بازنشستگان | حقوق بازنشستگان

فوری/جبران عقب ماندگی رفاهیات بازنشستگان از این ماه | واریز معوقات چند ماهه بازنشستگان از این تاریخ

آخرین اخبار از حقوق بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

کدخبر : 22570
سایت سرگرمی روز :

رئیس کانون بازنشستگان فراجا گفت: کانون بازنشستگان فراجا ۳۳ مرکز استانی و بیش از ۱۸۰ دفتر شهرستانی دارد و در حال جبران عقب ماندگی‌ها نسبت به نیروهای مسلح هستیم.

سردار بازنشسته مسعود جعفری‌نسب در مراسم تکریم و معارفه رئیس کانون بازنشستگان فرماندهی انتظامی استان خوزستان که امروز (۱۸ مهرماه) برگزار شد، با تقدیر از اقدامات فرماندهی انتظامی استان خوزستان در تکریم و رفع دغدغه‌های بازنشستگان، اظهار کرد: هدف از تشکیل کانون بازنشستگان این است که شأن و منزلت کارکنان پس از پایان خدمت حفظ شود.

رئیس کانون بازنشستگان فراجا تصریح کرد: در مجموعه انتظامی، فرمانده کل انتظامی کشور به عنوان پیشتاز انسجام بسیار خوبی برای خدمات‌رسانی به بازنشستگان ایجاد کرده است‌.

سردار بازنشسته جعفری نسب به اقدامات خوب انجام شده در خصوص پرداخت به موقع پاداش سنوات بازنشستگی‌، سبد معیشتی و خدمات رفاهی گفت: با پای کار آمدن فرماندهان انتظامی استان‌ها بازنشستگان در استان به عنوان یک مرجع و افتخار هستند.

سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی استان خوزستان نیز در این مراسم گفت: در حوزه پیشکسوتان و بازنشستگان فراجا چند کار اساسی برای توانمندسازی باید انجام شود هر چند اقدامات خوبی انجام شده است.

وی استفاده از توانمندی و تجربه‌های بازنشستگان و پیشکسوتان برای موفقیت در ماموریت‌ها حائز اهمیت دانست، افزود: در فرماندهی انتظامی استان خوزستان، به دفتر تحقیقات ماموریت دادیم که ضمن دعوت از بازنشستگان، تجربه‌های آنان را ثبت و در چند کتاب چاپ کنند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به دغدغه‌ها، مشکلات و اقدامات انجام شده در خصوص تکریم بازنشستگان گفت: از همه تلاش‌های جناب سرهنگ سالمی تشکر می‌کنم و ان‌شاءالله از ظرفیت‌های وی استفاده خواهیم کرد.

در پایان این نشست، در حکمی سرهنگ بازنشسته مختار حیدری به عنوان رئیس کانون بازنشستگان فرماندهی انتظامی استان خوزستان منصوب و از زحمات سرهنگ بازنشسته اسدالله سالمی تقدیر شد.

محمدباقر قالیباف گفت: قرار بر این شد که همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه آغاز و اجرایی شود.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۸ مهر ماه) گفت: شب گذشته جلسه‌ای با رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم که در آن جلسه در خصوص پرداخت مطالبات گندم کاران بحث و توافق شد.

وی ادامه داد: قرار بر این است که امروز هماهنگی‌های لازم در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی انجام شود و پرداخت مطالبات گندم کاران عملیاتی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین در جلسه شب گذشته درباره موضوع بازنشستگان بحث و تبادل نظر شد و قرار بر این شد که همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه آغاز و اجرایی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از تصویب اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در جلسه شب گذشته که با حضور رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، روسای کمیسیون های برنامه و بودجه و اقتصادی و وزیران مربوطه برگزار شد، خبر داد و گفت: براساس این مصوبه سازمان اداری و استخدامی و صندوق‌های بازنشستگی، احکام بازنشستگان را صادر می کنند.

 سید حمید پورمحمدی امروز (چهارشنبه) در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: روز گذشته فرصتی فراهم شد تا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی دو موضوعی که مشکل قانونی دارد را توضیح دهم که یکی از آنها متناسب سازی حقوق بازنشستگان و دیگری مطالبات گندمکاران بود.

وی بیان داشت: شب گذشته رئیس مجلس به همراه روسای کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون اقتصادی مجلس و وزرای مربوطه میهمان رئیس جمهور بودند که در آن موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان در دولت تصویب شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه  خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ آن، سازمان اداری و استخدامی و صندوق‌ها احکام بازنشستگان را صادر خواهند کرد.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی از صادر نشدن احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان توسط برنامه و بودجه در همه صندوق‌ها انتقاد کرد و خواستار اجرای این حکم شد.

 علی جعفری آذر در جلسه علنی امروز چهارشنبه صحن علنی مجلس در تذکری گفت: سازمان برنامه و بودجه در تمامی دولت‌ها عادت کرده که با انواع بهانه‌سازی‌ها و صدور بخشنامه‌ها مصوبات را اجرا نکرده و یا به تاخیر انداخته و یا تغییر ماهیت دهد. انگار اساس کار سازمان برنامه و بودجه بر «نمی‌شود، نداریم و نمی‌گذارند» است.

این نماینده مجلس گفت که منابع لازم برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده اما علی‌رغم تذکر هر روز نمایندگان و حتی رئیس مجلس، این قانون اجرایی نمی‌شود. دستور دهید احکام متناسب‌سازی بازنشستگان در همه صندوق‌ها پرداخت شده نه اینکه این همه تذکر و نطق داده شود و آخر هم کاری صورت نگیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: