خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو

چری تیگو ۸ پرومکس با چهره و فناوری جدید در بازار | معرفی خودرو چری تیگو ۸ پرومکس با مشخصات فنی

پیش‌تر اشاره کرده بودیم که در روسیه، چری تیگو ۸ پلاس با پسوند پرو مکس شناخته می‌شود. اخیراً "خودروهای چینی" گزارش دادند که نسل جدید این کراس‌اوور در روسیه عرضه خواهد شد. اما شواهد حاکی از آن است که این مدل طراحی متفاوتی خواهد داشت.

کدخبر : 20492
سایت سرگرمی روز :

در دفتر مرکزی چری اینترنشنال، نمایندگان رسانه‌های خارجی طراحی متفاوتی از این شاسی‌بلند را مشاهده کردند. این طراحی شباهت بیشتری به مدل فعلی ۸ پرو مکس دارد. جلوی خودرو دارای چراغ‌های جلوی سنتی و ورودی‌های هوای تهاجمی است. در ماه مه، این نسخه مجوز تولید انبوه را دریافت کرد.

کراس‌اووری که در نزدیکی دفتر مرکزی نمایش داده شد، طراحی "غربی‌تری" دارد. علاوه بر این، منابع چینی این نسخه از طراحی خارجی را صادراتی نامیدند. با کنار هم قرار دادن تمام این حقایق، می‌توانیم تصور کنیم که چری تیگو ۸ پرو مکس جدید برای روسیه چگونه به نظر خواهد رسید.

در داخل تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید هم اوضاع مانند ظاهر بیرون‌اش است، با این تفاوت که شما دکمه EV مود را در کنسول وسط پیدا می‌کنید. مانیتورهایی که در یک سطح و به شکل پیوسته، وظیفه مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال را دارند و از همه مهم‌تر فضای خیلی خوب برای سرنشینان جلو عقب، دقیقا مثل تیگو 8 پرو و پرومکس! در واقع شما با یکی از بهترین محصولات چری از نظر ارگونومی داخل روبرو هستید، چیزی که در محصولات رده بالاتر چری هنوز به دست نیامده است.

عموم آپشن‌ها و امکانات، میان‌بری فیزیکی برای استفاده راحت‌تر دارند و برای تهویه هم مانیتوری مجزا در اختیار دارید. شاید یکی از نکات منفی که در تیگو 8 پرو e+ با آن روبرو خواهید شد، تریم مشکی براق – piano black – باشد، که شاید جلوه خوبی در اختیارتان بگذارد، اما به دنبال قرار گرفتن تمامی شورتکات‌های لمسی روی این صفحه، در کسری از ثانیه با اثر انگشت‌هایی فراوان روبرو خواهید شد و در طولانی مدت هم اگر لایه‌ای محافظ برای‌ش نصب نکنید خط و خش‌ها این سطح زیبا را دگرگون خواهند کرد.

تیگو 8 پرو e+ به دو پیشرانه مجهز است، یکی برقی و دیگری بنزینی. پیشرانه برقی در واقع از دو موتور برقی 93 و 73 اسب‌بخاری تشکیل می‌شود و بر خلاف انتظار هر دو موتور روی محور جلو نصب شده‌اند. پیشرانه بنزینی 150 اسب‌بخار توان دارد که وظیفه شارژ باتری‌ها را برعهده دارد. مجموع قدرتی که تیگو 8 پلاگین هیبرید در اختیارتان می‌گذارد 325 اسب‌بخار در کنار 510 نیوتن‌متر است. گیربکس این خودرو از نوع DHT بوده که وظیفه ترکیب نیروهای برقی را به عهده دارد.

تیگو 8 پرو PHEV یا همان تیگو 8 پرو +e مدیران خودرو، علاوه بر موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی‌اش، دارای دو موتور الکتریکی است که روی محورهای جلو و عقب نصب شده‌اند:

زمانیکه موتور بنزینی از مدار خارج می‌شود و حالت رانندگی تمام برقی را انتخاب می‌کنید، نباید انتظار زیادی از تیگو 8 پرو هیبریدی داشته باشید چراکه در حالت برقی (EV)، با خودرویی سروکار دارید که تنها 85 اسب‌بخار و 150 نیوتن‌متر را در اختیارتان قرار می‌دهد. البته یک خبر خوب هم داریم؛ در حالت تمام برقی، می‌توانید مسافتی در حدود 75 کیلومتر را با تیگو 8 پرو، رانندگی کنید.

اردیبهشت 1403: گیربکس DHT، در خودروهای تیگو ۸ و تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید تعبیه شده است. این نوع گیربکس با تکنولوژی پیشرفته‌ای همراه شده که 9 حالت مختلف را ارائه می‌دهد. این 9 حالت، شامل هماهنگی موتورهای برقی و بنزینی است که نه تنها جلوی اتلاف انرژی را می‌گیرد، بلکه منجر به کاهش مصرف سوخت و افزایش قدرت موتور می‌شود.  درواقع این نوع خودروها در سه حالت برقی، هیبرید و بنزینی عمل می‌کنند.

لازم به ذکر است که تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید، نسبت به تمام خودروهای هیبرید متفاوت است. این خودرو از دو موتور برقی به طور جداگانه یا به صورت همزمان استفاده می‌کند که مسئولیت تولید برق را برعهده دارند و در کنار یک موتور ۱.۵ لیتر توربوشارژ حداکثر گشتاور ورودی ۵۱۰ نیوتن متر را تولید می‌کنند. حالت‌های موجود در این خودرو و گیربکس DHT به شرح زیر است:

۱ – تک موتوره و برقی خالص  (شرایط ترافیکی): در هنگام ترافیک و رانندگی با سرعت کم، موتور برقی دوم و موتور بنزینی دخالتی ندارند.

۲ – دو موتوره و برقی خالص (شتاب اولیه بالا): هنگام حرکت خودرو پس از اتمام چراغ قرمز یا ترافیک، هر دو موتور برقی شتاب اولیه و ملموسی را بدون دخالت موتور بنزینی ایجاد می‌کنند.

۳ – سری و برد گسترده (شارژ باتری):  هنگامی که باتری شارژ کافی ندارد، موتور بنزینی از طریق چرخش یکی از موتورهای برقی، باتری را شارژ می‌کند و این انرژی از طریق موتور برقی دوم به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این حالت ویژه ترددهای شهری است.

۴ – استفاده از موتور بنزینی (رانندگی در بزرگراه): هنگام رانندگی در بزرگراه و وقتی که باتری انرژی کافی برای چرخش موتورهای برقی را ندارد، موتور بنزینی به راحتی تمام انرژی را به چرخ‌ها منتقل می‌کند و خودرو با سرعت بالایی پیش می‌رود.

۵ – استفاده از حالت موازی (رانندگی در مناطق کوهستانی):  هنگام رانندگی در یک منطقه کوهستانی یا شیب زیاد، دو موتور برقی به همراه موتور بنزینی گشتاور بالایی را به چرخ‌ها می‌رسانند تا خودرو با شتاب سریعی سربالایی را پشت سر بگذارد.

۶ – شارژ شدن در حالت توقف (توقف یا ترافیک‌های شهری): هنگان رانندگی در ترافیک‌های شهری، گیربکس جلوی اتلاف انرژی را می‌گیرد و از طریق موتور برقی یک باتری را شارژ می‌نماید.

۷ – شارژ شدن در حالت رانندگی (سرعت کم): هنگام رانندگی با سرعت کم، وقتی که قصد دارید باتری را هم شارژ کنید و یا در سرازیری، موتور بنزینی خودرو را به حرکت در می‌آورد و هم از طریق یکی از موتورهای برقی باتری را شارژ می‌نماید.

۸ – بازیابی انرژی ترمز در حالت تک موتوره (هنگام ترمز کردن آهسته):  گشتاور معکوس همان نیرویی است که هنگام ترمز کردن ایجاد می‌شود و یکی از موتورهای برقی این بار انرژی جنبشی را از چرخ‌ها به باتری باز می‌گرداند و انرژی تلف شده به حداقل می‌رسد.

۹ – بازیابی انرژی ترمز در حالت دو موتوره (هنگام ترمز کردن شدید): موقع ترمزهای شدید و آنی، هر دو موتور برقی تمام گشتاور معکوس را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌نمایند و باتری شارژ می‌شود.

توجه داشته باشید که تمام عملیات‌های پیچیده و کارآمد ذکر شده، کاملا به صورت خودکار و بدون دخالت راننده انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: