بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

دولت با این کار خیال بازنشستگان را راحت کرد | تداوم پرداخت 1 میلیون تومان به بازنشستگان تا پایان سال

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به تذکر رئیس مجلس و تعدادی زیادی از نمایندگان درباره چرایی عدم‌اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: در قانون مبلغ دیده‌شده برای دولتی‌ها یعنی صندوق کشوری، لشگری و فولاد 50همت بوده و حکم قانونی طوری نوشته شده است که اگر بخواهیم دقیق اجرا کنیم قشری که حقوق کمتری می‌گیرند دچار آسیب می‌شوند و آنهایی که حقوق بیشتری می‌گیرند رقم بالاتری دریافت می‌کنند.

کدخبر : 22549
سایت سرگرمی روز :

وی افزود: به همین جهت دولت قبل، امکان اجرا را نداشت لذا به‌صورت علی‌الحساب یک میلیون تومان پرداخت کرد. ما هم باید این روند را ادامه دهیم و نمی‌توانیم بگوییم که پول نمی‌دهیم لذا تا پایان سال پرداخت یک میلیون تومان را ادامه خواهیم داد ولی آمادگی اصلاح قانون را داریم تا براساس نظر مجلس شورای اسلامی عمل کنیم، تلاش می‌کنیم که سال آینده این اتفاق بیفتد.

دکتر نمازی:در مسیر خدمت رسانی مطلوب  به بازنشستگان همواره نیازمند حمایت مجلس محترم هستیم .

نشست تخصصی دکتر علی بابایی کارنامی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با دکتر علیرضا نمازی مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ در محل این شرکت برگزار شد.

 در نشست تخصصی با دکتر علی بابایی کارنامی نماینده مردم شریف ساری در مجلس شورای اسلامی، که در محل این شرکت برگزار شد، دکتر علیرضا نمازی به ارائه گزارشی از فعالیت ها و نقش آتیه سازان حافظ در تنظیم اقتصاد سلامت پرداخت.

وی افزود  با هماهنگی نهادهای بالادستی در عمل به مسئولیت اجتماعی، اقدامات سازنده ای درصرف وجوه حاصل از قراردادها جهت سلامت ودرمان اقشار آسیب پذیر و بیمه شدگان محروم انجام شده است و در مسیر خدمت رسانی مطلوب  به بازنشستگان عزیز همواره نیازمند حمایت مجلس شورای اسلامی  هستیم .

در این نشست صمیمی و تخصصی، ضمن بررسی توان تخصصی و کارشناسی این شرکت در بیمه تکمیلی درمان و شبکه گسترده شعب، نمایندگی ها و مراکز درمانی طرف قرارداد، دکتر علی بابایی کارنامی ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد، اقدامات و رویکردهای سازنده شرکت آتیه سازان حافظ در خدمت رسانی به بیمه شدگان، بویژه بازنشستگان و اقشار آسیب پذیر، بر اهمیت جایگاه این شرکت در ارتقاء پوشش خدمات سلامت به عنوان تنظیم گر نرخ بیمه تکمیلی درمان تأکید کرد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(مدظله) در ابلاغ سیاست های کلی سلامت و اعتبارات قابل توجه حوزه سلامت، افزایش رضایتمندی آحاد جامعه و گسترش ضریب پوشش هزینه های درمان بویژه در اقشار کم برخوردار را، امری ضروری جهت ایجاد رضایت عمومی، عدالت اجتماعی و کاهش دغدغه های بیماران دانست

نماینده مجلس :منابع مالی برای پرداخت مابه‌التفاوت بازنشتگان سال۱۴۰۰ تامین شده چرا اجرا نمی کنند

دکتراحمدفاطمی درپیگیری مجدد ازاجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت مابه‌التفاوت بازنشستگان سال۱۴۰۰ گفت 

آقای رییس (دکتر قالیباف )

آقای پورمحمدی(رییس سازمان برنامه‌وبودجه) اظهارداشتند منابع مالی برای پرداخت مابه‌التفاوت بازنشتگان سال۱۴۰۰ تامین شده/منابع مالی اجرای قانون همسان‌سازی تامین شده/اماچرا اجرا نمی‌کنند؟

مدت مدیدی است که این حرف‌ها را می‌گویند/درست است که مجلس تنها نهاد قانونگذاری است، اما آقای قالیباف، شما ضامن اجرای قانون هستید این مورد خاص فوریت دارد، از طریق سران قوا پیگیری کنید تا انجام شود

درخصوص‌ارزش افزوده  گفتند ازمحل ۱٪مبلغ ۵۰همت تامین می‌شود و درقانون هم ۵۰همت پیش‌بینی شده‌اما درامد حاصله ۷۰همت است!! 

چرا لایحه اصلاحی نمی‌آورند؟

مجلس‌به عنوان دیدبان تیزبین این ملت پیگیری خواهد کرد وکوتاه نخواهدآمد.

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: از رئیس جمهوری و وزیر بهداشت می‌خواهم به طور شفاف و قاطع درباره توئیت دانشجویی که در فتنه‌های مختلف نقش داشته برخورد قانونی و شفاف نماید.

بابایی کارنامی در تذکری به روسای جمهوری و مجلس اظهار کرد: از روسای جمهوری و مجلس می‌خواهم که نسبت به اجرای دقیق قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اهتمام جدی داشته باشند. 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس اجرایی نشدن قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان به خصوص برای فرهنگیان را قبول نمی‌کند و دولت باید این قانون را اجرا کند.

علی‌ نیکزاد در پایان جلسه علنی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی عدم اجرای قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان به خصوص برای فرهنگیان را قبول نمی‌کند. اگر دولت منابعی ندارد آن را اعلام کند البته هم که منابع هم وجود دارد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت قبل از آنکه با اعتراضات مردم به خصوص بازنشستگان مواجه شود نسبت به اجرای قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان اهتمام داشته باشد و شیرینی را به کام مردم تلخ نکند.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مدعی شد: دولت به بهانه عدم اعتبار یا هر دلیل دیگری می‌خواهد قانون را دور بزند.

 محمدرضا صباغیان در جلسه علنی سه‌شنبه مجلس در تذکری درباره گزارش ارائه شده در صحن مجلس درباره عملکرد تبصره‌های موسوم به تولید و اشتغال قانون بودجه ۱۴۰۳ گفت: ای کاش در جلسه امروز نمودار و آماری ارائه می‌شد که هر استان چه میزانی اعتبار دریافت کرده است چرا که این موضوع واقعاً مبهم است.

وی عنوان کرد: اگر موضوعات مربوط به گندم، دارو، پاداش بازنشستگان و همسان سازی برطرف شود ۸۰ درصد مراجعات مردم کم خواهد شد؛ در این زمینه خواهش می‌کنم که جلسه‌ای برگزار شود و این موضوعات بررسی و حل شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی هم‌چنین با اشاره به اظهارات حمید پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه امروز صحن مجلس، مدعی شد: در صحبت‌های آقای پورمحمدی و لایحه پیشنهادی که ارائه شد به نظر می‌رسد که قصد دارند که همسان سازی را دور بزنند؛ این درحالی است که اگر همسان‌سازی ۴۰ سی سی تغییر کند، بعداً اجرایی نخواهد شد و سرنوشت برنامه ششم توسعه را خواهد داشت. دولت به بهانه عدم اعتبار یا هر دلیل دیگری می‌خواهد قانون را دور بزند. ما باید پاسبان این ۴۰ سی سی باشیم.

وی گفت: الان ۷ ماه از سال گذشته است و این قانون اجرا نشده است؛ همه بازنشستگان از نمایندگان مجلس مطالبه همسان‌سازی حقوق را می‌کنند؛ بخش اعظمی از اعتراضات و نارضایتی‌ها به همین دلیل است. ارزش دارد که آقای رئیس جمهور و وزرا به صحن مجلس بیایند و اختصاصاً این موضوع را برای مردم شفاف کنند.

صباغیان از رئیس مجلس شورای اسلامی خواست که شخصاً به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان ورود کند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به صباغیان تاکید کرد: حتما آقای پورمحمدی این دغدغه را دنبال می‌کنند و ما نیز در مجلس مجدد آن را دنبال می‌کنیم.

وی همچنین گفت: سهم استان‌ها در حوزه اشتغال از حساب پیشرفت و عدالت ۷۰ درصد است و حساب مرکز ۳۰ درصد است؛ حتماً شورای برنامه‌ریزی استان در این امر دخیل است و کمیسیون اقتصادی نیز کار نظارتی خود را پیگیری می‌کند. مجری این کار وزارت اقتصاد است گزارش و نظارت آن نیز وزارتخانه کار باید ارائه دهد. ما در تبصره ۱۶ سال ۱۴۰۲ نیز یک سری اعتبارات بانکی داشتیم که در ۱۴۰۳ به تبصره ۲ منتقل شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: