مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

واگذاری مسکن رایگان به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد | ثبتنام دریافت مسکن مددجویی آغاز شد

سمنان در آیینی با حضور «مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ۱۱۴ واحد مسکن مددجویی در استان سمنان به بهره برداری رسید.

کدخبر : 23121
سایت سرگرمی روز :

در این آیین که با حضور مرتضی بختیاری -رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور-، علی بحیرایی -مشاور رئیس کمیته امداد کشور-، محمدحسین ذوالفقاری -مدیرکل کمیته امداد استان سمنان- و جمعی از مسئولان این نهاد حمایتی در کالپوش میامی برگزار شد، ۱۱۴ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد استان سمنان در شهرستان میامی به بهره‌برداری رسید.

 در این آیین تعدادی از واحدها به صورت نمادین به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در شهرستان میامی تحویل شد.

همچنین در آیین دیگری با حضور رئیس کمیته امداد کشور، ساختمان اداری کمیته امداد در کالپوش میامی به بهره‌برداری رسید.

برای افتتاح این پروژه که در زیربنای ۱۴۰ متر مربع ساخته شده اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

پلاک کوبی ۳۱۳ اصله درخت زردآلو در قالب طرح شجره طیبه در شهر رویان شهرستان شاهرود از دیگر برنامه‌های دکتر بختیاری در سفر به استان سمنان بود.

 رئیس کمیته امداد کشور امروز به منظور افتتاح و بازدید از پروژه های کمیته امداد به استان سمنان سفر کرده است. 

استاندار کرمانشاه گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مسکن خانواده‌های کم بضاعت ۲ نفر به بالا در روستاهای استان اختصاص پیدا خواهد کرد.

محمد طیب صحرایی در دیدار با معاونین حمایت و سلامت و برنامه ریزی و بودجه کمیته امداد کشور که رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیرکل امداد استان نیز حضور داشتند، اظهار داشت: خوشبختانه جلسه بسیار خوب و امیدبخشی با معاونین محترم کمیته امداد کشور برای ساخت مسکن افراد تحت پوشش کمیته امداد در بحث محرومین روستایی داشتیم که وظیفه داریم موضوع خوداتکایی و کمک های ماندگار و پایدار را برای این عزیزان پیگیری کنیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: یکی از نیازهای این قشر شریف نیاز به مسکن است که خوشبختانه در این مراسم مصوب شد که ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مسکن خانواده های کم بضاعت دو نفر به بالا در روستاهای استان اختصاص پیدا کند که از این مبلغ ۱۰۰ میلیارد توسط استان و ۲۰۰ میلیارد مابقی توسط کمیته امداد کشور تامین خواهد شد.

وی بیان داشت: با اجرای این طرح نیاز خانوارهای دو نفر به بالا تحت پوشش کمیته امداد به مسکن در روستاها رفع و تلاش خواهد شد که این موضوع در جلسه آینده شورای برنامه ریزی و توسعه استان به عنوان مصوبه ، نهایی و با قاطعیت اجرایی شود زیرا هیچ موضوعی شیرین تر از کار برای مردم به ویژه محرومین نیست.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: این کار باید با جدیت دنبال و پیگیری شود و هیچ گونه کوتاهی در اجرای آن نباید ایجاد شود.

استاندار کرمانشاه همچنین در این مراسم در یک گفتگوی تلفنی با رئیس کمیته امداد کشور خواستار تخصیص تسهیلات و ظرفیت های بیشتر به کرمانشاه با توجه به مشکلات موجود و اختصاص به افراد تحت پوشش کمیته امداد در استان شد.

صحرایی افزود: ظرفیت ها و تسهیلات خوبی در کشور وجود دارد که این ظرفیت ها می تواند حلال مشکلات استان باشد. 

در ادامه معاونین حمایت و سلامت و برنامه ریزی و بودجه کمیته امداد کشور نتز به بیان راهکارها و برنامه های خود برای ایجاد تسهیل در روند ساخت مسکن خانوارهای دو نفر به بالا تحت پوشش کمیته امداد به مسکن در روستاهای استان پرداختند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تأمین مسکن، ایجاد اشتغال برای مددجویان و نیازمندان و در نهایت توانمندسازی و ترویج فرهنگ خودکفایی اولویت‌های اصلی این نهاد انقلابی هستند.

سید مرتضی بختیاری، در مراسم معارفه مدیر جدید کمیته امداد شاهرود در نمازخانه این اداره، ضمن اشاره به اولویت‌های کمیته امداد در سراسر کشور، تأکید کرد: یکی از مهم ترین دغدغه‌های این نهاد انقلابی به خصوص در شرایط امروز، مسکن مددجویان و نیاز مندان است.

وی با بیان اینکه با کمک استانداران و فرمانداران و ارگان‌هایی مانند منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی و … در بسیاری نقاط کشورمان به خصوص شهرستان شاهرود زمین مورد نیاز مسکن مددجویان در قالب نهضت ملی مسکن تأمین شد، افزود: شاهد اتفاقات خوبی در زمینه مسکن نیازمندان در کشورمان هستیم.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه این نهاد اولویت‌های مهمی را دنبال می‌کند که از جمله آنها باید به سه اصل اساسی شامل اشتغال، مسکن و توانمند سازی در کنار ترویج فرهنگ خودکفایی اشاره کرد، بیان داشت: برنامه‌های کمیته امداد بر این سه اصل استوار شده است.

بختیاری با بیان اینکه پنج میلیون نفر در کشور مددجوی کمیته امداد هستند، تاکید کرد: ۸۳۰ هزار دانش آموز و دو هزار و ۳۰۰ دانشجو و ۱۰ هزار نخبه تحت پوشش کمیته امداد کشور قرار دارند که نشان از گستردگی سطح خدمات این نهاد دارد.

وی ضمن اشاره به کمیته امداد شاهرود و فعالیت‌های آن، افزود: به واسطه پراکندگی و سطح جغرافیایی بسیار زیاد در کنار بعد مسافت، عرصه خدمت رسانی در کمیته امداد شاهرود بسیار دشوار است زیرا در این شهرستان روستاهایی وجود دارد که فاصله آنها با خودرو بیش از فاصله شاهرود تا سمنان و یا حتی تهران است.

رئیس کمیته امداد همچنین یادی از بزرگان شاهرود کرد و گفت: احیا گر سنت پیاده روی اربعین و کسی که ۲۵۰ بار بین نجف و کربلا را به صورت پیاده طی کرد و تأثیرات بسزایی در مسیر دین مبین اسلام داشت، آیت الله العظمی شاهرودی بود که حتی امام (ره) در قائله دستگیری و احتمال اعدام ایشان توسط رژیم طاغوت فرمودند حق نفس بر گردن آیت الله العظمی شاهرودی دارند.

بختیاری همچنین خطاب به کارکنان کمیته امداد شاهرود بیان کرد: حق یتیم حتی از بیت‌المال هم با اهمیت تر است در نتیجه به شما توصیه می‌شود که در زمینه خدمت رسانی با تکریم به خصوص به ایتام کوشش و اهتمام ویژه ای داشته باشید.

در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات محمد مهدی اصغری که به افتخار بازنشستگی نائل آمد، علیرضا نوری زرگری به عنوان رئیس کمیته امداد شاهرود معرفی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: