کمک بلاعوض

فوری/ کمک بلاعوض سالانه ۳۰ تا ۳۰۰ میلیونی دولت به این افراد | دریافت کمک بلاعوض دولت + شرایط دریافت

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با بیان اینکه در سال گذشته شبکه آزمایشگاهی، سه میلیون خدمت به شرکتها ارائه کرده است، گفت: هر شرکت می‌تواند در سال، تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای خدمات خود دریافت کند.

کدخبر : 20933
سایت سرگرمی روز :

رضا اسدی فرد در دومین گردهمایی شبکه مدیران تحقیق و توسعه و نوآوری کشور با اشاره به ابزارهای حمایتی معاونت علمی از اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه، افزود: هیچ نوع محدودیتی برای شرکت‌ها در استفاده از این اعتبار و همچنین سقفی برای تعداد پروژه و میزان مالیات در این قانون وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌ها برای بهره برداری از مزایای قانون اعتبار مالیاتی باید درخواست خود را در قالب پروژه ارائه دهند، اظهار کرد: پروژه نیز باید زمان اجرا و هزینه داشته باشد و خروجی آن نیز مشخص شده باشد.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری خاطر نشان کرد: ۶۰ درصد از پروژه‌هایی که در این زمینه رد شدند، مربوط به شرکت‌های غیر دانش‌بنیانی بودند. هزار شرکت برتر دنیا ۹۰ درصد هزینه کرد تحقیق و توسعه دنیا را انجام می‌دهند؛ به همین دلیل شرکت‌های بزرگ برای ما حائز اهمیت هستند.

اسدی فرد، شبکه آزمایشگاهی را از جمله ابزارهای حمایتی معاونت علمی خواند که جهت توسعه طرح‌های تحقیق و توسعه وجود دارد و افزود: در سال گذشته شبکه آزمایشگاهی، سه میلیون خدمت به شرکت‌ها ارائه داده است. هر شرکت می‌تواند در سال، تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای خدمات خود دریافت کند.

کمک بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی برای خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به کمک بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی برای خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار گفت: خدمات اشتغال به مددجویان واجدشرایط بهزیستی شامل خوداشتغالی و کارفرمایی است.

محسن ایروانی  افزود: خدمات خود اشتغالی شامل وام، حق بیمه سهم خویش فرما و سرمایه کار بلاعوض ویژه زنان سرپرست خانواده است که امسال مبلغ آن بالغ بر ۳۰ میلیون تومان برای خرید ابزار و کمک هزینه مهارت‌آموزی است.

وی درباره خدمات کارفرمایی نیز گفت: از کارفرمایانی که مددجویان تحت پوشش بهزیستی را استخدام می‌کنند، حمایت می‌کنیم که این حمایت‌ها شامل پرداخت وام و پرداخت حق بیمه سهم کارفرما از سوی بهزیستی است.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: همچنین ۳۰ تا ۵۰ درصد دستمزد ماهانه ای که کارفرما به مددجو می‌دهد از سوی بهزیستی پرداخت خواهد شد.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به آغاز به کار بانک اطلاعات شغلی بهزیستی خاطرنشان کرد: تاکنون بانک اطلاعاتی شغلی مددجویان بهزیستی به این دقت وجود نداشته است؛ با تکمیل پرونده اشتغال مددجویان، اگر فردی خودش قابل توانمندسازی باشد خدمات اشتغال به او ارائه می‌شود اما اگر به طورمثال معلول ذهنی یا کارآفتاده باشد این خدمات به عضو موثر و سرپرست او ارائه می‌شود.

ایروانی ادامه داد: تاکنون بانک اطلاعاتی شغلی بهزیستی وجود نداشته که با سامانه های دیگر پیوند داشته باشد و حال قرار است سامانه اشتغال بهزیستی از اول شهریور، خدمات ارائه شده به مددجویان را ثبت کرده و از سوی دیگر با سامانه رصد اشتغال پیوند برقرار می‌کند تا اطلاعات ما به صورت کامل و دقیق در اختیار نهادهای نظارتی قرار بگیرد.

سامانه اشتغال طی هفته‌های اخیر رونمایی شده است؛ با آغاز به‌کار سامانه اشتغال، وضعیت همه افراد تحت پوشش بهزیستی از معلولان گرفته تا زنان سرپرست خانوار واجد شرایط دریافت خدمات اشتغال، ارزیابی و نیازسنجی شده است و برای آنان پرونده الکترونیک اشتغال تشکیل می‌شود.

علاوه بر این اکنون ۲۷۶ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند. طبق ماده ۸۰ برنامه هفتم پیشرفت، افزایش مهارت‌های شغلی زنان در قالب برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی نیز باید رشد ۲۵ درصدی داشته باشد و از آنجا که توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نیز از فعالیت‌های بهزیستی به شمار می‌رود، می‌توان افزایش مهارت‌های شغلی زنان سرپرست خانوار را نیز در نظر داشت.

براساس برنامه هفتم پیشرفت، تقویت ظرفیت گروه‌های جهادی و مردم نهاد در حوزه توانمندسازی خانوارهای دارای سرپرست زن و بدسرپرست از دیگر اقداماتی است که وزارت رفاه باید با همکاری نهادهایی مانند بهزیستی انجام دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: