خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو

سوزوکی FRONX به ایران آمد + قیمت | معرفی خودرو سوزوکی فرانکس با مشخصات فنی

شرکت راساموتور در جدیدترین اطلاعایه خود شرایط فروش خودرو سوزوکی FRONX را با قیمت قطعی اعلام کرد.

کدخبر : 22296
سایت سرگرمی روز :

در این طرح فروش خودرو سوزوکی FRONX با قیمت قطعی 17,500,000,000 ریال قابل عرضه خواهد بود. این طرح ویژه افرادی است که در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی ثبت نام نموده و بایستی اقدام به تکمیل وجه نمایند.

مبلغ پیش پرداخت خرید این خودرو 625 میلیون تومان اعلام شده است و الباقی معادل 1.125 میلیارد تومان خواهد بود و متقاضیان از 8 تا 12 مهر 1403 مهلت دارند تا اقدام به تکمیل وجه نموده و فرایند خرید را کامل کنند.

سود انصراف و مشارکت در این طرح فروش صفر خواهد بود و جریمه تاخیر ماهانه 2.5 درصد در صورت تاخیر در تحویل به خریداران پرداخت می‌شود.

جدول شرایط فروش فوق العاده سوزوکی فرانکس با قیمت قطعی ویژه مهر 1403

خودرو سوزوکی FRONX (فرانکس)

قیمت قطعی (نهایی) - ریال 17,500,000,000

مبلغ پیش پرداخت (ریال) 6,250,000,000

الباقی (ریال) 11,250,000,000

سود انصراف و مشارکت 0 درصد

جریمه تاخیر (ماهانه) 2.5 درصد

سوزوکی از فرانکس با عنوان شاسی­‌بلند کوپه یاد کرده، اما این خودرو در حقیقت نسخه کراس از مدل هاچ‌بک سوزوکی بالنو است، خودرویی هاچ‌بک که اخیرا مورد بروزرسانی قرار گرفت و توسط راسا موتور خاورمیانه به کشورمان وارد شده است.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای سوزوکی فرانکس به ترتیب 3.995، 1.765، 1.55 و 2.52 متر اعلام شده، که نسبت به بالنو در تمام بخش‌ها به جز فاصله محوری، با افزایش مواجه شده است. با وجود افزایش ابعاد بدنه، حجم صندوق عقب نسبت به بالنو 10 واحد کاهش یافته است و به 308 لیتر می‌­رسد. وزن خودرو هم بسته به تریم، در بازه 965 تا 1060 کیلوگرم قرار می‌­گیرد.

افزون بر قطعات پلاستیکی در بخش‌های مختلف و ریل سقفی که در سوزوکی فرانکس وجود دارد، طراحی بسیاری نقاط دیگر بدنه همچون نمای جلو، شیشه­‌های عقب و ستون انتهایی هم با بالنو تفاوت دارد.

در فضای داخلی سوزوکی فرانکس شاهد طراحی مشابه با بالنو هستیم، با این تفاوت که روکش صندلی‌ها عوض شده و برخی جزئیات تزئینی هم تغییر کرده است. این خودرو در امارات در دو تریم GL و GLX عرضه شده که کامل‌ترین نسخه، مواردی شامل دوربین 360 درجه، صفحه نمایش 9 اینچی، نمایشگر هداپ و ... است.

در لیست امکاناتی که راسا موتور از امکانات این خودرو منتشر کرده می‌توان به مواردی نظیر سیستم کروز کنترل، ایربگ سرنشین جلو، ترمز ABS , BA و EBD، استارت دکمه‌ای، سنسور پارک عقب، تهویه خودکار با دریچه مجزا برای ردیف عقب،  امکان تنظیم صندلی راننده در 6 جهت به صورت دستی،کی‌لس، چراغ‌های LED، سنسور فشار باد تایر، هدآپ دیسپلی،کمک حرکت در سربالایی و ... اشاره کرد.

نسخه وارداتی سوزوکی فرانکس، با پیشرانه 1.5 لیتری هیبرید-خفیف عرضه می‌شود که 101 اسب­‌بخار قدرت و 137 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک (با شیفترهای پشت فرمان) به محور جلو انتقال می‌­دهد.

از دیگر ویژگی‌های فنی سوزوکی فرانکس هیبرید حاضر در بازار ایران می‌توان به شتاب صفر تا صد 11 ثانیه‌ای، مصرف سوخت 5.4 لیتر در صد کیلومتر، قابلیت بازیابی انرژی در هر دو باتری، سیستم بازچرخانی گاز اگزوز EGR، استفاده از 2 انژکتور برای هر سیلندر و زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های دود و هوا اشاره کرد.

موتور ۱.۵ لیتری سوزوکی فرانکس قادر است ۱۰۲ اسب بخار قدرت را با حداکثر گشتاور ۱۳۷ نیوتن.متر تولید می‌کند. نسخه بنزینی ۱.۲ لیتری نیز برای این خودرو در بازار هند عرضه شده است که ۸۹ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن.متر گشتاور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

سوزوکی فرانکس ۲۰۲۳ هیبریدی ویژه بازار ایران هم به یک پیشرانه ۳ سیلندر یک لیتری توربوشارژ مجهز است که ۹۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نهایت گشتاور حاصل از این قوای محرکه برقی-بنزینی هم ۱۴۷ نیوتن.متر است. تمام نسخه‌های هیبریدی این خودرو با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه هستند.

در مورد شتاب صفر تا صد سوزوکی فرانکس اطلاع دقیقی در دست نیست، اما نباید انتظار چندانی از شتاب آن داشته باشید. طبق تست‌های غیر رسمی شتاب صفر تا ۱۰۰ سوزوکی فرانکس در نسخه بنزینی حدود ۱۳ ثانیه است.

در مورد مصرف سوخت هم باید گفت که سوزوکی فرانکس در نسخه بنزینی چیزی حدود ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می‌کند، اما مدل هیبرید احتمالا این رقم را تا زیر ۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش خواهد داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: