بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

فوری/ابلاغیه جدید برای بازنشستگان | پرداخت مابه التفاوت همسان سازی حقوق بازنشستگان به صورت ماهیانه

تصویب طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان + جداول حقوقی به‌زودی ابلاغ می‌شود

کدخبر : 23001
سایت سرگرمی روز :

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به میزان ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور ، به تصویب هیئت وزیران رسید.

 متعاقب نشست‌ها و برگزاری جلسات متعددی که با حضور کارشناسان سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، پیشنهاد این سازمان در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در جلسه امروز یکشنبه مورخ ۰۷/۲۹/ ۱۴۰۳ هیئت وزیران به تصویب رسید.

مصوبه جدید هیئت وزیران در خصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان چه می‌گوید؟

۱- چنانچه حقوق بازنشستگی فردی از ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های مشمول کسور شاغل مشابه و همتراز کمتر باشد، ما به التفاوت حقوق این دسته از بازنشستگان تا میزان ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های مشمول کسور شاغل مشابه و همتراز محاسبه خواهد شد و چهل درصد آن در سال جاری به عنوان ما به التفاوت متناسب‌سازی حقوق سال ۱۴۰۳ در حکم حقوقی به‌صورت ردیف جداگانه درج و در سنوات آتی مشمول افزایش سنواتی خواهد شد.

۲- چنانچه حقوق بازنشستگی فردی در نتیجه متناسب‌سازی هیچ افزایشی نداشته و یا ۴۰ درصد مبلغ ما به التفاوت محاسبه شده، کمتر از ۱۰ درصد تعیین شده در جزء (۱-۲) بند (الف) تبصره (۱۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور باشد؛ یعنی این مبلغ کمتر از یک میلیون تومان باشد، تا رقم مذکور به عنوان ما به التفاوت حداقل مبلغ متناسب سازی بطور ثابت پرداخت خواهد شد.

سوابق مربوط به تصویب‌نامه جدید:

پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه کشور در اجرای جزء «۱» بند «ر» ماده «۲۸» قانون برنامه هفتم پیشرفت و همچنین بند «ر» تبصره «۶» قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور بوده که دولت را مکلف کرده است نسبت به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز اقدام کند.

همچنین براساس آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان که در تاریخ ۰۱/۰۵/۱۴۰۳ به تصویب هیئت وزیران رسیده است بایستی مبلغ قابل پرداخت به مشمولان بر اساس میانگین حقوق و فوق العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز در پایه، رتبه، طبقه، گروه و یا سایر عناوین مشابه با ملاک ۳۰ سال سابقه بیمه‌پردازی محاسبه و پرداخت شود.

لازم به ذکر است که در اجرای ماده ۴ آیین‌نامه اجرایی مذکور، جداول مربوط به نحوه شناسایی و طبقه‌بندی بازنشستگان برای انواع مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری، شامل مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری، معلمان وزارت آموزش و پرورش، قضات و کارکنان قوه قضائیه، اعضای هیئت علمی و غیرهیئت علمی وزارتخانه‌های بهداشت درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، سازمان انرژی اتمی، دیوان محاسبات کشور و…، توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور در این خصوص جداول مربوط به مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری، معلمان وزارت آموزش و پرورش، اعضای غیرهیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مقامات تهیه و ابلاغ شد و سایر جداول براساس اطلاعات واصله از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در حال تهیه است که به زودی ابلاغ خواهند شد.

محسن فتحی، نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی به رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: وضعیت پول گندم‌کاران و کشاورزان کردستانی چه شده است؟ وعده‌هایی که در این چند ماه و هفته اخیر به کشاورزان داده شده، همه بی‌نتیجه مانده و حنای دولت‌مردان در خصوص پرداخت مطالبات گندم‌کاران دیگر تأثیری ندارد. هر چه سریع‌تر تعیین‌تکلیف کنید؛ کشاورزان منتظر شما هستند. همچنین، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی را هر چه زودتر مشخص کنید.

عضو هیئت رئیسه مجلس در یک برنامه زنده اعلام کرد که حقوق بازنشستگان تا سه برابر حداقل حقوق افزایش خواهد یافت.بر این اساس، بازنشستگان حدود ۱۹ میلیون تومان حقوق خواهند گرفت.


منبع: اقتصادآنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: