خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو

نیسان ترا به بازار آمد | معرفی خودرو نیسان ترا با مشخصات فنی

نام نیسان برای ایرانیان یادآور خاطرات دور و دراز است. از شاسی‌بلندهای غول‌پیکر دوران پهلوی تا خودروهای ظریف‌تر پس از انقلاب، نیسان همواره یار دیرین مردم ایران بوده است. با وجود تحریم‌ها و فراز و نشیب‌های سیاسی، این نام هیچ‌گاه از ذهن ایرانیان پاک نشد.

کدخبر : 21810
سایت سرگرمی روز :

امروز در عصر جدیدی از روابط بین‌الملل، نیسان بار دیگر با چهره‌ای جدید به ایران بازگشته و این بار، از طریق همکاری با شرکتی چینی به نام دانگ‌فنگ، در قالب ترا و با نام مانیان ترا روانه بازار ایران شده است. این شاسی بلند سایز متوسط نیسان، از سال ۲۰۱۸ جایگزین مدل پالادین در بازار چین شد. این خودرو از نظر ابعاد، بین کراس اوور ایکس تریل (Rogue) و شاسی‌بلند فول سایز پاترول (Armada) قرار می‌گیرد و با ابعاد ایده‌آل خود، به دنبال فتح بازارهای خاورمیانه و آسیای شرقی است.

مانیان خودرو، زیرمجموعه پرشیا خودرو، وظیفه مونتاژ و تولید داخلی مانیان ترا را بر عهده دارد. نیسان ترا مانیان خودرو، شاسی‌بلند آفرود، به‌عنوان یکی از برترین گزینه‌های این ‌سگمنت در بازار ایران شناخته می‌شود و عطش بازار تشنه خودروهای آفرود را سیراب خواهد کرد. حضور ترا در ایران دارای اهمیت بالایی است؛ زیرا سگمنت شاسی‌بلند سایز متوسط آفرود در کشور با وجود گزینه‌های محدود، با خلا بزرگی روبه‌رو است.

در سال‌های اخیر، شاهد حضور گسترده خودروسازان چینی در این سگمنت بوده‌ایم؛ اما هیچ‌کدام نتوانسته‌اند به‌طور کامل سهم بازار را به خود اختصاص دهند. مانیان ترا با تکیه بر نام نیسان و توانایی‌های آفرود خود می‌تواند به‌عنوان گزینه‌ای قابل احترام، جایگاه خود را در بازار ایران پیدا کند. در این مطلب از وب‌سایت آیتول قصد داریم تا شما را با مشخصات نیسان ترا آشنا کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را درباره ویژگی‌های این خودرو به شما ارائه دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

اگر بخواهیم به‌طور کلی به بررسی نیسان ترا بپردازیم و اطلاعات کلی را در این زمینه به شما ارائه دهیم، می‌توانیم بگوییم که نیسان ترا مانیان با موتور ۲ لیتری توربوشارژ ساخت میتسوبیشی، ۲۲۱ اسب‌بخار نیرو و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور را به ارمغان می‌آورد. این توان از طریق گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته سنتی به چرخ‌ها منتقل می‌شود که به گفته کارشناسان، نسبت به سایر گیربکس‌های اتوماتیک، عملکرد بهتری را در آفرود رقم می‌زند.

گیربکس اتوماتیک سنتی مانیان ترا، از نوع مجهز به مبدل گشتاور است که دوام بالاتری دارد. این ویژگی در کنار سیستم چهارچرخ محرک و قفل دیفرانسیل عقب، ترا را به گزینه‌ای ایده‌آل برای طبیعت‌گردی و پیمایش مسیرهای آفرودی تبدیل کرده است. گشتاور بالای موتور و قفل دیفرانسیل، عبور از ناهمواری‌ها را آسان‌تر می‌کنند.

با وجود وزن ۱۹۵۰ کیلوگرمی، ترا دارای چابکی قابل قبولی است. باک ۷۳ لیتری آن، پیمایش مسافت‌های طولانی را بدون نیاز به توقف برای سوخت‌گیری امکان‌پذیر می‌کند. گرچه در کاتالوگ رسمی اطلاعاتی از مصرف سوخت، شتاب و سرعت نهایی این خودرو ارائه نشده است، با توجه به وزن و قدرت موتور می‌توان حدس زد که مصرف سوخت در حدود ۱۰.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی (جاده و شهر) باشد.

سیستم تعلیق نرم ترا، ناهمواری‌های جاده را به خوبی جذب می‌کند و از انتقال ضربات به کابین و سرنشینان جلوگیری به عمل می‌آورد. ارتفاع مناسب از سطح زمین، قدرت و گشتاور بالای موتور و زوایای حمله و فرار مطلوب، ترا را به غول آفرود تبدیل کرده‌اند. درمجموع، مانیان ترا با ارائه ترکیبی از قدرت، چابکی، استقامت و راحتی، انتخابی مناسب برای طبیعت‌گردان و علاقه‌مندان به رانندگی در مسیرهای آفرود خواهد بود.

با توجه به مشخصات فنی نیسان ترا، این خودرو مزایا و معایب مختلفی دارد. از مهم‌ترین مزایای نیسان ترا ۲۰۲۴ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

توان حرکتی مناسب

قابلیت آفرود خوب

امکانات ایمنی مناسب

سواری نرم

جعبه دنده هوشمند

کیفیت مونتاژ و متریال خوب

معایب نیسان ترا

لازم به ذکر است که مانیان ترا معایبی نیز دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت به نسبت بالا

نبود برخی امکانات رفاهی با توجه به قیمت

پس از بررسی مشخصات فنی مانیان ترا، اگر بخواهیم درباره طراحی بدنه این خودرو صحبت کنیم، باید بگوییم که مانیان ترا در نمای خارجی، المان‌های طراحی را به همراه دارد که ممکن است به چشم افراد تیزبین و علاقه‌مند به صنعت خودرو قدیمی جلوه کند. دلیل این امر آن است که نیسان ترا مانیان خودرو، از نمای خارجی نسخه سری اول ترا بهره می‌برد که مربوط به سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ است. نیسان، نسخه فیس‌لیفت این خودرو را در سال ۲۰۲۱ روانه بازار کرد که با المان‌های زبان طراحی جدید این برند همراه شد. درنتیجه اگر در نمای خارجی ترا احساس قدیمی و از مد افتاده بودن به شما دست می‌دهد، به هیچ وجه در اشتباه نیستید.

با این وجود با نگاهی به نمای جلو ترا شرکت مانیان خودرو، به سرعت می‌توانید خطوط آشنا و امضاء انحصاری برند نیسان را در قطعه تزئیناتی کرومی V شکل جلو پنجره ببینید که درحقیقت از زبان طراحی V-Motion  نیسان نشات می‌گیرد و در تمامی محصولات سواری این برند حضور دارد. نمای جانبی این خودرو با گلگیرهای برجسته و بسیار بزرگ، رینگ‌های ۱۸ اینچی با قابلیت ارتقاء به تایرهای فاق بزرگ آفرودی و فاصله قابل توجه کف خودرو از سطح زمین است. نمای عقب نیز در مقایسه با نسخه فیس‌لیفت ۲۰۲۱، بسیار ساده و بی‌آلایش و البته کمی بی‌هویت و سردرگم به نظر می‌رسد. به‌طور کلی گویا نیسان برای ارائه تصویر ماشینی باسابقه و دارای طراحی جنجالی در سری اول مدل ترا تلاش زیادی انجام نداده و اقدام‌های اصلاحی خود را به نسخه‌های فیس‌لیفت موکول کرده است.

درصورتی‌که برای ثبت نام خودرو، طراحی داخلی برای شما اهمیت زیادی دارد، باید بگوییم که مانیان خودرو در ابتدا نسخه‌های اولیه نیسان ترا را با داشبورد و فضای داخلی مشابه سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ به بازار عرضه کرد. شرکت ایستا موتور نیز هم‌زمان لئو MX8 را با داشبورد فیس‌لیفت‌شده ارائه داد. خوشبختانه، پرشیا خودرو برای نسخه مونتاژی نهایی نیسان ترا جدید از همان فضای داخلی جدیدتر و زیباتر استفاده کرد. نمای داخلی ترا با داشبوردی نامتقارن طراحی شده است که از خطوط سیال و منحنی‌های متعدد بهره می‌برد. این داشبورد از ترکیب سه رنگ استفاده می‌کند و همین ترکیب رنگی در سراسر کابین، از رودری‌ها گرفته تا داشبورد و صندلی‌ها، به‌کار رفته است. نورپردازی انتزاعی داخلی نیز به زیبایی این فضا می‌افزاید.

نمایشگر ۱۰.۰ اینچی شناور در مرکز داشبورد، کلاستر آنالوگ دوگانه دوار با اعداد بزرگ و خوانا، نمایشگر ۳.۵ اینچی کامپیوتر سفری، فرمان D-Cut، تریم طرح چوب در کنار تزئینات مشکی پیانویی و ترکیب دو رنگ روکش‌های داخلی، فضایی مدرن و لوکس را برای سرنشینان فراهم می‌کنند. فضای نشیمن ردیف دوم نیز بسیار جادار و راحت است. ترا در نسخه‌های ۵ و ۷ نفره در بازار جهانی عرضه می‌شود؛ اما نمونه مونتاژی ایران به دلیل عدم محبوبیت نسخه ۷ نفره، فقط در نسخه ۵ سرنشین موجود است. این موضوع باعث می‌شود که فضای بار خودرو به ۱۰۲۷ لیتر برسد که برای یک خانواده ۵ نفره و همچنین سفرهای بین‌شهری کاملا رضایت‌بخش خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: