خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو

چانگان هانتر به ایران آمد + قیمت | معرفی خودرو چانگان هانتر با مشخصات فنی

سازمان ملی استاندارد مجوزهای لازم برای واردات و تولید پیکاپ چانگان هانتر را صادر کرد تا زامیاد بتواند اقدامات لازم را از سر گیرد.

کدخبر : 21677
سایت سرگرمی روز :

شرکت زامیاد که بیش از هر چیز برای تولید وانت نیسان آبی مشهور است، این بار به سراغ واردات و تولید وانت جدیدی از کشور چین رفته است.

 اواخر اسفند سال گذشته زامیاد اعلام کرده بود که این شرکت قصد دارد تا به زودی واردات و مونتاژ پیکاپ چانگان هانتر پلاس را آغاز کند. به دنبال این قضیه پیگیری هایی برای کسب مجوزهای لازم جهت واردات و مونتاژ این پیکاپ صورت گرفته تا در نهایت مجوز استاندارد این خودرو از سوی سازمان ملی استاندارد صادر شد.

به این ترتیب به زودی باید اول از همه شاهد واردات این پیکاپ جذاب به بازار ایران باشیم تا سپس مانند دیگر محصولات این برند چینی، پروسه مونتاژش در گروه سایپا و در شرکت زامیاد آغاز شود.

به گفته مدیرعامل، یکی از مهم ترین برنامه های زامیاد برای سال ۱۴۰۳ مونتاژ هانتر پلاس است که در رده پیکاپ های لوکس قرار می گیرد و می تواند رقیبی جدی برای فوتون G۷، بهمن G۹ و کی ام سی T۸ تلقی شود.

پیکاپ هانتر پلاس محصول یکی از مطرح ترین شرکت های چینی یعنی چانگان است و همین قضیه می تواند موجب شود تا متقاضیان خرید پیکاپ های آفرودی، نظرشان به سمت این خودرو جلب شود. از این رو می توان پیش بینی کرد که هانتر پلاس در صورت تولید با تیراژ بالا، بازار خوبی را تجربه کند.

چانگان هانتر پلاس مجهز به پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر با تکنولوژی توربو GDi است که می تواند ۲۲۶ اسب بخار توان و ۳۹۰ نیوتن متر را به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک AT تحویل دهد. در نهایت نیز خروجی گیربکس به هر چهار چرخ خودرو می رسد.

به طور کلی در مورد سطح آپشن های نسخه مونتاژی هانتر پلاس اطلاعاتی منتشر نشده اما با توجه به این که دیگر پیکاپ های رقیب با سطح امکانات بالایی تولید می شوند، احتمالاً زامیاد هم سعی می کند تا نسخه فول پیکاپ جدید خود را در ایران مونتاژ کند و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.

به واسطه چراغ‌های نسبتا کوچک جلو در کنار دیلایت باریک، جلوپنجره چندضلعی بدون قاب با جزئیات افقی و طراحی متفاوت سپر جلو، نسخه جدید چانگان هانتر اکنون تا حد زیادی به سایر اعضای سری یونی همچون یونی-وی و یونی-کی شباهت پیدا کرده است. در بخش پایینی بدنه هم قطعات پلاستیکی ضد خش دیده می­‌شود.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها در نسخه استاندارد چانگان هانتر EREV، به ترتیب 5.38، 1.93، 1.885 و 3.18 متر اعلام شده است. اما طول و فاصله محورهای نسخه بدنه ­بلند به 5.63 و 3.43 متر می‌­رسد.

طول، عرض و عمق بخش بار در نسخه استاندارد به ترتیب 1.6، 1.595 و 0.5 متر اعلام شده که طول آن در نسخه بدنه ­بلند به 1.85 متر افزایش یافته است.

در فضای کابین چانگان هانتر EREV با کلاستر 7.5 اینچی و نمایشگر لمسی 12 اینچی مواجه هستیم. بسته به تریم، امکاناتی شامل کروزکنترل، مسیریاب AutoNavi، حسگر نور و باران، دستیار صوتی، روکش چرم صندلی‌ها و فرمان، شارژر بی‌سیم 40 وات، گرمکن صندلی‌ها، سیستم صوتی با 4 یا 6 بلندگو، خروجی تهویه مطبوع برای ردیف عقب و غیره در این خودرو نصب شده است.

این خودرو به قابلیت انتقال شارژ به لوازم الکتریکی هم مجهز شده که خروجی 3.3 کیلووات آن در بخش بار تعبیه شده است.

چانگان هانتر به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ JL486ZQ6 با حداکثر قدرت 188 اسب­‌بخار مجهز شده است، که البته فقط به صورت تامین نیرو برای پیشرانه برقی عمل می‌­کند.

در نسخه تک­ موتور چانگان هانتر EREV، یک پیشرانه برقی 130 کیلووات (175 اسب­‌بخار) روی محور عقب نصب شده، درحالیکه در نسخه چهار چرخ محرک، یک پیشرانه 70 کیلووات (94 اسب­‌بخار) نیز روی محور جلو نصب شده است.

تمام نسخه­‌های چانگان هانتر EREV به مجموعه باتری لیتیوم-یون 31.18 کیلووات ساعت مجهز شده است که در دو حالت کاملا برقی و هیبرید، برد حرکتی 180 و 1031 کیلومتر (برمبنای CLTC) را فراهم خواهد کرد. نکته جالب اینکه برد حرکتی هر دو مدل RWD و AWD یکسان اعلام شده است.

زوایای حمله و خروج این خودرو به ترتیب 29 و 27 درجه اعلام شده است. ظرفیت حمل بار چانگان هانتر EREV نیز 495 کیلوگرم اعلام شده است، که برای پیکاپ با این ابعاد، کم به نظر می‌­رسد.

قیمت چانگان هانتر 

چانگان هانتر EREV در 8 تریم مختلف عرضه می­‌گردد. ارزان‌ترین نسخه یعنی واریور ادیشن تک­ موتور، با قیمت پایه 139,900 یوان (تقریبا 19,700 دلار) به فروش می­‌رسد. نسخه بدنه­ بلند از همین مدل را می­‌توان با قیمت 149,900 یوان یا 21,090 دلار خریداری کرد. این درحالی است که ارزان‌ترین پیکاپ ایالات متحده یعنی فورد ماوریک XL با قیمت 24,995 دلار به فروش می­‌رسد.

گران‌ترین نسخه از چانگان هانتر EREV یعنی آرمور ادیشن گلوبال تایپ نیز با قیمت 31,150 دلار به فروش می­‌رسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: