خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو

پاترول جدید به بازار آمد | معرفی نیسان آرمادا ۲۰۲۵ با مشخصات فنی

هفتمین نسل نیسان پاترول رونمایی شد. نسل قبلی این محصول حدود 14 سال در خط تولید بود.

کدخبر : 21427
سایت سرگرمی روز :

​پاترول جدید که در آمریکا به اسم آرمادا شناخته می‌شود دیگر موتور 8 سیلندر را در خود ندارد.

خودرو آفرودی عظیم‌الجثه‌ کمپانی نیسان که در ابوظبی رونمایی شد دارای موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر V شکل است که البته برای بازار بعضی کشور ها موتور 3.8 لیتری بدون توربو با 316 اسب‌بخار قدرت و 387 نیوتون‌متر گشتاور هم در نظر گرفته شده است.

موتور تنفس طبیعی 3.8 لیتری 109 اسب‌بخار و 313 نیوتون‌متر گشتاور کمتری نسبت به پیشرانه توربوشارژ قدرت تولید می‌کند. برای هر دو پیشرانه این خودرو یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک تعبیه شده که قدرت را به هر دو اکسل منتقل می‌کند.

موتور NA در این خودرو به دو شکل تنفس طبیعی 3.8 لیتری و 3.5 لیتری 2 توربو عرضه می‌شود. طبق اطلاعات منتشر شده پیشرانه تنفس طبیعی قیمت کمتری دارد و مسلما هزینه نگهداری کمتری خواهد داشت ولی مسأله اینجاست که آیا قدرت کمتر موتور تنفس طبیعی برای یک خودرو سایز بزرگ آفرودی جوابگو خواهد بود یا خیر.

کمپانی نیسان صاحب برند تیونینگ Nismo است و خودرو های اسپرتی مثل Skyline Nismo افسانه‌ای در این بخش تولید شده‌اند.

حتی مدل برقی Ariya هم توسط این برند تیونینگ شده و با اسم Ariya Nismo به بازار عرضه شد. با این وجود تعجبی ندارد اگر به زودی پاترول جدید هم توسط این شرکت حداقل در بخش قدرت پیشرانه و پرفورمنس ارتقا پیدا کند.

پاترول جدید از اول ماه نوامبر در امارات متحده عربی و عربستان سعودی و کشور های عضو اتحادیه خلیج یا به اختصار GCC و بخش های دیگر خاورمیانه فروخته خواهد شد.

 پاترول در استرالیا هم با همین اسم شناخته می‌شود اما در آمریکا با نام Armada فروخته می‌شود.

نیسان آرمادا ۲۰۲۵ در بخش ظاهری به زبان طراحی جدید نیسان که پیشتر آن را در محصولاتی چون ایکس تریل و پدفایندر نیز دیده بودیم، مزین شده است. در نمای جلو شاهد جلوپتجره بزرگ مشبک با دو خط افقی کرومی هستیم که در مرکز خود لوگوی نیسان را جای داده اند و همین خطوط در چراغ ها نیز به سبکی هنرمندانه امتداد یافته اند.

البته سبک طراحی چراغ های جلوی آرمادا تا حدودی بیننده را به یاد محصولات آمریکایی نظیر فورد F150 نیز می اندازند. در بخش زیرین چراغ ها و جلوپنجره هم سپر با خطوط و ورودی هوای افقی به چشم می آید که در عریض تر نشان دادن خودرو نقش بسزایی دارد و صد البته با سایر خطوط دماغه خودرو هم همخواتی کاملی دارد.

در نمای جانبی بیش از هرچیزی امتداد خط کاپوت زیر پنجره های جانبی و امتداد این خط به شکلی رندانه روی ستون C برای رقم زدن طرحی متفاوت، به چشم می آید.

بالاخره به انتهای خودرو می رسیم؛ جایی که شکل فیزیکی چراغ ها به صورت به هم پیوسته طراحی شده و گرافیک داخلی آن ها کاملا با چراغ های جلو هماهنگ است. به طور کلی طراحی ظاهری آرمادا ۲۰۲۵ را باید تمام و کمال آمریکایی پسند دانست و به نظر می رسد نیسان بازار اصلی و هدف این خودرو را آمریکای شمالی در نظر گرفته است.

در بخش داخلی هم آرمادا کاملا متحول شده است و طراحی داشبورد شکلی مدرن اما کاربردی به خود گرفته است. کلاستر و مانیتور یکپارچه شده و کنسول مرکزی داشبورد با شیبی ملایم به پنل میانی دو صندلی ختم می شود.

سیستم هدآپ دیسپلی، ماساژور صندلی های جلو، سیستم ترمز اضطراری خودکار، نور بالا اتومات، رادار نقاط کور، هشدار خروج از خط، سیستم خودران پرو پایلوت نیسان، کلاستر دیجیتالی، اپل کارپلی و اندروید اتو وایرلس، شارژر فست وایرلس، گوگل فانکشنز، سیستم کنترل پایداری و کشش، مود های رانندگی، دنده کمکی و… از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو به حساب می آیند.

بخش فنی آرمادا تمام و کمال از اینفینیتی QX80 به عاریت گرفته شده است. پس باور کنید یا خیر، پس از لندکروزر ۳۰۰ و QX80، حالا نوبت به پاترول (آرمادا) رسیده است که به توربو تجهیز شود. نسل جدید آرمادا به پیشرانه ۳.۵ لیتری تویین توربوشارژ با ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت در این خودرو به هر چهار چرخ یا چرخ های عقب را برعهده دارد.

همچنین پاترول در خاورمیانه با یک پیشرانه ۳.۸ لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی نیز عرضه می شود. این مدل ۳۱۶ اسب بخار قدرت و ۳۸۶ نیوتن متر گشتاور دارد. گیدبکس این مدل هم از نوع ۹ سرعته اتومات است.

قیپت نیسان آرمادا ۲۰۲۵ هنوز مشخص نیست. نیسان معتقد است که آرمادا ۲۰۲۵ با شورولت تاهو، فورد اکسپدیشن، تویوتا سکویا و… رقابت خواهد کرد. این SUV به روز شده اواخر امسال به فروش می رسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: