عمرا اگه میدونستی گوجه فرنگی و ریحان و باهم بخوری چه اتفای برای بدن می افتد | واقعاً انتظارش را ندارید

یک ترکیب برنده که در تابستان نمی توانید آن را رها کنید گوجه فرنگی و ریحان است. این دو ماده در کنار هم همیشه روی میزهای ما وجود دارند!

کدخبر : 19500
سایت سرگرمی روز :

اما آیا مطمئن هستیم که خوردن آنها به دفعات، همانطور که در این دوره های گرم اتفاق می افتد، نتیجه معکوس ندارد؟ بیایید سعی کنیم بفهمیم این دو محصول زمین حاوی چه چیزهایی هستند.

در ایتالیا مصرف کنندگان بزرگ گوجه فرنگی، با یا بدون ریحان هستیم . استفاده از گوجه فرنگی به صورت پخته بیشتر از خام است که در فصل تابستان که گرمتر است و غذاهای تازه میل می شود، بیشتر می شود.

در شکل آب گوجه فرنگی کمتر شناخته شده است. حتی اگر در واقعیت این دقیقاً نحوه جذب بهترین خواص تغذیه ای این “گوجه فرنگی طلایی” باشد.

گوجه فرنگی حاوی چه چیزی است؟

سخت است کسی را پیدا کنید که گوجه فرنگی دوست نداشته باشد، و گوجه فرنگی نه تنها دستور العمل های ما را غنی می کند بلکه فواید سلامتی زیادی نیز دارد.

علاوه بر کربوهیدرات، فیبر، پروتئین و لیپید، گوجه فرنگی حاوی ویتامین های A، C، E و K و چندین ماده معدنی است.

به عنوان یک آنتی اکسیدان

این یکی از جالب ترین خواص گوجه فرنگی است که با محتوای بالای ویتامین ها و مواد معدنی با این توانایی، به ویژه C، E و A توضیح داده می شود.

با این حال، چیزی که باعث تفاوت در قدرت آنتی اکسیدانی گوجه فرنگی می شود، لیکوپن است، یک کاروتن یا رنگدانه گیاهی که علاوه بر رنگ قرمز زیبا، از سلول های ما در برابر به اصطلاح استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند.

به لطف خواص فوق العاده اجزای خود، گوجه فرنگی از ما در برابر بیماری های قلبی عروقی و فشار خون بالا و همچنین بسیاری از آسیب شناسی های دیگر محافظت می کند.

محافظت از چشم

گوجه فرنگی می تواند یکی از بهترین متحدان برای محافظت از بینایی باشد، در واقع سازمان بهداشت جهانی (WHO) آن را به دلیل محتوای بالای ویتامین A توصیه می کند.

علاوه بر این، تعداد کمی می دانند که گوجه فرنگی حاوی لوتئین و زآگزانتین است، مواد مغذی که هم از ماکولای چشم که نور را تشخیص می دهد و هم از عدسی که مسئول تمرکز است در برابر قدرت اکسید کننده نور محافظت می کند.

اما چیزهای دیگری هم وجود دارد: گوجه فرنگی به لطف خواصی که دارد، بدتر شدن بینایی (و حتی بیماری های دژنراتیو) را به تاخیر می اندازد و از عفونت چشم ناشی از ویروس ها و باکتری ها جلوگیری می کند.

گردش خون را بهبود می بخشد

و به دلایل متعدد دیگر. گوجه فرنگی بسیار غنی از آهن است – یک ماده معدنی ضروری برای خون و ویتامین K که لخته شدن خون را تنظیم می کند و همچنین ویتامین های C و E.

 

از سوی دیگر، لیکوپن فوق، سطح کلسترول بد LDL را کاهش می دهد و از تصلب شرایین جلوگیری می کند.

لیکوپن، کاروتن گرانبهای موجود در گوجه فرنگی، دوباره در کانون توجه قرار گرفته است. همراه با گوجه فرنگی، به بدن کمک می کند تا آنتی اکسیدان هایی تولید کند که به جلوگیری از سرطانی شدن سلول ها کمک می کند.

مراقب باشید زیاده روی نکنید

زیرا مصرف بیش از حد گوجه فرنگی می تواند باعث آلرژی، سوزش سر دل، میگرن، مشکلات کلیوی و روده شود.

و همچنین باعث التهاب مثانه و دیورتیکولیت می شود.

ریحان همچنین حاوی K و منگنز و همچنین مس و ویتامین C و همچنین اسیدهای چرب امگا 3 و کلسیم، آهن و اسید فولیک است. اما مصرف آن برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: