واگذاری زمین رایگان به دهک های 1 تا 3 | متقاضیان نهضت ملی مسکن برای دریافت زمین رایگان عجله کنند

مدیر امور املاک و اراضی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در عمل به قانون نهضت ملی مسکن، حسب دستور مدیرعامل سازمان اولین قطعه زمین به‌ وسعت یک هکتار با کاربری آپارتمانی مسکونی طبق ضوابط ساخت مجاز (پیلوت + ۶ طبقه) جهت تخصیص برای ۲۴ نفر حائز شرایط ساکن و شاغل در جلفا به‌ صورت رایگان به اداره‌کل راه و شهرسازی واگذار شد.‌

کدخبر : 22351
سایت سرگرمی روز :

وحید مقدم‌زاده با اعلام این خبر افزود: باتوجه به نیاز منطقه به مسکن، سازمان منطقه آزاد ارس در حمایت از ساخت‌وساز واحدهای مسکونی برای نیازمندان این اقدام را انجام می‌دهد و مسئولیت سایر مباحث اعم از آماده‌سازی، جدول‌کشی، ایجاد معابر و پیگیری اخذ سند و پایانکار و... برعهده اداره‌کل راه‌ و شهرسازی استان است.‌

مدیر امور املاک و اراضی سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: افراد واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن می‌توانند از طریق اداره‌کل راه‌وشهرسازی و سامانه‌های مربوطه تقاضای خود را ثبت کنند و حسب تصمیم رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، ما از آمادگی واگذاری قطعات بعدی، طبق لیست و اعلام نیاز راه و شهرسازی برخورداریم.‌

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، وی در پایان به واحدهای تولیدی مستقر در منطقه پیشنهاد داد برای کارگران واجد شرایط که مشمول قانون نهضت ملی مسکن می‌باشند، در قالب لیست‌های ۲۴ نفری فرایند ثبت‌نام را نهایی کنند.

مسکن و داشتن سرپناه که پرهزینه‌ترین و مهمترین دارایی خانوارها و مهمترین عامل تعیین ‌کننده کیفیت زندگی آنهاست از بدیهی‌ترین نیازها و ابتدایی‌ترین حقوق هر انسانی به شمار می‌رود که باید به بهترین نحو ممکن فراهم شود.

اهمیت این مساله تا جایی است که داشتن سرپناه متناسب با نیاز آدمی پس از غذا و تغذیه، اصلی‌ترین نیاز انسانی محسوب می‌شود و امروزه خانه دیگر فقط یک سرپناه برای حفاظت آدمی از شرایط بیرونی نیست بلکه مامن آرامش و سلامت روحی و روانی است که راحتی و آرامش انسان در آن تامین می‌شود. علاوه بر این در حوزه توسعه‌ای نیز، مسکن یکی از بنیان‌های اساسی توسعه در یک کشور قلمداد می‌شود که نقش چشمگیری در افول یا رونق اقتصادی آن کشور دارد.

در استان یزد همانند سایر نقاط کشور از ابتدای آغاز طرح نهضت ملی مسکن تلاش هایی برای ساخت مسکن در استان آغاز شد و در نخستین گام تامین زمین مورد نیاز در دستور کار متولیان قرار گرفت،این طرح در استان با نگاهی متفاوت با ساخت خانه ویلایی به جای واحدهای آپارتمانی به علت اینکه زمین کافی برای این امر وجود داشت پیگیری شد و به یزد در کشور به عنوان پایلوت اجرای طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی انتخاب شد.

اکنون این طرح در استان یزد با سرعت قابل توجه مسیر تحقق و اجرایی شدن را طی می کند و جوانان این استان چشم امید برای خانه دار شدن به این طرح دوخته اند که بخشی از آنها طعم خانه دار شدن را چشیده و بخش دیگری در آینده با پیگیری های انجام شده، خانه دار می شوند.

استان یزد با توجه به پیشرفت مناسب پروژه های در دست اقدام و نیز جلسات منظم و مداوم شورای مسکن استان و احصاء اراضی، به عنوان استان پیشگام در طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور شناخته و معرفی شده است و نخستین واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در قالب ۴۰ واحد در کمتر از ۱۰ ماه آماده و به بهره برداری رسید.

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد باعث شده که حدود ۵۶ هزار متقاضی واجد شرایط در این استان ، امید به خانه‌دارشدن خود را بیش از پیش به واقعیت نزدیک ببینند و تسریع و آماده‌سازی زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن جزو اولویت‌های مجموعه مدیریت استان است و روند اقدامات و پیشرفت فیزیکی آن به‌صورت مستمر پایش و ارزیابی می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی تخصیص زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند را سرعت دهد.

سید جمال موسوی روز سه شنبه سوم مهر ۱۴۰۳ افزود: ناترازی در عرضه و تقاضا و کاهش تولید مسکن در دهه ۹۰ عامل اصلی گران شدن خانه است.

موسوی اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی باید به آن توجه کند، اجرای طرح‌های تشویقی دولت در راستای قانون جوانی جمعیت و واگذاری زمین به خانواده‌های دارای ۳ و ۴ فرزند است.

وی خاطر نشان کرد: اکنون بسیاری از متقاضیان دارای شرایط در انتظار اجرای قانون دریافت زمین‌های خود هستند و وزیر راه باید خود را مکلف به اجرای این قانون و حمایت خانواده و فرزندآوری بداند.

ثبت نام زمین رایگان و مسکن دولتی

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تعهد به اجرای نهضت ملی مسکن، گفت: مشکلات را می‌دانم، اما مردم مستحق خانه‌دار شدن هستند و ما متعهد به اجرای آنچه به ما ارث رسیده هستیم.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، «فرزانه صادق»‌در نخستین نشست خود با مدیران‌کل راه و شهرسازی استان‌ها تاکید کرد:‌ با وجود مشکلات موجود، دولت چهاردهم متعهد به اجرای نهضت ملی مسکن است و باید مسکنی در شان مردم به آنها تحویل داده شود.

عضو کابینه دولت چهاردهم گفت: تولید مسکن تکلیفی است که از سال‌های قبل شروع شده و در دولت چهاردهم نیز سرلوحه بخشی از مهمترین اقدامات وزارت راه است.

وی بیان‌داشت: مردم ما مستحق خانه دار شدن هستند. اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم.

صادق ادامه‌داد: از این میزان ثبت نامی، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند. این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را محقق کنیم. در بخش مسکن و تعهدی که به مردم داریم، شوخی نداریم و هیچ اهمالی در این زمینه پذیرفته نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: