سهام عدالت | سود سهام عدالت | ثبتنام سهام عدالت

مشاهده دارایی‌های سهام عدالت در لیست زیر | واریز سود سهام عدالت مرحله جدید بر اساس دارایی سبد

آزادسازی سهام عدالت به مفهوم عام و گسترده آن یعنی امکان استیفای حقوق همه جانبه سهامداری همانند سایر سهامداران انجام خواهد شد و مشمولان سهام عدالت قادر خواهند بود تمامی حقوق و منافع مالکانه خود را به عنوان سهامدار اعمال کنند.

کدخبر : 23042
سایت سرگرمی روز :

شرکت سپره گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت را راه اندازی کرد.

براین اساس مشمولان سهام عدالت با مراجعه به آدرس اینترنتی https://panel.sahamedalat.ir/ با درج کدملی دارایی سهام عدالت را می‌توان مشاهده کرد و سهامداران می توانند جزئیات دارایی واقعی سهام عدالت خود را به تفکیک شرکتهای بورسی و تعداد و ارزش هر سهم مشاهده کنند.

در سایت سهام عدالت نوشته شده است:

توجه

این سامانه برای مشاهده خلاصه وضعیت سبد دارایی سهام عدالت است.

سهامداران می بایست قبلا در سامانه خصوصی¬سازی روش سهامداری مستقیم را انتخاب کرده باشند.

در صورت عدم موفقیت در ورود می توانید مشخصات و تلفن همراه خود را در www.samanese.ir ویرایش نمایید.

ورود به سامانه از طریق شماره تلفن همراه معتبر متعلق به کد ملی شما که قبلا توسط سهامدار در سایت خصوصی سازی اعلام شده، صورت میپذیرد.

مسئولیت فردی برای حفاظت از محرمانگی اطلاعات بر عهده سهامدار است.

فعالیت مراجعین در این سامانه ثبت شده و قابل پیگیری می‌باشد.

مسئولیت استفاده از کد تایید پیامک شده، توسط هر شخص دیگر به عهده سهامدار است.

هرگونه استفاده از اطلاعات مندرج به وسیله فرد دیگر یا اشخاص ثالث به شدت ممنوع و مسئولیت آن به عهده سهامدار است.

دسترسی و استفاده از این سامانه محدود، غیرقابل انتقال و صرفا مجاز برای استفاده از آن توسط شما فراهم گردیده است

 در عین حال، بر اساس رویه‌های سال‌های گذشته، شرکت‌ از طرفی شرکت ها باید به تدریج برای واریز عملکرد مالی سال ۱۴۰۲ آماده شوند! در این گزارش مفصلا به بررسی دلیل عدم واریز سود سهام عدالت پرداخته و همچنین صدای مردم گله مند شده ایم تا حرف های آن ها را به گوش مسئولین برسانیم.

مدیران۲

سود سهام عدالت برای سال ۱۴۰۱ در دو مرحله به حساب سهامداران واریز شده است و اما واریز آن در مرحله سوم هنوز انجام نشده و وعده پرداخت آن مکررا به گوش رسیده است. در همین رابطه حجت الله صیدی از تشکیل یک کمیته ۳ نفره در سازمان بورس برای پیگیری حقوق سهامداران عدالت خبر داده است.

۶۰ میلیون کد بورسی وجود دارد و جالب است بدانید که تنها ۶۰ هزار نفر از این تعداد معامله‌گر هستند. بخش زیادی از این کدها به دارندگان سهام عدالت تعلق دارد.لازم به ذکر است که ۱۹ میلیون سهامدار عدالت روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند و این سهامداران هر زمان که بخواهند می‌توانند اقدام به خرید یا فروش سهام کنند. نماد معاملاتی سهام عدالت در حال حاضر بسته است و شرکت‌ های سرمایه‌ گذاری استانی باید مجامع عمومی خود را برگزار کنند، ‌تا نمادهای آنها باز شود. برخی از سهامداران عدالت نیز تصمیم گرفته‌اند سهام خود را نگه دارند تا از عایدی آن بهره‌مند شوند.

 

سود سهام عدالت با توجه به اینکه سهام شما در کدام دسته قرار می گیرد، اعلام می شود.برای  سبد ۴۹۲ هزار تومانی ، سود ۴۴۶ هزار تومانی، برای سبد ۵۳۲ هزار تومانی، سود ۴۸۲ هزار تومانی و برای سبد یک‌ میلیون تومانی، سود ۹۰۶ هزار تومانی واریز خواهد شد.

سهامداران برای استعلام وضعیت سهام عدالت و واریز سودهای خود باید به ۲ سامانه مراجعه کنند. سامانه سهام عدالت:[sahamedalat.ir](https://sahamedalat.ir) – برای ویرایش اطلاعات مانند شماره شبا و شماره تلفن. سامانه ذینفعان سهام عدالت:[ddn.csdiran.ir](https://ddn.csdiran.ir) – برای مشاهده وضعیت دارایی و تاریخچه واریز سود.

حجت‌اله صیدی، رئیس سازمان بورس، اعلام کرد که برای هماهنگی بین گروه‌های ذینفع و پیگیری حقوق سهامداران عدالت، کمیته‌ای متشکل از سه نفر در سازمان بورس تشکیل شده است. این کمیته شامل یک نفر از بخش فنی، یک نفر اجرایی و یک نفر هماهنگ‌کننده بین تعاونی‌های سهام عدالت و شرکت‌های استانی است.

صیدی در پاسخ به سوالات در خصوص عدم واریز بخشی از سود سال ۱۴۰۱ گفت: «برای واریز سود، باید صورت‌های مالی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی شفاف شود. هرچه سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت دریافت شود، به زودی برای سهامداران واریز خواهد شد.»

رئیس سازمان بورس تأکید کرد که برگزاری مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ضروری است تا نمادهای معاملاتی آنها باز شود. تاکنون مجمع عمومی ۸ شرکت استانی برگزار شده، اما هنوز نماد معاملاتی آنها باز نشده است. او افزود: «این فرآیند ممکن است ۲ تا ۳ ماه به طول بینجامد، اما پیگیری‌های لازم برای تسریع در برگزاری مجامع انجام می‌شود.»

صیدی همچنین اشاره کرد که اعتماد مردم به بازار سرمایه پس از ریزش‌های سال ۹۹ کاهش یافته، اما در حال حاضر روزانه حدود ۶۰ هزار نفر در بورس معامله می‌کنند. او ضمن تأکید بر اهمیت جذب سرمایه‌گذاران جدید و افزایش پذیرش شرکت‌ها در بورس، وعده داد که سازمان بورس تمام تلاش خود را برای تسریع در واریز سودهای معوق سهام عدالت به کار خواهد گرفت.

بنابر گفته مسئولان، تاکنون ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت وصول شده است؛ اما همچنان خبری از واریز حتی اقساطیِ سود از سمت شرکت مپنا نیست.

 ماجرای واریز سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها در حالی همچنان ادامه دارد که بر اساس سنوات گذشته شرکت‌ها برای واریز عملکرد مالی ۱۴۰۲ باید کم کم آماده شوند.

سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ که مرحله نخست آن آذرماه و مرحله دوم آن اسفندماه به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار واریز شد و بر اساس وعده‌های داده شده بنا بود مرحله سوم و تسویه این سود خرداد ۱۴۰۳ باشد، اما بدعهدی برخی شرکت‌ها سبب شد تا این وعده محقق نشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: