خبر خوش برای خریداران خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه | آغاز دور جدید ثبت‌نام خودروهای وارداتی

سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، جهت اجرایی شدن طرح جدید فروش خودروهای وارداتی بازگشایی می‌شود.

کدخبر : 22753
سایت سرگرمی روز :

 متقاضیان شرکت در این طرح از روز سه‌شنبه (۲۴ مهرماه) به مدت هفت روز فرصت دارند با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود، گام اول خرید خودرو وارداتی را بردارند.

سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی اقدام به انتشار اطلاعیه‌ای جدید کرده که ضمن آن از آغاز طرح فروشی تازه خبر داده است.

طبق آنچه که در این اطلاعیه آمده است، کلیه افراد واجد شرایط در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروسواری (مصوبه جلسه۵۴۳ شورای رقابت) می‌توانند جهت حضور در طرح جدید عرضه عمومی سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی از روز سه‌شنبه (۲۴ مهر ماه) تا ساعت ۱۲:۰۰ روز دوشنبه (۳۰ مهر ماه) یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه (صرفا در این بانک‌ها) به نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در این حساب بلوکه کنند.

تا این لحظه عرضه خودرو وارداتی CS۳۵، وارد شده توسط شرکت سایپا، از همان روز سه‌شنبه، قطعی شده است؛ در صورتیکه محصولات دیگر شامل شرایط عرضه شوند، اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت و به لیست خودروهای قابل عرضه اضافه می‌شود.

پس از اطلاعیه جدید سازمان توسعه تجارت مبنی بر تکمیل فراخوان واردات خودرو جانبازان، در سایت های فروش اینترنتی، این حواله ها چالش زا شدند.

۳۰ هزار جانباز مشمول طرح واردات خودرو شده اند که همین مسئله بازار را وسوسه کرده و فروش حواله های جانبازان از سوی دلالان و هم خود دارندگان حواله ها داغ شده است و مبلغ های میلیاردی برای خرید و فروش این حواله ها جا به جا می شود و حتی در برخی موارد کار به تهاتر با آپارتمان های لاکچری در اطراف تهران هم می رسد.

بهمن ماه سال ۱۴۰۲بود که موضوع واردات خودرو با شرایط ویژه به جانبازان مطرح و نخستین مرحله ثبت نام خودرو های وارداتی برای این گروه، از تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۴ آغاز شد و در چند مرحله ثبت نام خودرو های وارداتی جانبازان در سه گروه مختلف شامل گروه ۵۰ تا ۶۹ درصد، گروه ۷۰ درصد معمولی و همچنین گروه ۷۰ درصد امکان پذیر شد.

به طوری که در لیست خودرو های وارداتی، برای جانبازان ۵۰ درصد سقف قیمتی ۲۵ هزار یورو، جانبازان ۷۰ درصد عادی سقف قیمتی ۳۰ هزار یورو و همچنین خودرو های وارداتی برای جانبازان ۷۰ درصد سقف قیمتی ۳۵هزار یورو در نظر گرفته شد.

 آن طور که در اطلاعیه ها اعلام شده است جانبازان می توانند به روش های مختلف واردات را انجام دهند برای مثال یا گزینه واردات شخصی را انتخاب کنند یا گزینه واردات شرکتی را فعال کنند که البته اگر جانبازان به صورت شخصی اقدام به واردات کنند برای انتخاب شرکت و ثبت نام در سامانه با مشکلات بسیاری مواجه هستند. بنابراین اکثر جانبازان گزینه واردات شرکتی را انتخاب می کنند که معمولا با پرداخت مبلغ توافقی به شرکت های واردکننده توسط متقاضی فرآیند ثبت نام واردات خودرو انجام می گیرد.

ازسوی دیگر طبق اطلاعیه سازمان توسعه تجارت، شرکت های مورد تایید این سازمان، جهت واردات خودرو های جانبازان، از دیروز امکان فراخوان تدریجی آنها را برای عقد قرارداد پیدا کرده اند همچنین سازمان توسعه تجارت نیز در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرد که شرکت های منتخب این سازمان از روز گذشته به صورت تدریجی نسبت به انجام فراخوان جانبازان مشمول جهت عقد قرارداد اقدام کنند.

در سایت های فروش اینترنتی، دلالان بسیاری اقدام به خرید این حواله ها می کنند تا در بازار آزاد آن را با قیمت چند برابری به مردم بفروشند البته برخی دیگر از دارندگان حواله ها نیز خود اقدام به فروش حواله های خود به طور مستقیم می کنند چراکه توانایی تامین مبلغ این خودروها را ندارند اما می خواهند سهمیه خود را یا به شرکت های واردکننده که کار ثبت نام واردات خودرو را انجام می دهند بفروشند و یا به افراد عادی که توانایی تامین مبلغ این خودروهای لوکس را دارند بفروشند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: