رقیب جدید پژو ۲۰۷ به بازار آمد | معرفی خودرو جدید و اقتصادی سایپا
سایپا با نسخه جدیدی از محصول خود به نام اطلس پلاس به نمایشگاه مشهد آمد.
پس از عرضه اطلس به بازار در سال گذشته، سایپا تصمیم گرفته تا نسخه جدیدتری از این خودرو را پسوند پلاس به بازار بیاورد. سایپا قصد داشت که نسخه فولآپشن اطلس را با کد E به تولید برساند، اما به نظر میرسد که اطلس پلاس قرار است این نقش را ایفا کند.
مهمترین تغییر اطلس به گیربکس آن برمیگردد؛ اطلس پلاس حالا با گیربکس اتوماتیک معرفی شده و با امکاناتی بسیاری عرضه خواهد شد. در واقع سایپا تصمیم گرفته با این خودرو به رقابت با پژو ۲۰۷ بپردازد.
اطلس پلاس از همان موتور M۱۵ GSI که نسخه ارتقایافته پیشرانه M۱۵ محسوب میشود، بهرهمند است.
این پیشرانه با تغییراتی در بخشهای سرسیلندر و هدرز عملکرد بهتری دارد و از سامانه زمانبندی متغیر سوپاپها و دریچه گاز برقی برخوردار است. توان این پیشرانه ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور است. نسل جدید گیربکس CVT ساخت شرکت پانچ وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد.
ترمز های جلو اطلس پلاس از نوع دیسکی بوده اما متاسفانه در بخش عقب آن از ترمز های کاسه ای استفاده شده که بهتر بود در این بخش نیز شاهد ترمز های دیسکی بودیم. اما این نسخه اطلس به فرمان کمکی برقی مجهز است که این موضوع می تواند نکته مثبتی برای اطلس پلاس باشد.
از جمله مهمترین امکانات اطلس پلاس میتوان به سامانه کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، رادار نقطه کور (BSD)، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمهای، فرمان کمکی برقی، سنسور باران، ۲ کیسه هوای ایمنی، سانروف، دی لایت، ۲ تیوتر، سیستم کروز کنترل و لیمیت کنترل، فرمان D-CUT، سنسور نور، روف ریل، دستگیرههای آسان بازشو، ترمزهای دیسکی جلو و کاسهای عقب، ترمزهای ABS، EBD و BAS، رینگهای آلومینیومی، شیشههای دودی عقب، آنتن کوسهای، آینههای جانبی با قابلیت تاشو برقی، نمایشگر ۷ اینچی لمسی همراه با دوربین عقب، تریم چرم-پارچه صندلیها، قابلیت شارژ موبایل با USB، سیستم نمایش میزان باد تایرها (TPMS)، چراغهای خوشامدگویی، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو و نمایشگر تعویض دنده (GSI) اشاره کرد.
اطلس به لحاظ آپشن و امکانات، فول آپشن ترین نسخه اطلس است و امکاناتی نظیر؛ سامانه کنترل پایداری، اتولایت، سنسور باران، رادار نقطه کور، کفی سه بعدی، نشانگر تعویض دنده GSI، سنسور پارک عقب، فرمان دی کات، سنسور TPMS، نمایشگر سیستم مالتی مدیا، توییتر، شیشه دودی بخش عقب، کروز کنترل، استارت دکمه ای و… از جمله امکاناتی است که در این خودرو دیده می شود.
به طور کلی اطلس طراحی به مراتب جذاب تر و بهتری نسبت به خودروهایی که بر اساس پلتفرم X200 طراحی شده اند دارد و طراحی بیرونی آن، طراحی پخته تر و جوان پسندانه تری است. اما به هر حال پلتفرم X200 پلتفرمی قدیمی بوده و نمی توان انتظار زیادی از آن داشت.