‌سازی براساس تکالیف و قانون برنامه و بودجه اجرایی خواهد شد. تکالیف قانونی است و بازنشستگان نگران نباشند.

وی در پاسخ به این سوال که چه بازنشستگانی مشمول متناسب‌سازی هستند، اینگونه توضیح داد: آن بخشی که پرداخت شد برای بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر، در قالب متناسب‌سازی بوده است و آنهایی که حداقل‌بگیر هستند آنچه که برایشان پرداخت شد نیز در قالب کمک معیشت بود و ان شاءالله این مسیر براساس تامین منابع ادامه پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسش دیگری درباره میزان نرخ جایگزینی و نسبت‌های پشتیبانی در سازمان تأمین اجتماعی نیز خاطرنشان کرد: روند کاهشی نرخ جایگزینی بسیار سرعت گرفته بود؛ به گونه‌ای که زمانی که سازمان را تحویل گرفتیم حدود ۴.۲ بود. به طور متوسط پیش از این دولت هر سال بین ۰.۲ تا ۰.۴ کاهش داشتیم و عملا باید اکنون به ۳.۶ می‌رسیدیم اما فعلا توانسته‌ایم این روند کاهشی را متوقف کرده و شرایط را به سمت بهبودی حرکت دهیم و امروز این رقم حدود ۴ است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ماهانه بیش از 214 میلیارد به بازنشستگان و مستمری بگیران این استان پرداخت می‌شود.

رسول چراغ سحر در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج اظهار داشت: در حال حاضر19 هزار و 967 نفر بازنشسته و مستمری بگیر در کهگیلویه و بویراحمد از خدمات و حمایت های سازمان تامین اجتماعی برخوردار هستند و در سه ماهه نخست سال جاری 642 میلیارد تومان حقوق و مستمری ماهانه به آنان پرداخت شده است.

به گفته وی از این تعداد 12 هزار و 300 نفر بازنشسته، 6 هزار و 591 نفر بازمانده و یک هزار و 76 نفر نیز ازکارافتاده کلی هستند.

وی افزود: بیمه شدگانی که شرایط قانونی از نظر سنی و سابقه بیمه ای را داشته باشند، می توانند بدون مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی و با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان درخواست بازنشستگی خود را ثبت کنند.

آیت‌الله سیدنصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در این دیدار اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی از جمله نهادها و دستگاه هایی است که متنوع ترین و تاثیرگذارترین خدمات را به بخش عظیمی از جمعیت کشور می دهد و آثار این خدمات چه در حوزه پرداخت حقوق و مستمری و چه در حوزه درمان در زندگی مردم نمایان است.

وی گفت: از طرفی این سازمان با حمایت از نیروی کار، نقش ارزنده ای در رونق تولید و اقتصاد کشور دارد و امیدواریم با برنامه ریزی و مدیریت، این نقش در آینده پررنگ تر شود.

آیت‌الله حسینی از اقدامات سازمان تامین اجتماعی در زمینه پوشش های جدید بیمه ای قدردانی و اظهار امیدواری کرد با تداوم این روند و برنامه های جدید، زمینه برخورداری همه اقشار جامعه از حمایت ها و خدمات این سازمان فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: