مسکن ملی | نهضت ملی مسکن

خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی | واگذاری نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: در حال حاضر طرح نهضت ملی مسکن در دهلران به صورت ویلایی در حال اجرا است.

کدخبر : 23009
سایت سرگرمی روز :

فرشاد دوستی  اظهار کرد: شهرستان دهلران موقعیت جغرافیایی و شرایط اجتماعی و فرهنگی خاصی داشته و مردمان این شهرستان مرزداران کشور هستند.

وی بیان کرد:مسئولان نیز توجه خاصی به این شهرستان در خصوص مسکن دارند به طوری که در این شهرستان طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی در حال اجرا است و به متقاضیان واجد شرایط زمین تحویل شده و همچنین این شهرستان از معدود شهرستان هایی است که به خانواده های دارای سه فرزند طبق شرایط موجود زمین اهدا می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام افزود: برای کسانی که واجد شرایط بوده اند هیچ محدودیتی در شهرستان دهلران برای دریافت زمین و احداث واحد نهضت ملی مسکن وجود نداشت لذا مردم شهرستان دهلران باید هوشیار باشند تا در دام افراد سودجو جو و زمین خوار نیفتند.

وی گفت: یگان حفاظت از اراضی این اداره کل با حمایت دستگاه قضا و نیروی انتظامی با نظارت بیش از پیش و جدیت تمام با پدیده تصرف اراضی ملی و زمین خواری مبارزه خواهد کرد.

 مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید سهند با اشاره به برنامه زمان بندی پروژه‌ها و بازدید‌های دوره‌ای از برنامه‌ریزی برای افتتاح ۲۷۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند تا دهه فجر امسال خبر داد.

 سعیدی در جلسه‌ای با موضوع آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن با تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های شهر جدید سهند خواستار مساعدت در راستای تسریع در روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن شد.

وی با بیان اینکه شهر جدید سهند در سطح کشور پیشرو در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن بوده و تاکنون بسیاری از واحد‌ها تحویل متقاضیان شده است گفت: برای اتمام سریعتر باقی پروژه‌ها نیازمند مشارکت مردم و بانک‌ها هستیم.

در این جلسه که به صورت ویدئو کنفراس با حضور مهندس احمدی عضو فنی و اجرایی هیئت مدیره و قدرت‌اله ابک مدیرکل دفتر فنی، اجرایی و نظارت شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید برگزار شد عملکرد شرکت عمران در اجرای طرح نهضت ملی مسکن خوب ارزیابی شده و مقرر شده پیگیری‌های لازم جهت مساعدت برای تخصیص اعتبار از صندوق ملی به عنوان قرض الحسنه در راستای تسریع در اجرای پروژه‌های شهر جدید سهند انجام شود.

اطهری گفت: تا پایان امسال یک‌هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن با تکمیل زیرساخت‌ها تحویل متقاضیان خواهد شد.

محمد اطهری گفت: از این بین ۵۰۰ واحد در سایت ۲۲ هکتاری شهرک پردیسان و یک‌هزار واحد دیگر نیز سایت‌های ویلایی استان آماده تحویل خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم بیان کرد: این اداره‌کل تاکنون یک‌هزار و ۱۱۷ واحد طرح نهضت ملی مسکن را تحویل متقاضیان داده‌است.

اطهری عنوان کرد: هفت هزار و ۵۳۵ واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم احداث خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: در صورت تامین به‌موقع زیرساخت‌های آب، برق، گاز و ... امکان واگذاری برخی از واحد‌های این اداره‌کل زودتر از زمان‌بندی اعلام شده وجود دارد.

اطهری  گفت: عملیات اجرایی واحد‌های سایت ۲۲ هکتاری و شهرک طایقان جلوتر از روند آماده‌سازی زیرساخت‌ها به‌پیش می‌رود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم، تاکید کرد: خریدوفروش فیش مسکن ملی نهضت ملی غیرقانونی است و خریداران در صورت انجام این تخلف با مشکلات مهمی روبه‌رو خواهند شد.

در استان قم ۲۰۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این بین ۸۵ هزار نفر واجد شرایط خانه‌دارشدن هستند، هم اینک عملیات ساخت واحد‌های مسکونی برای ۷۵ هزار نفر در ۱۲ سایت نهضت ملی مسکن استان در حال انجام است.

شهرک پرنیان به مساحت ۹۵۰ هکتار در فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن ساخت خانه‌های ویلایی در آن آغاز شده‌است.

در این سایت، ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده‌است. در فاز نخست این شهرک هفت هزار و ۵۰۰ واحد ویلایی احداث می‌شود.

شهرک پرنیان ظرفیت ۴۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد که در گام نخست در سه فاز ۱۷۰.۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری اجرایی خواهد شد که فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار طراحی و اجرا خواهد شد.

سایت ۴۸۰ هکتاری طایقان در هفت‌کیلومتری شهرک پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار دارد. روستای طایقان در بخش سلفچگان قرار دارد. ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان است.

همچنین سایت نهضت ملی مسکن اسلام‌آباد قنوات نیز در هفت‌کیلومتری شهر قم، بین مبارک آباد و شهر قنوات قرار دارد و مساحت آن ۵۴۵ هکتار می‌باشد.

در این سایت افزون بر هفت هزار و ۲۰۰ قطعه زمین مسکونی برای ساخت مسکن طراحی شده‌است و واحد‌های مسکونی به‌مرور به‌صورت ساخت اسکلت و سفت‌کاری و یا واگذاری زمین انفرادی به متقاضیان اختصاص می‌یابد. قطعات زمین‌های سایت اسلام‌آباد قنوات به‌صورت یک‌طبقه حیاط‌دار ۲۰۰ متری طراحی شده‌است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: