زمین رایگان | مسکن رایگان

مستاجران متقاضی زمین رایگان گوش به زنگ باشند | آغاز واگذاری زمین رایگان طرح مادران

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان گفت: شهر سمنان رکورددار بیشترین مشمولان واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت در این استان است که این مشمولان در ۲ سایت ۵۵ و ۲۰۵ هکتاری اراضی خود را دریافت می‌کنند.

کدخبر : 22858
سایت سرگرمی روز :

سیدمحمد حسینی‌طباطبایی افزود: از ابتدای تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۲ هزار و ۸۲۰ متقاضی برای دریافت زمین رایگان در حوزه راه و شهرسازی استان سمنان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد یک‌هزار و ۸۰۴ خانوار تایید نهایی(واجد شرایط دریافت زمین) شناخته شدند.

وی ادامه داد: اراضی ۵۵ هکتاری در مجاورت پارک سوکان سمنان، در مرکز استان و در مرحله نخست به ۳۸۴ مشمول اراضی واگذار شد و هم اکنون عملیات آماده سازی این شهرک آغاز شد.

وی اضافه کرد: برای تعداد افراد باقیمانده مشمولان واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت در شهرک ۲۰۵ هکتاری نهضت ملی مسکن سمنان، تامین زمین انجام شد و از سوی راه و شهرسازی استان در مرحله صدور قرارداد واگذاری است.

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان با اشاره به گلایه برخی از مشمولان مبنی بر دریافت هزینه مازاد قیمت اراضی توسط راه و شهرسازی استان تاکید کرد: طبق بخشنامه وزارت راه و شهرسازی، دولت در سال ۱۴۰۳ عهده دار پرداخت قیمت اراضی تا مبلغ ۱۷ میلیارد و ۲۷۵ میلیون ریال است و در صورت بالاتر بودن قیمت اراضی، مطابق نظر کارشناسان رسمی دادگستری، متقاضیان باید مازاد قیمت اراضی را به شکل نقد پرداخت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان افزود: در سایت ۲۰۵ هکتاری سمنان با توجه به بالابودن قیمت اراضی، به هر ۲ خانوار مشمول یک قطعه زمین واگذار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی سمنان به طور گروهی در حال ارسال پیامک برای مشمولان طرح است تا متقاضیان در صورت تمایل به پرداخت مازاد قیمت اراضی به شکل نقدی، اراضی رایگان و تک‌نفره دریافت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان تصریح کرد: طرح واگذاری زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت در شهرستان سمنان، در اراضی هشت هکتاری شهرستان مهدیشهر، ۴۸ هکتاری دامغان، ۳۵ هکتاری شهمیرزاد و لجران گرمسار، ۲۲ هکتاری ایوانکی و آرادان به مشمولان زمین واگذار شده است.

وی با اشاره به نگرانی برخی از مشمولان دامغان مبنی بر دریافت نکردن اراضی گفت: شهرک ۴۸ هکتاری برای مشمولان این شهرستان تامین و در مرحله نخست واگذاری انجام به مشمولان انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان گفت: با توجه به میزان متقاضی نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت در دامغان هم اکنون اراضی ۴۶ هکتاری با تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی ایران در مرحله تهیه طرح و نقشه قرار دارد و با پایان یافتن اقدامات کارشناسی و مطالعاتی، روند واگذاری به مشمولان در شهرستان دامغان نیز آغاز می شود.

تهیه مسکن همواره یکی از دغدغه‌های اصلی خانوار به‌شمار می‌رود و در صورت تامین این نیازمی‌تواند مشوقی برای فرزنددار شدن زوج‌ها و در نتیجه منجر به رشد جمعیت شود.

میزان نوشت: در همین زمینه دولت سعی کرده با اجرای قانون جوانی و جمعیت شرایطی را مهیا کند تا بسیاری از خانوار صاحب زمین و در کنار آن صاحب مسکن شوند.

زمین رایگان به چه خانواری تعلق می‌گیرد؟

دولت در راستای قانون جوانی جمعیت مقرر کرده به خانوارهای دارای ۳ فرزند و بیشتر که فرزند سوم آن‌ها از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده، زمین رایگان واگذار کند.

البته شرط دیگری که سر راه متقاضیان دریافت این زمین‌ها وجود دارد، این است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند نباید آماری بالای ۲.۵ درصد داشته باشد.

براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی تا اواخر بهار امسال بیش از ۷۴ هزار مشمول قانون جوانی جمعیت، زمین‌های خود را به دریافت کردند؛ اخیر نیز ۱۰ هزار قطعه زمین دیگر در استان فارس به متقاضیان واگذار شد که آمار زمین‌های دریافتی به بیش از ۸۴ قطعه می‌رسد.

ارزش زمین‌های طرح جوانی جمعیت

ارزش اراضی در نظر گرفته شده برای خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت یک میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان است که در صورت بالا بودن ارزش زمین از قیمت تعیین شده در برخی نقاط کشور، به صورت مشاعی به ۲ یا ۳ خانواده واگذار می‌شود.

نحوه ثبت نام زمین رایگان

متقاضیان برای ثبت نام در طرح مزبور و دریافت زمین رایگان باید با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir مراحل ثبت‌نام خود را طی کنند.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: