خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو

هیوندای سوناتا 2024 به بازار آمد+قیمت | معرفی هیوندای سوناتا جدید با مشخصات فنی

هیوندای سوناتا در مدل ۲۰۲۴ وارد نسخه فیس‌ لیفت خود شد.

کدخبر : 21309
سایت سرگرمی روز :

 این نسخه تغییرات زیادی را تجربه کرده و با چهره‌ای جذاب‌تر از گذشته در بازار حضور دارد. برای مدل ۲۰۲۵ این سدان محبوب و پرطرفدار تغییراتی را در تریم‌ ها تجربه کرده و با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد. با تصمیم هیوندای تریم پایه SE دوباره بازگشته تا به عضو خانواده تبدیل شود. این تریم با قیمت ۲۷,۸۰۰ دلار (شامل ۱,۱۵۰ دلار هزینه حمل و نقل) به فروش می‌رسد که ۸۵۰ دلار ارزان‌تر از تریم SEL سال ۲۰۲۴ است.

سوناتا SE از لحاظ پیشرانه تفاوتی با SEL ندارد و نیروی خود را از همان موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری با توان ۱۹۱ اسب‌ بخار دریافت می‌کند. این موتور به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل است. از جمله ویژگی‌های استاندارد این تریم می‌توان به رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی، چراغ‌های جلوی LED، چراغ‌های روشنایی در روز LED، چراغ‌های عقب LED  و چراغ‌های جلو خودکار اشاره کرد.

تریم پایه SE در داخل کابین از ویژگی‌هایی چون سیستم تهویه مطبوع خودکار دو ناحیه‌ای، استارت دکمه‌ای، پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی به صورت بی‌سیم و با سیم، صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی برای سیستم سرگرمی و چهار پورت USB-C (دو پورت در جلو و دو پورت در عقب) بهره می‌برد. در زمینه ایمنی نیز باید به مواردی مثل ۹ ایربگ، دستیار حفظ خودرو در بین خطوط، دستیار دنبال کردن خط، سیستم پیشگیری از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار و هشدار برخورد از نقطه کور با سامانه هشدار وجود ترافیک در پشت اشاره کرد.

قیمت‌های سایر تریم‌ های سوناتا ۲۰۲۵ چند صد دلار افزایش یافته است. هیوندای در مدل ۲۰۲۵ تریم جدید SEL Convenience را به عنوان یک تریم مستقل معرفی کرده است. سیستم چهار چرخ محرک همچنان برای مدل SEL در دسترس بوده و مدل قدرتمند N Line با ۲۹۰ اسب‌ بخار همچنان در لیست حضور دارد. این تریم اسپرت اکنون با دریچه‌های هوای مخصوص برای سرنشینان ردیف دوم عرضه می‌شود. مدل‌های هیبریدی همچنان از موتور چهار سیلندر ۲ لیتری با توان ۱۹۲ اسب‌ بخار و گیربکس شش سرعته استفاده می‌کنند.

جدول قیمت‌گذاری هیوندای سوناتا ۲۰۲۵

در جدول زیر می‌توانید لیست قیمت تریم‌های مختلف از هیوندای سوناتا مدل ۲۰۲۵ را به تفکیک مشاهده نمایید.

نام تریم قیمت ۲۰۲۵ (با هزینه حمل) قیمت ۲۰۲۴ (با هزینه حمل)

سوناتا SE ۲۷,۸۰۰ دلار –

سوناتا SEL ۲۸,۹۰۰ دلار ۲۸,۶۵۰ دلار

سوناتا  SEL Convenience ۳۱,۹۵۰ دلار –

سوناتا SEL هیبریدی ۳۲,۱۵۰ دلار ۳۱,۹۵۰ دلار

سوناتا N Line ۳۶,۴۰۰ دلار ۳۶,۱۰۰ دلار

سوناتا Limited هیبریدی ۳۸,۶۰۰ دلار ۳۸,۳۵۰ دلار

با وجود افزایش قیمت جزئی، سوناتا ۲۰۲۵ کماکان یک گزینه جذاب برای خریداران خودروهای سدان میان‌رده به حساب می‌آید.

هیوندای از فرم بدنه سوناتا 2024 به عنوان طرحی هیجان­‌انگیز یاد کرده، که با آیرودینامیک بهتر، کاهش سر و صدا و لرزش داخل کابین را به همراه آورده است. طراحی سازه مورد بازنگری قرار گرفته است، تا در هنگام برخوردهای جانبی، حفاظت بیشتری از سرنشینان به عمل آورد. براساس اعلام هیوندای، از مواد متفاوتی برای ساخت سیستم فرمان استفاده شده است.

چراغ LED سرتاسری در نمای جلو، زبان طراحی مشابه با مدل‌های کونا، استاریا، گرنجور و البته نسل جدید اکسنت را برای سوناتا به ارمغان آورده است.

در نمای عقب، فرم کلی بدون تغییر باقیمانده است، اما طراحی سپر تغییر کرده و به لطف نصب پنل میان دو چراغ، نشان H به مکان پایین‌تر منتقل شده است. در هیوندای سوناتا N Line با خروجی چهارتایی اگزوز و رینگ‌های 19 اینچی روبرو هستیم.

فضای کابین هیوندای سوناتا 2024 با تغییرات به مراتب اساسی‌­تری همراه شده است. این خودرو به عنوان نخستین محصول هیوندای، به طراحی خمیده نمایشگرها مزین شده است، که مشابه آن را قبلا در محصولات ب‌ام‌و مشاهده کرده‌­ایم.

علاوه‌بر دو نمایشگر 12.3 اینچی مواجه که به یکدیگر متصل هستند، باید به نمایشگر 12 اینچی مجازی روی شیشه (هداپ)، سیستم صوتی Bose با 12 بلندگو و امکان دریافت بروزرسانی نرم­‌افزاری اشاره کرد، که برای این خودرو پیش‌بینی شده است. نکته جالب اینکه در مدل جدید از کلید هوشمند با قابلیت اتصال به تلفن یا ساعت هوشمند خبری نیست. البته قابلیت پارک ریموت با قابلیت حرکت به جلو و عقب برای سوناتا 2024 پیش‌­بینی شده است، که از طریق اپلیکیشن تلفن همراه کنترل می­‌شود.

بازشوی برقی در صندوق، هشدار عابرپیاده در عقب خودرو و مجموعه­‌ای از سامانه­‌های دستیار راننده همچون هشدار برخورد از جلو و عقب و کروزکنترل تطبیق­‌پذیر با قابلیت توقف و حرکت هم برای هیوندای سوناتا 2024 درنظر گرفته شده است.

طراحی فرمان و دریچه­‌های تهویه مورد بازنگری قرار گرفته است و اهرم تعویض دنده به ستون فرمان منتقل شده تا فضای بیشتری در کنسول مرکزی به وجود آید. به نظر می‌­رسد کیفیت متریال مورد استفاده برای ساخت قطعات داشبورد هم نسبت به مدل قبل، افزایش یافته است.

 

منبع: پدال
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: