آغاز فروش فوری میتسوبیشی اوتلندر +قیمت | معرفی خودرو میتسوبیشی اوتلندر با مشخصات فنی
شرایط طرح فروش میتسوبیشی اوتلندر در آبان 1403 اعلام شد.
پیرو اطلاعیه شماره 4-2 مورخ 1403/07/29 سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در خصوص امکان ثبت نام در سامانه مذکور، شرکت آرین موتور پویا در نظر دارد نسبت به عرضه خودروی اوتلندر از برند میتسوبیشی اقدام نماید. این طرح ویژه منتخبین سامانه یکپارچه از امروز دوشنبه مورخ 1403/08/14 لغایت پایان روز یکشنبه مورخ 1403/08/20 به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.
میتسوبیشی اوتلندر دوباره و این بار با نسل چهارم راهی بازار ایران خواهد شد. این خودرو برای اولین بار با مدل ۲۰۱۴ نسل سوم در دسترس خریداران ایرانی قرار گرفت و فیسلیفت این نسل نیز با مدلهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ عرضه شد. زمانی که نسل چهارم میتسوبیشی اوتلندر در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد، جان تازهای به خط تولید کراساوورها و شاسیبلندهای میتسوبیشی بخشید.
مدل جدید نسل چهارم اوتلندر از لحاظ ظاهری و مشخصات فنی تفاوت چندانی با مدل ۲۰۲۱ ندارد، اما کابین آن به طور قابلتوجهی مدرنتر و بهروزتر شده است. این خودرو در ۱۱ تریم متفاوت به بازارهای جهانی عرضه میشود که میتسوبیشی اوتلندر SE مقرون به صرفهترین آنها است. طبق اعلام آرین پارس موتور تیپهای مختلفی از این خودرو روانه بازار ایران میشود، البته در دو نسخه ۵ و ۷ نفره. به لطف استفاده از پلتفرم نیسان روگ، اوتلندر یک شاسیبلند شایسته و تمامعیار به شمار میآید که رانندگی را به یک تجربه لذتبخش تبدیل میکند.
میتسوبیشی اوتلندر در دو نسخه بنزینی و پلاگین هیبریدی روانه بازارهای جهان شده است. هر چند موتورهای ۲.۴ و ۲.۵ لیتری توربو بیشترین طرفدار را در بین خریداران این خودرو دارند، اما نسخهای که آرین پارس موتور روانه بازار ایران کرده است، از پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو استفاده میکند. این پیشرانه علاوه بر توربوشارژر، به سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی نیز مجهز است. حداکثر خروجی این پیشرانه ۱۶۰ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتن.متتر اعلام شده است. میتسوبیشی اوتلندر وارداتی بهصورت دیفرانسیل جلو در دسترس خریداران ایرانی قرار میگیرد. گیربکس CVT با ۸ دنده شبیهسازیشده و حالت تیپ ترونیک قدرت موتور را به چرخها انتقال میدهد.
میتسوبیشی اوتلندر خودرو تقریبا سنگینوزنی است و نسخه ۵ نفره آن ۱۶۵۰-۱۶۷۰ کیلوگرم و مدل ۷ نفره ۱۸۰۰ کیلوگرم وزن دارد. با وزن بالا در کنار خروجیهای پیشرانه و گیربکس CVT نباید انتظار یک ماشین سریع داشته باشید. شتاب اوتلندر ۱۰ ثانیه است.
مصرف سوخت میتسوبیشی اوتلندر در مدلهای وارداتی آرین موتور ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است، البته در شرایط استاندارد و با بنزین باکیفیت. دلیل این مصرف سوخت مناسب برای یک کراساوور تقریبا سنگینوزن، استفاده از سیستم هیبریدی است.
سیستم تعلیق میتسوبیشی اوتلندر در جلو و عقب به ترتیب مک فرسون و مولتی لینک است. با این مشخصات میتسوبیشی اوتلندر سر پیچها و در مسیرهای گوناگون از آسفالت گرفته تا خاکی پایداری مناسبی دارد و کوبشهای مسیر به کابین منتقل نمیشود.
میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ ظاهر جذاب خود را از مدلهای قبلی نسل چهارم به ارث برده است. این ماشین در نمای مقابل شامل یک جلوپنجره دو تکه میشود که بخش بالایی آن با نوارهای کرومی باریک و لوگوی میتسوبیشی تزئین شده است. در دو طرف جلوپنجره، نوار کرومی C شکل و ضخیمی به چشم میخورد که از بالا به دیلایتها و از پایین به چراغهای مهشکن متصل شده است. چراغهای اصلی در دل نوارهای کرومی C شکل قرار گرفتهاند و دیفیوزر استیل در بخش سپر خودنمایی میکند.
نمای جانبی خودرو شامل رینگهای اسپرت ۲۰ اینچی، ستونهای مشکیرنگ، دستگیرههای درب همرنگ با بدنه و حجمپردازیهای متعدد میشود که ظاهری عضلانی و محکم را به نمایش درآوردهاند. سقف تقریبا صاف به اسپویلر برجسته در بالای شیشه عقب منتهی میشود.
طراحی میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ در نمای عقب نیز شبیه به مدل قبلی است. چراغ ترمز در زیر اسپویلر، چراغهای جدا از هم با الگوی Y، دیفیوزر با دو خروجی اگزوز در قسمت سپر و آنتن باله کوسهای المانهای اصلی نمای عقب را تشکیل میدهند.
تیپهای ردهپایین L-Line و میانرده M-Line با رینگهای ۱۸ اینچی تحویل مشتریان ایرانی میشوند، اما مدل ردهبالای اوتلندر H-Line با ریم ۲۰ اینچی وارد بازار خواهد شد. بدین ترتیب، تیپ H-Line ظاهر جذابتر و اسپرتتری پیدا میکند.