خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو

نیسان ورسا به بازار آمد + قیمت | معرفی خودرو نیسان ورسا با مشخصات فنی

در حالی که خودروهای ارزان‌قیمت به‌ تدریج در حال حذف از بازار هستند، نیسان ورسا همچنان به عنوان یکی از معدود گزینه‌های اقتصادی در دسترس مشتریان آمریکایی قرار دارد.

کدخبر : 22124
سایت سرگرمی روز :

پس از اعلام خبر توقف تولید میتسوبیشی میراژ در سال ۲۰۲۵ و خروج خودروهایی مانند کیا ریو و شورولت اسپارک از بازار، این سدان ژاپنی به عنوان آخرین مدل ارزان‌قیمت در آمریکا شناخته شده و کماکان قیمتی کمتر از ۲۰ هزار دلار دارد.

مدل ورسا S که نسخه پایه محسوب می‌شود، قیمتی برابر با ۱۸,۳۳۰ دلار (معادل حدوداً ۱.۱ میلیارد تومان) دارد. این نسخه در مدل سال قبل با پرداخت ۱۷,۲۲۵ دلار قابل خرید بود. در بالا نیز اشاره کردیم که با وجود افزایش قیمت، این نسخه هنوز با بودجه‌ای زیر ۲۰ هزار دلار قابل خرید است. با چنین قیمتی نیسان ورسا S مدل ۲۰۲۵ ارزان‌ترین خودروی صفر کیلومتری است که می‌توان در بازار آمریکا خریداری کرد.

مدل ۲۰۲۵ از نیسان ورسا تغییرات چندانی را تجربه نکرده، اما اکنون مشمول طرح موسوم به «برنامه نگهداری» کمپانی نیسان می‌شود. این طرح سه بار تعویض روغن را در بر می‌گیرد. همچنین، نسخه‌های S و SV اکنون با چراغ‌های جلوی LED مجهز به تزئینات مخصوص به دست مشتریان می‌رسند.

یکی از دلایلی که نیسان ورسا را همچنان در بین رقبا جذاب می‌کند، وجود پکیج ایمنی فعال پیشرفته در این خودرو است. این پکیج شامل سیستم‌هایی مانند ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، ترمز اضطراری عقب و دستیار نوربالا می‌شود. علاوه‌ بر این، امکاناتی مانند کروز کنترل تطبیق‌پذیر و سیستم هشدار راننده در نسخه‌های بالاتر قابل سفارش هستند.

نیسان ورسا ۲۰۲۵ نیروی خود را از همان موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر با ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۴ نیوتن متر گشتاور دریافت می‌کند.

این موتور در مدل پایه S با گیربکس دستی پنج سرعته و در سایر مدل‌ها با گیربکس CVT ترکیب می‌شود. به گفته نیسان نسخه CVT در صد کیلومتر ترکیبی مصرف سوختی برابر با ۶.۷ لیتر دارد.

ورسا برای حمل‌ونقل بی‌دردسر سرنشینان از نقطه الف به ب طراحی شده و بنابراین نباید از آن انتظار سواری اسپرتی را داشت. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری این خودرو ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۴ نیوتون متر گشتاور را از طریق گیربکس CVT روانه چرخ‌های جلو می‌کند. البته مدل پایه به گیربکس ۵ سرعته دستی مجهز است. باید گفت قدرت کافی برای جلو راندن ورسا وجود دارد اما اگر بخواهید به سرعت‌های بالاتر دست یابید باید پدال گاز را بیشتر فشار دهید.

آنچه باعث سورپرایز ما شد میزان راحتی سواری ورسا ۲۰۲۴ بود. جدای از صدای زیاد جاده در کابین، این خودرو پایدار و راحت است. سیستم تعلیق خودرو نرم است و سریعاً دست‌اندازها را رد می‌کند و تکان‌های زیادی هم در بدنه وجود ندارد. حتی فرمان خودرو نیز بازخورد خوبی ارائه می‌کند؛ اما بزرگ‌ترین انتقاد درباره ورسا به طراحی آن مربوط می‌شود. جلوپنجره بزرگ این سدان ژاپنی خیلی با کلیت بدنه همخوانی ندارد و این موضوع درباره کلیت خودروهای کوچک صدق می‌کند. البته رینگ‌های ۱۷ اینچی مدل SR به بهبود ظاهر خودرو کمک شایانی کرده‌اند.

البته فهمیدن اینکه چرا مردم به ورسا علاقه دارند سخت نیست. با اینکه نیسان خودرویی ارزان‌قیمت تولید کرده اما این حس به مشتری منتقل نمی‌شود. مدل پایه S از نمایشگر لمسی ۷ اینچی، بسته ایمنی سپر ایمنی ۳۶۰ استاندارد شامل ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از مسیر و دستیار نوربالا و همچنین بیشترین فضای سر و پای کلاس سود می‌برد. حتی مدل کاملاً فول SR که در تست حاضر بود قیمتی کمتر از ۲۳ هزار دلار داشت.

در این مدل نمایشگر بزرگ‌تر ۸ اینچی، اپل کارپلی، کروز کنترل تطبیقی، رنگ‌های بدنه جذاب و صندلی‌های پارچه‌ای و تریم چرم داشبورد دیده می‌شوند. نسخه تمام فول نیسان ورسا ۲۰۲۴ احساسی شبیه یک بیوک رده میانی دارد. ترکیب مشکی کابین با پارچه و چرم خیلی جالب نیست اما دوخت نارنجی آن‌ها به بهبود وضعیت کمک می‌کند. همچنین طراحی کلی کابین نیز یک دست و تمیز از کار درآمده و نمایشگر مرکزی هم کیفیت و ظاهر مدرنی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: