این گیا های اورژانسی و حتما باید تو خونه داشته باشی و بدونی کی استفاده کنی

این گیاه دارویی و اورژانسی که حتما باید درخانه داشته باشید و موقعه اضطراری از آنها مصرف کنید.

کدخبر : 19573
سایت سرگرمی روز :

1. نعناع: ضد نفخ، دل درد، ناراحتی معده، دلپیچه کودکان پس از خوردن سردیها، رفع اسهال.

2. پونه: ضد نفخ، گرم کننده کلیه ها، رفع شب ادراری کودکان، تقویت روده، رفع اسهالی.

3. خاکشیر: رفع گرمازدگی، رفع گرمی کردن( مصرف بیش از حد خوراکی های طبع گرم)، گر گرفتگی، کهیر و خارش پوست.

4. سنبل الطیب: آرامبخش، رفع کم خوابی، ضد استرس.

5. سیر: کاهش سریع فشار خون، کاهش چربی خون و کلتسرول مضر، آنتی بیوتیک گیاهی.

6. سنجد: آرد سنجد کامل( با پوست و دانه): رفع درد معده و سوزش مری، رفع و پیشگیری از پوکی استخوان و ارتروز.

7. گشنیز: کاهش سریع فشار خون، خوشبو کننده دهان، ضد نفخ برای افراد گرم مزاج به جای نعناع و پونه، ضد آفت.

8. گل گاوزبان: آرامبخش اعصاب، رفع تپش قلب و بهبود زکام و سرفه خشک.

9. زنجبیل: ضد تهوع و استفراغ، رفع درد عادت ماهانه، بهبود سرما خوردگی وسردی، ضد رماتیسم.

10. گزنه: رفع سنگ و عفونت کلیه و مثانه، رفع کم خونی، ضد عفونت لوزه‌ها، کاهش قند خون.

11. آویشن

آویشن یکی از گیاهان پرخاصیت دارویی است که از زمان‌های قدیم برای درمان انواع بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. از این گیاه علفی و معطر که دارای خواص دارویی است در صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی استفاده می‌کنند.

آویشن برای درمان سردرد، سرماخوردگی، گوش درد، سرخک، سرفه، تقویت اعصاب، درمان افسردگی، خستگی و بی خوابی مفید است و مصرف آن موجب کاهش فشارخون و چربی خون می‌شود.

 

همچنین این گیاه دارویی ضدتشنج و ضد صرع و ضد نفخ است که سبب تقویت بینایی و معده می‌شود. شستشوی سر با دم کرده آویشن در درمان و کاهش ریزش مو کمک می‌کند.

مصرف آویشن بعد از غذا هر نوع مشکل مربوط به دستگاه گوارش مثل نفخ، سنگینی، گرفتگی عضلات معده را درمان می‌کند. آویشن با عفونت‌های مجاری تنفسی مقابله کرده و سرفه را کاهش می‌دهد.

12.یونجه

یونجه از اولین گیاهان دارویی شناخته شده برای بشر است که فواید درمانی قابل توجهی دارد. «یونجه» که در فارسی به آن «اسپست باغی»، «سپست»، «سبیس» یا «درفا»، در افغانستان «اسپیشتا» و در ترکی بدان «یونجه»، به رومی «میدیکی»، به مصری «قضب» و به عربی «رطبه» یا همان «فصفصه» گویند، گیاهی است علفی، پایا، دارای ساقه‌های بلند و برگچه‌های نازک، نوک تیز و بیضی شکل است.

یونجه‌ی پخته ملین و خشک آن قابض است، شربت یونجه چاق کننده و مولد خون صالح و مدر حیض است. مصرف آن موجب رفع خشونت سینه و سرفه می‌شود. تخم یونجه زیاد کننده شیر و منی است و خوردن آن از خونریزی جلوگیری می‌کند و یبوست را رفع می‌کند. از یونجه برای معالجه اعتیاد نیز استفاده می‌شود.

13.جینسینگ

در مطلب خواص جینسینگ در بخش سلامت نمناک کامل توضیح دادیم که جینسینگ از گیاهان دارویی محبوب در آسیا و آمریکای شمالی است که انواع مختلفی دارد و هر نوع آن برای درمان بیماری‌ها مفید است. از ریشه ها، برگ‌ها و میوه جینسینگ به عنوان دارو برای درمان استفاده می‌کنند.

جنسینگ تقویت کننده سیستم ایمنی، ضد التهاب، ضد استرس، خواب آور، و ضد باکتری است و سبب افزایش انرژی، کاهش وزن، درمان سردرد، بهبود گوارش، کاهش استرس، کاهش سطوح قند خون، تقویت سیستم ایمنی می‌شود. ازجینسینگ به عنوان یک درمان طبیعی برای ناباروری استفاده می‌کنند.

14.مریم گلی

این گیاه سرشار از روغن‌های فرار و فلاونوئید‌ها است و به درمان بیماری‌های مختلف کمک می‌کند. مریم گلی گیاهی ضد فشار خون، ضد دیابت، ضد التهاب و ضد میکروبی است که به بهبود خلق و خو، تسکین اضطراب، تسکین گلو درد، تقویت سیستم ایمنی، کمک به کاهش وزن، کاهش التهاب، بهبود خواب خوب، و کاهش سطوح کلسترول و فشار خون کمک می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: