عمرا اگه میدونستی ریختن نمک تو ماشین لباسشویی چه معجزه ای میکنه | ترفند طلایی ضد عفونی کردن لیاس و لباسشویی

مقداری نمک در ماشین لباسشویی بریزید، همه نمی دانند که این یک مشکل بزرگ را حل می کند.

کدخبر : 22260
سایت سرگرمی روز :

نحوه ضد عفونی کردن ماشین لباسشویی: مراقبت لازم برای یک وسیله ضروری

ماشین لباسشویی همراه با یخچال یکی از لوازم اساسی در هر خانه مدرنی را تشکیل می دهد. با این حال، برای اینکه بتواند لباس های شما را به طور موثر بشویید، تمیز و ضدعفونی شدن خود ماشین لباسشویی ضروری است.

بهداشت منظم این دستگاه نه تنها عملکرد آن را بهبود می بخشد، مصرف برق را کاهش می دهد و عمر آن را افزایش می دهد، بلکه باعث می شود لباسشویی کاملا تمیز و خوشبو باشد.

برای اینکه لباس های بی عیب و نقصی داشته باشید و ماشین لباسشویی خود را در درازمدت به درستی کار کند، لازم است هر از چند گاهی آن را ضدعفونی کنید. این ساده است و می توان با استفاده از مواد معمولی که اغلب در انبار یافت می شود، انجام داد.

اگر علاقه مند به کشف رازهای لباسشویی کامل هر روز و با هر شستشو هستید، نکات بعدی و تکنیک های شگفت انگیز برای شستشوی بهینه لباس های خود را از دست ندهید.

در این زمان‌های سخت پس از یک بیماری همه‌گیر، احتمالاً هرگز از ماشین لباسشویی به این اندازه برای شستشوی خود استفاده نکرده‌ایم. نظافت به یک اقدام اساسی برای جلوگیری از سرایت کووید 19 تبدیل شده است و در نتیجه پس از پوشیدن هر لباسی مانند ملحفه، روپوش، ماسک، لباس، دستمال یا حوله، بلافاصله آن را در ماشین لباسشویی قرار می دهیم، زیرا می دانیم که شستشو با آب گرم و صابون، در دمای حداقل 60 درجه، برای کاهش خطر سرایت ضروری است.

این عادات خوب، همراه با شستن مرتب دست ها و ضدعفونی کردن سطوح، باید همیشه، نه تنها در دوره اضطراری کرونا، برای جلوگیری از عفونت، درماتیت، تبخال و سایر آسیب شناسی ها مورد استفاده قرار گیرند. همه ما با کثیفی مبارزه می کنیم، زیرا حتی در دوره های "عادی" این می تواند تشکیل کپک و در نتیجه تکثیر باکتری هایی را که برای سیستم ایمنی بدن ما مضر هستند را تشویق کند. در این مبارزه برای پاکیزگی، ما نباید از وسایل خود غافل شویم.

محیط گرم و مرطوب داخل ماشین لباسشویی باعث تشکیل کپک و باکتری می شود که به نوبه خود باعث ایجاد بوی بد می شود. اگر آب منطقه شما بسیار آهکی است، لازم است رسوب ایجاد شده در داخل ماشین لباسشویی را بردارید. علاوه بر این، بقایای کثیفی در مهر و موم و فیلتر جمع می شود. اگر فرش یا پتوهای آغشته به موهای حیوانات خانگی یا لباس‌های کار به خصوص کثیف را بشویید، ضدعفونی کردن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

تمیز کردن ماشین لباسشویی را می توان با استفاده از محصولات شیمیایی و درمان های طبیعی انجام داد. قبل از شستشوی خالی، ضروری است که درام، درزگیر در و فیلتر را با دقت تمیز کنید. اگر می خواهید از یک روش تمیز کردن طبیعی استفاده کنید، سرکه و جوش شیرین متحدان شما خواهند بود.

دمای ماشین لباسشویی را روی 90 درجه تنظیم کنید و مقداری سرکه در درام یا کشوی مواد شوینده بریزید. سرکه در برابر کپک، آهک و بوی بد عمل می کند. برای یک اثر ضد عفونی کننده و معطر موثرتر، می توانید یک قاشق چای خوری بی کربنات را به هر شستشو اضافه کنید. اگر مشکوک به گرفتگی فیلتر هستید، می توانید پس از بررسی وضعیت فیلتر، شستشوی جارو با سفید کننده انجام دهید. به خاطر داشته باشید که شستشوی بعدی را با پارچه های سفید انجام دهید تا هر گونه باقیمانده سفید کننده که می تواند تعداد زیادی از پارچه های رنگی را خراب کند، پاک کنید.

علاوه بر درمان های خانگی و طبیعی، محصولات خاصی نیز برای مبارزه با کپک و رسوب آهک در بازار وجود دارد. اگر ماشین لباسشویی با در بالای آن دارید، می توانید در نیمه راه شستشوی خالی را متوقف کنید و وقتی درام پر از آب شد، سرکه یا سفید کننده (بسته به نوع کثیفی) اضافه کنید. بعد از حدود شصت دقیقه شستشو را مجدداً شروع کرده و آن را کامل کنید. اگر از سفید کننده استفاده کرده اید، یک چرخه کوتاه در دمای 30 درجه انجام دهید تا در شستشوی بعدی باقی بماند.

حداقل سالی یک بار فیلتر را طبق دستورالعمل ماشین لباسشویی خود تمیز کنید، مگر اینکه مدل شما دارای ویژگی خود تمیز شوندگی باشد. در غیر این صورت، فیلتر را خارج کرده و با مسواک آن را کاملا تمیز کنید. درزگیرهای درب باید بیشتر تمیز شوند زیرا تمایل به تجمع کثیفی و باکتری در چین و چروک ها دارند. خمیر بی کربنات و لیمو به ویژه برای تمیز کردن موثر است: آن را با مسواک روی مهر و موم بمالید، بشویید و کاملاً خشک کنید، همانطور که بعد از هر بار شستشو انجام می دهید، زیرا رطوبت از تکثیر میکروب ها حمایت می کند.

با گذشت زمان، کثیفی، آهک و باقیمانده کپک می تواند به ماشین لباسشویی شما آسیب برساند، عمر آن را کوتاه کرده و بر تمیزی و بوی لباس های شما تأثیر منفی می گذارد. مواد طبیعی که برای نسل‌ها در خانه‌ها استفاده شده‌اند، از مزایای خاصی برخوردار هستند، زیرا به پوست حمله نمی‌کنند، بوی عجیبی روی پارچه‌ها باقی نمی‌گذارند و عاری از مواد حساسیت‌زا هستند و همچنین مقرون به صرفه هستند.

جوش شیرین، سرکه سیب یا شراب سفید، و اسانس های اسطوخودوس یا لیمو تنها چند نمونه از مواد بی ضرر و غیر آلاینده هستند که می توانند برای ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی استفاده شوند. با استفاده از همین مواد می توان محلولی برای اسپری روی قسمت های خارجی ماشین لباسشویی مانند بدنه و درب و افزودن صابون مارسی بدون مواد افزودنی شیمیایی تهیه کرد.

برای تمیز کردن کامل درام، می توانید یک لیوان سرکه سفید با بی کربنات را در کشوی مواد شوینده و یک لیوان دیگر را فقط با سرکه داخل درام بریزید و چند قطره اسانس نیز به آن اضافه کنید. سپس برای ضدعفونی و ضد عفونی کردن درام، شستشوی وکیوم را با دمای 60 درجه شروع کنید. همچنین می توانید هر سه ماه یک بار شستشوی خالی انجام دهید، به محض پر شدن آب، یک لیتر سرکه سفید را داخل مخزن بریزید، شستشو را شروع کنید و بعد از پنج دقیقه ماشین لباسشویی را خاموش کنید تا سرکه عمل کند. 

در طی این فرآیند، می‌توانید چند قطره اسانس لیمو یا اسطوخودوس را به عطر اضافه کنید و سبد را از رسوب آهک بیشتر کنید. برای اطمینان از عطر و بوی طبیعی مطبوع لباس های خود، سی دقیقه قبل از هر شستشو، درام را با مخلوط آب لیمو اسپری کنید. قسمت مهم دیگری که باید به دقت تمیز شود، کشوی مواد شوینده است که ممکن است به مرور زمان باقیمانده کثیفی را جمع کند. شما می توانید به راحتی این باقیمانده ها را با استفاده از یک تلگراف پر از آب گرم و یک مسواک پاک کنید.

برای ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی خود می توانید 40 حجم هیدروژن پراکسید را به کشوی مواد شوینده برای شستشوی خالی اضافه کنید. علاوه بر این، نمک درشت یک راه حل به همان اندازه موثر است. یک کیلو نمک درشت به سبد اضافه کنید و یک شستشوی خالی با دمای متوسط ​​انجام دهید. تمیز کردن منظم فیلتر و لوله های ماشین لباسشویی راه دیگری برای اطمینان از دوام بیشتر دستگاه است.

حداقل یک بار در ماه، فیلتر را به دقت تمیز کنید و آن را زیر آب جاری بشویید و بقایای آن را با یک مسواک پاک کنید. حداقل سالی یک بار تعمیر و نگهداری لوله های بارگیری و تخلیه ماشین لباسشویی ضروری است تا از خرابی های پرهزینه یا جبران ناپذیر جلوگیری شود. در نهایت چند نکته کاربردی برای بهینه سازی فرآیند شستشو. می‌توانید مواد شوینده را مستقیماً با استفاده از فنجان اندازه‌گیری یا یک توپ پلاستیکی به درام اضافه کنید، زیرا به این ترتیب صابون کمتری هدر می‌رود و لباس‌ها تمیزتر می‌شوند.

نرم کننده را می توان در محفظه کوچک در کشو ریخت، جایی که به طور خودکار در زمان مناسب به شستشو اضافه می شود. با این حال، مهم است که بیش از حد از آن استفاده نکنید، زیرا می تواند خشک شدن پارچه های حمام را کاهش دهد و با اثر "محافظتی" خود، پاک کردن لکه ها از پارچه ها را دشوارتر کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: