X55 پرو ۲۰۲۴ راهی بازار شد | معرفی خودرو جدید چری با مشخصات فنی

کدخبر : 20996
سایت سرگرمی روز :

مدل فیس‌لیفت X55 پرو با طراحی جذاب‌تر و برگرفته از مدل‌های گرا‌ن‌قیمت‌تر، در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد.

چری در جریان برگزاری نمایشگاه خودرو پکن، مدل فیس‌لیفت تیگو ۴ را معرفی کرد. این خودرو روی همان پلتفرم مدل کنونی ساخته شده و چری تنها به تغییرات ظاهری و اضافه کردن آپشن‌های بیشتر بسنده کرده است.

چری تیگو ۴ جدید که احتمالا با نام X55 پرو فیس‌لیفت در ایران عرضه می‌شود، در نمای جلو طراحی کاملا متفاوتی با مدل قبلی دارد و از چراغ‌ها و جلوپنجره‌ی جدیدی بهره می‌برد که آن را به خودروهای گران‌تری مثل تیگو ۷ پرو نزدیک کرده است.

در نمای عقب شاهد چراغ‌های به‌هم‌پیوسته هستیم که ظاهر مدرن‌تری به کراس‌اوور جمع‌وجور چری بخشیده‌اند. نمای جانبی تغییرات قابل توجهی نسبت‌به مدل کنونی ندارد.

طراحی داخلی خودرو دست‌خوش تغییرات مهمی شده و شباهت بیشتری به مدل‌های گران‌تر چری پیدا کرده است. نمایشگر مخصوص راننده و نمایشگر مرکزی به‌صورت یکپارچه طراحی شده‌اند و کیفیت متریال داخلی بالاتر رفته است.

چری برای X55 پرو فیس‌لیفت آپشن‌های متنوعی در نظر گرفته است و آن را با تیپ‌های مختلفی عرضه خواهد کرد. X55 پرو فیس‌لیفت از همان پیشرانه‌ی ۱٫۵ لیتری توربوشارژ مدل فعلی با ۱۵۶ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد؛ این نیرو از از طریق گیربکس ۶ سرعته‌ی دوکلاچه‌ی جدید به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

مدل فعلی تیگو ۴ از گیربکس ۹ سرعته‌ی CVT استفاده می‌کند و به آپشن‌هایی از جمله کروز کنترل، سیستم تهویه‌ی دیجیتال و دوربین ۳۶۰ درجه مجهز است. خودرو جدید چری فعلا تاریخ عرضه‌ی مشخصی ندارد.

ام وی ام X55 پرو جدید در بازار چین و برخی از بازارهای هدف جهان با نام تیگو ۴ پرو و تیگو 5x شناخته می‌شود. این خودرو با نام ام وی ام X55 از سوی مدیران خودرو به عنوان نسخه رده بالاتر از X33 روانه بازار کشور شد و عرضه نسخه فیس لیفت را نیز در ایران تجربه کرد.

این روزها بدشانسی بروز ایراد در محور عقب و ایجاد سوانح رانندگی در برخی مدل‌های این خودرو، حاشیه بسیار زیادی برای این آن رقم زده و اعتبار این مدل و همچنین شرکت مدیران خودرو را به شکل خیره‌کننده‌ای خدشه‌دار کرده است. اگرچه مدیران خودرو می‌توانست شیوه بهتری را برای مدیریت این بحران صنعتی انتخاب کند، اما در هر صورت اقدام به برگزاری اولین فراخوان رسمی در بازار خودرو کشور کرده تا مدل‌های ایراددار X55 پرو فعلی را رفع عیب کند.

ام وی ام X55 پرو فیس لیفت در بازار ایران از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو MPI (نسخه ارتقایافته پیشرانه تیگو ۷ نسل اول) با گیربکس ضریب متغیر CVT به همراه ۹ ضریب دنده‌ شبیه‌سازی‌شده بهره می‌گیرد.

اگرچه ستاپ‌های فنی دیگری در بازار جهان برای این خودرو وجود دارد، اما در صورت عرضه بعید به نظر می‌رسد که مدیران خودرو بخواهد این ستاپ تست‌شده را با نسخه دیگری عوض کند. بنابراین می‌توان در نسخه جدید ۲۰۲۵ ام وی ام X55 پرو همچنان بر پیشرانه ۱۵۶ اسب بخاری و ۲۳۰ نیوتون.متری سابق حساب باز کرد.

بزرگ‌ترین ایراد وارده به خانواده X33 و X55 در بازار ایران گیربکس CVT پر سر و صدا و نه‌چندان راحت آن است. اگرچه رفتار این گیربکس در مقایسه با محصولات دهه گذشته بسیار بهتر شده است، اما اگر مدیران خودرو در نسخه جدید X55 پرو از گیربکس AT بهره بگیرد، بدون تردید یک ارتقای فنی به حساب خواهد آمد.

طبیعتا برای آگاهی از ویژگی‌های رفاهی و ایمنی نهایی عرضه‌شده در ام وی ام X55 پرو ۲۰۲۵ باید منتظر عرضه این خودرو در بازار کشور ماند، اما می‌توان حدس زد که آپشن‌ها و امکانات این خودرو در صورت عرضه بسیار شبیه و احتمالا منطبق بر نسخه فعلی آن باشد.

پس باید انتظار داشت که قابلیت‌هایی چون تریم داخلی دو رنگ با سیستم نورپردازی انتزاعی، سیستم نظارت بر فشار باد تایرها، کروز کنترل، سیستم کنترل خودرو در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، دوربین ۳۶۰ درجه سیستم AVM، دوربین ثبت وقایع، سیستم تهویه مطبوع با پنل لمسی به همراه دریچه خروجی انحصاری ردیف عقب، صندلی برقی راننده، گرم‌کن صندلی ردیف جلو، روکش چرم مصنوعی و تریم داخلی دو رنگ نیز در نسخه جدید تکرار شود.

با توجه به حواشی بسیار زیاد پیرامون خودرو X55 در بازار ایران، سرنوشت این کراس‌اوور در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اگرچه بسیار بعید به نظر می‌رسد که مدیران خودرو این محصول را به‌صورت کلی کنار بگذارد، اما شاید ارائه نسخه فیس لیفت آن به‌جای نمونه قدیمی، کمی از حجم انتقادات کاملا صحیح و حواشی مربوط به این خودرو بکاهد.

با این حال، نمونه جدید ام وی ام X55 پرو با عدم تغییر محسوس در سیستم انتقال قدرت و ویژگی‌های رفاهی و ایمنی نباید از نظر قیمتی اختلاف چندان زیادی با نسخه فعلا آن در بازار کشور داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: