سهام عدالت | سود سهام عدالت | ثبتنام سهام عدالت

واریز 7 میلیون تومانی دولت به پرتفوی سهام عدالتی ها | جیب سهام عدالتی ها پرپول شد

آخرین اخبار مربوط به سهام عدالت را در ادامه بخوانید.

کدخبر : 22389
سایت سرگرمی روز :

ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۶ میلیون و ۹۶۵ هزار و۷۸۴ تومان رسید.

ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به ۶ میلیون۸۳۸ هزار و۱۹۳ تومان رسید.

شاخص کل بازار بورس نیز با ۸۷۰۷ واحد  کاهش در ارتفاع ۲.۱۱۴.۸۸۸ و شاخص هم  وزن در ارتفاع ۷۰۰.۳۸۸ واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات بازار بورس ۳۲۶۸ میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم ۶۸۵۶ هزار میلیارد تومان قرار داد.  

​پس از پایان معاملات ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزارتومانی دارندگان این سهام به ۷ میلیون و ۹۶۵ هزار و۷۸۴ تومان رسید.

۷ آذر ماه ۱۴۰۲ بود که شورای‌عالی بورس در مصوبه‌ای مقرر کرد تا ابتدای شهریور ۱۴۰۳ تمامی مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برگزار شود تا سرانجام پس از بلاتکلیفی‌های بسیار بعد از برگزاری این مجامع در خصوص بازگشایی نماد‌های استانی سهام عدالت تصمیمات لازم اتخاذ شود.

اکنون یک ماه هم از زمان مصوب شورای عالی بورس برای برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گذشته اما همچنان تنها ۷ مجمع شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برای استان‌های خراسان شمالی، زنجان، گیلان، مرکزی، اصفهان، کرمان و کرمانشاه برگزار شده است.

مجامعی که ولی‌الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار  در خصوص جزئیات آن اظهار کرد: تاکنون ۷ شرکت سرمایه‌گذاری استانی مجامع خود را برگزار کردند و مجمع ۵ استان لغو شده است.

این مقام مسئول پیش با اشاره به دلایل برگزار نشدن ۵ مجمع شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت که مقرر بود از ۱۵ تا ۳۱ شهریور برگزار شوند، اعلام کرد: دلیل برگزار نشدن مجامع عمومی شرکت‌ها آماده نبودن صورت‌های مالی آنها بوده است.

جعفری تاکید کرد: مجامع برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت از جمله استان‌های سیستان وبلوچستان که قرار بود نیمه دوم شهریور ماه امسال برگزار شود، به دلیل آماده نشدن صورت‌های مالی برگزار نشد.

زمان برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت که حالا به گفته مسئولان نیازمند تمدید مهلت از سمت شورای عالی بورس است و در همین رابطه هم ولی‌الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفته بود: در صورتی که شورای عالی بورس، زمان برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را برای بروز کردن صورت‌های مالی تمدید کند، سازمان بورس پیگیر برگزاری دوباره مجامع در موعد مقرر خواهد بود، در غیر این صورت مطابق دستورالعمل انضباطی، با شرکت‌ها برخورد می‌شود.

پیش از این هم مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سابق سازمان بورس در امور سهام عدالت گفته بود: باتوجه به روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت لازم است که شورای عالی بورس زمان مشخص شده خود برای برگزاری تمام مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را تمدید کند.

در همین راستا هم برای پیگیری بیشتر به سراغ یکی از اعضای شورای عالی بورس رفت و این مقام مسئول در گفتگو با ما اظهار کرد: در جلسه شورای عالی بورس طرح موضوع شد و بنا شد یکی از برنامه‌های آتی شورای عالی بورس بحث مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باشد.

حالا باید منتطر ماند و دید سرانجام روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به کجا خواهد رسید؟ برگزاری مجامعی که بنابر گفته خود مسئولان سازمان بورس  یکی از شروط بازگشایی نماد‌های استانی سهام عدالت پس از سال‌ها بلاتکلیفی‌ است بر همین اساس می‌طلبد نهاد‌های ناظر بر این موضوع و روند آن نظارت بیشتری را داشته باشند.

«فتح‌اله توسلی» با بیان اینکه تلاش داریم تا از این محل منابع لازم برای ارائه سهام عدالت به جاماندگان را فراهم کنیم، افزود: هرچند دو نماینده از مجلس نیز به عنوان ناظر در شورای عالی اصل ۴۴ قانون اساسی حضور دارند اما در سه تا چهار سال گذشته به دلیل وجود برخی مشکلات، موضوع واگذاری بنگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت به درستی اتفاق نیفتاده و موجب شده سهام عدالت جاماندگان هم پیگیری نشود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر چندین میلیون نفر هیچ سهمی از سهام عدالت دریافت نکرده‌اند و این موضوع به چالش تبدیل شده است.

توسلی، از آمادگی مجلس برای رفع مسائل مربوط به برگزاری مجامع استانی سهام عدالت خبر داد و گفت: مجلس به‌ویژه کمیسیون اقتصادی آن آمادگی خود را برای حل مشکلات مربوط به برگزاری مجامع استانی سهام عدالت اعلام می‌کند.

وی افزود: به نظر می‌رسد نخستین اقدام برای حل این مشکل، اجرای کامل و جدی اصل ۴۴ قانون اساسی است تا شاهد اجرای کامل مقررات مربوط به سهام عدالت و برگزاری مجامع استانی باشیم.

ولی‌اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، آماده نبودن صورت‌های مالی را دلیل لغو مجامع ۵ شرکت‌ سرمایه‌گذاری استانی اعلام کرد.

ولی اله جعفری، اعلام کرد: در صورتی که شورای عالی بورس، زمان برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را، برای به‌روز کردن صورت‌های مالی تمدید کند، سازمان بورس پیگیر برگزاری دوباره مجامع در موعد مقرر خواهد بود، در غیر این صورت مطابق دستورالعمل انضباطی، با شرکت‌ها برخورد می‌شود.

او با اشاره به دلایل برگزار نشدن ۵ مجمع شرکت‌ سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت که مقرر بود از ۱۵ تا ۳۱ شهریور برگزار شوند، اعلام کرد: دلیل برگزار نشدن مجامع عمومی شرکت‌ها آماده نبودن صورت‌های مالی آن‌ها بوده است.

جعفری تاکید کرد: مجامع برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت از جمله استان‌های سیستان وبلوچستان که قرار بود نیمه دوم شهریور ماه سال جاری برگزار شود، به دلیل آماده نشدن صورت‌های مالی برگزار نشد.

پیش از این، هادی محمدپور، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس، از بررسی موضوع توقف برگزاری برخی مجامع سهام عدالت در این شورا خبر داده و گفته بود : اجازه‌ هیچ گونه توقفی در برگزاری مجامع سهام عدالت داده نمی‌شود.

او درعین حال تاکید کرده بود: ناظران مجلس در شورای عالی بورس به طور جدی پیگیر این موضوع خواهند شد تا این روند به صورت نظام‌مند ادامه داشته باشد.

پس از پایان معاملات بازار بورس ایران، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه‌های شرکت‌های بورسی در این سهام به ۱۸ میلیون ۲۰۷ هزار و ۹۳۶ تومان (۳۴ برابر) رسید.

 پس از پایان معاملات بازار بورس ایران، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه‌های شرکت‌های بورسی در این سهام به ۱۸ میلیون ۲۰۷ هزار و ۹۳۶ تومان رسید.

این در حالی است که ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزار تومانی و سهام عدالت یک میلیون تومانی دارندگان این سهام به ترتیب به ۱۶ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۴۶۷ تومان و ۳۴ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۴۴۳ تومان رسیده است.

شایان ذکر است به طور کلی ۴۹ شرکت در سبد سهام عدالت قرار دارند که از این تعداد ۱۳ شرکت غیر بورسی و ۳۶ شرکت بورسی بوده و درصد متفاوتی از هر کدام از شرکت‌ها در سبد سهام عدالت وجود دارد، لذا ممکن است ارزش سبد سهامداران دارای اندکی تفاوت با مبالغ فوق باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود برای اطلاع دقیق از ارزش روز سهام عدالت خود به سامانه سهام عدالت به آدرس اینترنتی sahamedalat.ir مراجعه کرده و در قسمت مشاهده دارایی سهام عدالت با ورود کد ملی از به روزترین ارزش سهام خود اطلاع یابید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: