بازنشستگان | بازنشستگان فرهنگی

فوری / پرداخت پاداش ویژه به این بازنشستگان | حساب این گروه از بازنشستگان شارژ شد

درخواست تامین اعتبار برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان را در ادامه می‌خوانید.

کدخبر : 20529
سایت سرگرمی روز :

محمدعلی زلفی گل در نامه ای به معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان دانشگاه ها موسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری شد.

متن نامه وزیر علوم به شرح زیر است:

احتراما عطف به بخشنامه شماره ۱۲۸۶۱۶ مورخ ۱۴۰۳٫۰۳٫۱۶ رئیس محترم وقت سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشتگان، مانده مرخصی و وجوه باز خریدی آنها از محل فروش اموال و دارائیهای منقول و غیر منقول مازاد، همانگونه که مستحضرید اغلب دانشگاهها موسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری فاقد اموال منقول و غیر منقول مازاد بوده و در موارد نادر اموال مازاد آنها در راستای اجرای تکالیف جدید مورد انتظار در نظام آموزش عالی در برنامه های توسعه کشور تبدیل به احسن شده و برای توسعه فضاهای آزمایشگاهی در راستای تحقق مرجعیت علمی و فضای مورد نیاز برای گسترش فعالیت های فناورانه و استقرار مراکز رشد و واحدهای فناور و همچنین ساخت و توسعه خوابگاه متاهلین (با توجه به الزام آنها در قانون حمایت از جوانی جمعیت به مصرف میرسد بر این اساس امکان پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش عالی که از اقشار فرهیخته جامعه هستند، از محل فروش اموال مازاد عملا امکانپذیر نمی باشد.

بنابر مراتب فوق خواهشمند است به منظور جلوگیری از بروز نارضایتی و تبعات اجتماعی آن نسبت به دستور تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان دانشگاه ها موسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری از محل سایر ظرفیت های امکانپذیر دستور مساعدت لازم صادر فرمائید.

پاداش  فرهنگیان بازنشسته  با یک‌سال تاخیر و برخلاف وعده‌های مکرر وزارت آموزش‌وپرورش هنوز پرداخت نشده و اکنون حداقل ۵۰ درصد از ارزش خود را از دست داده‌است.

 برخی دیگر از مطالبات این معلمان پیشکسوت:

معوقات حقوق مربوط به رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰(احکام اولیه، تغییر رتبه، اعتراضات رتبه‌بندی و ...)

تغییرات احکام شاغلی که در حقوق بازنشستگی اعمال نشده‌است.

محاسبه ۲۴ ماهه رتبه‌بندی در حقوق بازنشستگی که اکنون ۱۸ ماه محاسبه شده‌است.

این گروه از بازنشستگان هم‌‌چنین نسبت به بیمه تکمیلی درمان خود نیز اعتراض دارند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال جزو سال‌هایی است که میزان ورودی نیروی انسانی در آموزش و پرورش بر میزان خروجی آن غلبه می یابد گفت: امید می‌رود امسال کسانی(فرهنگیانی) که در سن بازنشستگی قرار دارند، بمانند و همکاری کنند، به هر حال امیدوارم که طی چند سال آینده مشکل اساسی آموزش که نیروی انسانی است، حل شود.

قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اساسی و مهم آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی است گفت: در برنامه هفتم پیشرفت از ماده ۸۸ تا ماده ۹۲ به حوزه آموزش و پرورش اختصاص یافته است، در ماده ۸۸ شفاف اعلام شده آموزش و پرورش مکلف است ظرف مدت شش ماه آیین نامه سند جامع نیروی انسانی را دوباره آماده کند.

وی با بیان اینکه در گذشته در یک سال، ۳۰۰۰ ورودی جذب می‌شدند اما از آن طرف بیش از ۵۰ هزار نفر خروجی داشتیم که در سال گذشته با یک سونامی روبرو شدیم افزود: در دولت شهید رئیسی فقط در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ بیش از ۲۰۰ هزار ردیف استخدامی اخذ شد، یعنی می‌توان گفت بیش از یک چهارم نیروی امروز آموزش و پرورش در سه سال اخیر استخدام شدند که نشان از پیشی گرفتن ورودی بر خروجی است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۶۷ هزار نفر خروجی داشتیم که باید جبران می‌شد ادامه داد: در آزمون اخیر آموزگاری که چند روز گذشته نتیجه آن اعلام نهایی شد، از طریق ماده ۲۸ ، اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، ۲۸ هزار و هشت نفر نیروی جدید جذب شد.

همچنین برای آزمون دبیری که هفته آینده اعلام نتیجه می‌شود بیش از ۲۴ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ یعنی کسانی که لیسانس و بالاتر دارند و در آزمون شرکت کردند قبول می‌شوند. در آزمون کیفیت بخشی که مراحل پایانی دوره و کار ارزیابی و مصاحبه آن درحال انجام است حدود ۲۰ هزار نفر مربی تربیتی، مراقب سلامت و مشاوره و معلم ورزشی جذب می‌شوند که نزدیک به ۷۲ هزار نفر در این مدت محدود صرفا از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند.

لاشکی با بیان اینکه حدود ۳۰ هزار نفر استخدامی از طریق دانشگاه فرهنگیان در دوره چهار ساله اتفاق می‌افتد گفت: این افراد از اول مهر امسال کار خود را آغاز می‌کنند. بیش از ۲۰۰۰ نفر در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ردیف استخدامی داده شد. برای اولین بار بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجوز ۳۰۰۰ جذب نخبه در وزارت آموزش و پرورش صادر شد که منتظر هستیم کارهای اداری آن انجام شود.

وی با بیان اینکه امسال جزو سال‌هایی است که میزان ورودی آموزش و پرورش بر میزان خروجی آن غلبه می یابد گفت: امسال کسانی که در سن بازنشستگی قرار داشتند امیدواریم که بمانند و همکاری کنند؛ به هر حال امیدوارم که در طی چند سال آینده مشکل اساسی آموزش که نیروی انسانی است، حل شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تهران، شهرستان‌های استان تهران، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین کمبود نیروی انسانی را دارند اظهار کرد: این استان‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: