فروش فوری هونگچی بهمن موتور با تحویل در مهرماه | معرفی خودرو هونگچی با مشخصات فنی+قیمت

بهمن موتور برای نخستین بار، خودرو الکتریکی هونگچی E-QM5 را به عرضه درآورده است.

کدخبر : 21228
سایت سرگرمی روز :

طرح فروش نقدی هونگچی برقی از روز شنبه مورخ ۱۰ شهریورماه آغاز شده و تا روز چهارشنبه ۲۱/ ۰۶/ ۱۴۰۳ یا زمان اتمام موجودی ادامه پیدا می‌کند. ثبت‌نام تنها به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به پورتال جامع ایرانی‌کار به آدرس bahman.iranecar.com/bmcars امکان‌پذیر است.

در طرح فروش نقدی بی ام کارز، هونگچی E-QM5 با قیمت تقریبا ۲ میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. این ماشین به عنوان مدل ۲۰۲۴ و با رنگ سفید و تریم مشکی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. سود انصراف سالیانه ۱۷.۵ درصد و جریمه تأخیر ماهانه ۲.۵ درصد اعلام شده است. خودروها در هفته آخر مهرماه سال جاری تحویل داده می‌شوند. جزئیات کامل طرح فروش نقدی هونگچی برقی را در جدول زیر مشاهده می‌کنید. توجه داشته باشید که هونگچی الکتریکی بی ام کارز به شیوه اقساط نیز قابل ‌خرید است.

جدول شرایط فروش نقدی هونگچی برقی در شهریور ۱۴۰۳

نام خودرو هونگچی E-QM5

کد محصول FAWEM500

رنگ بندی/ تریم/ رینگ سفید/ مشکی/ آلومینیومی ۱۸ اینچی

مدل ۱۴۰۳

قیمت محصول ۲.۱۳۷.۲۵۱.۰۰۰ تومان

سود انصراف (سالیانه) ۱۷.۵ درصد

جریمه تأخیر (ماهانه) ۲.۵ درصد

موعد تحویل هفته آخر مهرماه ۱۴۰۳

هونگچی، نام برند جدیدی است که زمزمه‌های ورود آن به بازار کشورمان در سال 1402 شنیده می‌شود؛ برند نیمه‌لوکس و نسبتا گران‌قیمتی که هرچند برچسب «ساخت چین» روی پیشانی‌اش دارد اما تاحدودی می‌تواند جای خالی سدان‌های کره‌ای و حتی ژاپنی‌ را در بازار کشورمان پر کند.

نخستین محصول هونگچی که وارداتش به کشورمان قطعی شده است، محصولی با نام HONGQI H5 است. اگر نام این خودرو برای‌تان آشناست، باید بگوییم که حق دارید! این همان نامی است که شرکت «پرشیا خودرو» قرار بود در سال 1400 و با کمک شرکت خودروسازی «مانیان خودرو»، آنرا به ایران بیاورد اما طی سال‌های اخیر، فرآیند احداث کارخانه مانیان خودرو و شروع فعالیتش، آنقدر با فراز و نشیب همراه بود که پرشیا خودرو نهایتا نتوانست عرضه آنرا در کشورمان آغاز کند.

جالب‌تر اینکه در خلال این سال‌ها، هونگچی H5 تغییر نسل داد و حالا نیز بهمن موتور، به واسطه شرکت جدیدش که بی ام کارز (BM Cars) نام دارد، موفق به ثبت سفارش آن شده است. پس از کراس‌اور بستیون T77 PRO، باید هونگچی H5 را دومین محصولی بدانیم که وارداتش توسط شرکت بی‌ام کارز قطعی شده است.

احتمالا برای خیلی‌ها نام هونگچی، مترادف شده با «داس و چکش» ! چراکه این خودروساز چینی، برای چندین دهه به ساخت خودروهای تشریفات و همچنین خودروهای مخصوص مقامات چینی، مشغول بود.

هونگچی از سال 1959 میلادی فعالیتش را شروع کرد و با اینکه قدیمی‌ترین خودروساز چینی محسوب می‌شود اما هیچوقت در لیست پرفروش‌ترین برندهای چینی حضور نداشته که البته دلیلش واضح است؛ وقتی خودرویی خاص برای سلایقی خاص می‌سازید، نباید انتظار فروش چشمگیری هم داشته باشید!

هونگچی که در کنار برند بستیون (بسترن سابق) از زیرمجموعه‌های گروه FAW محسوب می‌شود، در سال 2013 پوست انداخت و نسل جدید محصولاتش را با طراحی جدید، آپشن‌های بیشتر و البته قیمت گران‌تر، به بازار چین معرفی کرد. 

اگر تاریخچه هونگچی را بخوانید، متوجه می‌شوید در شش دهه‌ای که از زندگی هونگچی می‌گذرد، این برند حداقل دوبار، به مرحله توقف تولید رسیده و چراغ‌های کارخانه‌اش را خاموش کرده است. اما علی‌رغم این مشکلات و با وجود تقاضای بسیار کمی که چینی‌ها برای خرید محصولات هونگچی داشتند، فاو به خوبی توانست جایگاه هونگچی را در بازار چین پیدا کند. طوریکه فروش 4 هزار دستگاهی هونگچی در سال 2017 را به عدد 200 هزار دستگاه در سال 2021 رساند.

درمیان اعضای خانواده هونگچی، هم‌اکنون چهار سگمنت خودرویی وجود دارد؛ کلاس اول مربوط به خودروهای سدان است که آنها را با سری H می‌شناسند و از همان 2013 تاکنون، تولیدشان ادامه دارد. کلاس دوم مربوط به خودروهای کراس‌اور (CUV) است که در سال 2018 متولد شدند و هونگچی، آنها را تحت سری HS در بازار چین می‌فروشد. کلاس سوم مربوط به خودروهای ون است که با نام سری HQ شناخته می‌شود. همچنین کلاس چهارم نیز برای خودروهای شاسی‌بلند (SUV) است که با سری LS به بازار چین معرفی شده‌اند. هم خودروهای ون و هم خودروهای شاسی‌بلند هونگچی، از سال 2022 تولیدشان آغاز شده است.

با صرف‌نظر از سدان تشریفاتی سری L هونگچی، این شرکت فقط چهار سدان مختلف در سری H دارد؛ یکی هونگچی H7 که تولیدش از 2013 شروع شده، دیگری هونگچی H5 است که در 2018 به بازار آمده، سومی هونگچی H9 است که از 2020 فروش آن در چین شروع شده و چهارمی نیز هونگچی H6 است که در 2023 معرفی شده است. بنابراین باید هونگچی H5 را ارزان‌ترین محصول در خانواده سدان‌های هونگچی بدانیم.

همانطور که اشاره کردیم، هونگچی H5 در سال 2017 معرفی شد ولی با مدل 2018 به بازار چین آمد. تولید نسل اول این خودرو، تا سال 2022 ادامه داشت تا اینکه نوبت به نسل دومش رسید. یکی از هیجان انگیزترین نکته‌ها درباره هونگچی H5 این است که فاو، آنرا با پلتفرم مزدا 6 نسل سوم (اتاق GL) ساخته و به همین دلیل است که برخی رسانه‌های آسیایی، کیفیتش را با محصولات ژاپنی‌ها مقایسه می‌کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: