فوری/خبر مهم برای خریداران نهضت ملی مسکن | پرداخت 550 میلیون تومان تشویقی دولت به خریداران مسکن ملی

معاون وزیر راه و شهرسازی از آماده‌سازی حدود ۵۰ هزار هکتار از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در نقاط شهری و شهرک ها به استعداد بیش از یک میلیون و ۵۹۰ هزار واحد مسکونی خبر داد.

کدخبر : 20229
سایت سرگرمی روز :

رضا خواجه ای؛مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان : پروژه نهضت ملی مسکن هیدج در حال حاضر در ۴ فاز (۲ فاز ۸۰ واحدی و ۹۸ واحدی در مرحله نازک کاری و ۱ فاز ۹۶ واحدی ) در حال ساخت است، که به طور میانگین این پروژه ها بیش از ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 ۲۲۷ واحد مسکونی در قالب شهری و محرومین در دست اجرا و ۱۳۴۳ واحد مسکونی دردست طراحی است و همچنین ۱۰۸ واحد مسکونی در قالب زمین به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان واگذار شده است.

تامین زمین در شهر دندی ماهنشان حل شده و ۱۲قطعه زمین برای احداث ۴۸ واحد تامین شده است.

تعداد ۵۵ نفر متقاضی جهت طرح نهضت ملی مسکن شهر دندی بر اساس تعداد فرزند خانوار اولویت‌بندی شده‌اند و خانوارهای دارای فرزند یکسان هم به قید قرعه اولویت‌بندی شده‌اند.

احداث ۴۸ واحد در ۱۲ قطعه زمین در قالب گروه‌های چهار نفره برنامه‌ریزی شده و با نظر اکثریت متقاضیان مقرر شده زمین به متقاضیان تحویل داده شود تا با استفاده از تسهیلات نهضت ملی مسکن به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان و آورده نقدی خود نسبت به احداث اقدام کنند

تسهیلات پروژه متناسب با پیشرفت فیزیکی و در چهار مرحله پرداخت خواهد شد.

 

«ارسلان مالکی» افزود: شهرک‌سازی یکی از سیاست‌های مهم توسعه شهری در دولت سیزدهم بود که می‌تواند نتایج و آثار مثبتی در تامین مسکن افراد فاقد مسکن در کشور داشته باشد.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در سه سال گذشته مکان‌یابی و امکان سنجی ۴۵ شهرک با هماهنگی و همکاری ادارات کل راه و شهرسازی در استان‌ها آغاز شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: همچنین ۲۱ شهرک مسکونی در شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب شده و مطالعات طرح جامع آنها توسط مشاور آغاز شده است.

وی تصریح‌کرد: توسعه شهرک‌سازی با توجه به کمبود زمین و برخی محدودیت‌های قانونی به‌منظور الحاق اراضی در مجاورت شهرها به‌ویژه در کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها، یکی از سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی بود که پیگیری‌های انجام شده در این زمینه به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار شده و از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران نیز به تصویب رسیده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور به مرحله اجرا رسیده که بازار مناسبی برای حضور شرکتها و مجموعه‌های دانش بنیان‌ها در کشور فراهم آورده است.

به گزارش ایسنا، سید جواد سادات فریزنی در نشست تخصصی کنسرسیوم‌های فناور و دانش‌بنیان صنعتی‌سازی مسکن اظهار کرد: فعالیت ستاد توسعه اقتصادی دانش بنیان عمران و ساختمان کمک به بازارسازی شرکت‌های دانش‌بنیانی است که در حوزه عمران، ساختمان و زیرساخت وجود دارند.

وی افزود: با آغاز به کار دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گرفت و این ابرپروژه هم‌اکنون در سراسر کشور در حال اجراست.

دبیر ستاد توسعه اقتصادی دانش بنیان عمران و ساختمان با بیان اینکه امروز بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن در سراسر کشور به مرحله اجرا رسیده است گفت: با توجه به این طرح‌ها بازار مناسبی برای حضور دانش بنیان‌ها در کشور فراهم شده است.

به گفته سادات، تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکونی در حال ساخت  در شهرهای جدید در حال انجام است و  با این تفاهم‌نامه این کنسرسیوم‌های فناوری و دانش بنیان صنعتی‌سازی مسکن تعداد ۱۱نمونه از آنها تا کنون تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر حدود ۸۰ شرکت دانش بنیان در این کنسرسیوم‌ها حضور دارند و با  ظرفیت‌های موجود خود وارد پروژه‌های مشارکتی و پروژه‌های تولید مسکن در قالب نهضت ملی مسکن شدند که بازار مناسبی را برای شرکت‌های دانش بنیان این حوزه رقم می‌زند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی، یکی از محورهای امضای این تفاهم نامه را ایجاد فن بازارهای حوزه عمران و ساختمان  اعلام  کرد و گفت: در شهرهای جدید علاوه بر پروژه های انبوه سازی ساخت مسکن به شکل خودمالکی نیز در حال انجام است که با تفاهم امروز و تشکیل این فن بازارها به شکل حضوری این محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان را به مردمی که درگیر ساخت مسکن هستند تسهیلات ویژه‌ای پرداخت خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: