آغاز ثبتنام قرعه کشی خودرو ویژه مادران | دور جدید فروش فوری خودرو طرح مادران

فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا از هفته آینده برای سه گروه متقاضیان عادی، طرح‌ حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و جایگزینی خودروهای فرسوده، آغاز می‌شود.​

کدخبر : 23663
سایت سرگرمی روز :

سایپا در نظر دارد در راستای افزایش عرضه محصولات، تنظیم قیمت بازار و تسهیل شرایط خرید برای متقاضیان، فروش خودروهای کوییک GXR-L و کوییک GX-L را ویژه متقاضیان عادی، طرح‌ حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و جایگزینی خودروهای فرسوده، آغاز کند.

طرح مذکور از ساعت 10 صبح روز دوشنبه مورخ 1403/08/21 از طریق وب‌سایت فروش اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا به آدرس https://saipa.iranecar.com و تا زمان تکمیل ظرفیت فعال خواهد بود.

متقاضیان می‌توانند جهت تسهیل در فرآیند ثبت‌نام، قبل از زمان شروع ثبت‌نام به وب‌‌سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی عنوان شده مراجعه کرده و نسبت به ثبت و یا به روز رسانی اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اقدام کنند. ثبت‌نام در این طرح فروش، صرفاً از طریق آدرس فوق‌الذکر امکان‌پذیر بوده و در صورت استفاده از سایر آدرس‌ها، عواقب آن بر عهده متقاضی خواهد بود.

گروه خودروسازی سایپا، سه سال بعد از عرضه اولین هاچبک ملی با نام تیبا ۲، خودرو جمع و جور شهری دیگری را در سال ۱۳۹۵ معرفی کرد. کوییک سومین خودرویی است که روی پلتفرم X200 سایپا تولید شد و به نوعی مدل هاچبک ساینا و ورژن کراس تیبا ۲ به حساب می‌آید. ارتفاع بلندتر و ظاهر اسپرت‌تر باعث شده تا علاقمندانی بین جوانان پیدا کند. این هاچبک کوچک سال ۹۷ به بازار آمد و چندی بعد کوییک اتوماتیک، کوییک R، کوییک R پلاس و کوییک S نیز عرضه شد.

ماشین کوییک در کنار تیبا و ساینا یکی از اعضای خانواده X200 سایپا محسوب می‌شود و به همین دلیل مشخصات فنی یکسانی با این دو خودرو دارد. همین پیشرانه و گیربکس کوییک معمولی در مدل‌های جدیدتر نیز استفاده شده است.

لیست آپشن‌های کوییک معمولی تقریبا خالی است و تنها آپشن قابل توجه آن سنسور عقب است. البته نمایشگر مولتی مدیا، استارت و ورود بدون کلید، و دوربین عقب به فهرست امکانات کوییک اتوماتیک اضافه شده است.

کوییک مدل هاچبک ساینا و فیس‌لیفت تیبا ۲ است و روی همان پلتفرم ساخته شده و از نظر ظاهری شباهت زیادی به دو خودرو کوچک سایپا دارد. با این حال، تغییرات اعمال‌شده در قسمت جلو خودرو، به‌ویژه طراحی سپر و چراغ‌ها نسبت به تیبا بسیار جذاب‌تر است.

در این هاچبک، شاهد طرح اسپرت چراغ‌های جلوی تقریبا هیجان‌انگیز هستیم که با توجه به فرم مناسب المان‌های سپر، چهره‌ای تقریبا جذاب و جوان‌پسند را  به نمایش گذاشته است. اگرچه در نمای جانبی شاهد تغییرات اساسی نسبت به تیبا ۲ نیستم، با این حال بخش‌هایی همچون رینگ‌‌ها، اضافه شدن زه گلگیر و طرح گرافیکی روی درب را می‌توان به عنوان شاخصه‌های جدید نمای جانبی سایپا کوییک در نظر گرفت.

بعد از نگاه به قسمت عقب خودرو اولین نکته‌ای که توجه کارشناسان و ماشین‌بازها را به خود جلب می‌کند، طراحی چراغ‌های دو تکه‌ای است که شباهت زیادی به بعضی از محصولات کمپانی بی ام و دارد؛ با این حال در نوع خود زیبا به نظر رسیده و انتقاد چندانی نمی‌توان به آنها وارد دانست. طراحی درب صندوق و سپر عقب نیز به نسبت خوشایند بوده و نمایی هماهنگ را برای قسمت عقب خودرو پدید آورده است.

در مجموع طراحی ظاهری سایپا کوییک علی‌رغم آنکه از برخی ناهماهنگی‌ها رنج می‌برد اما در مقایسه با سایر تولیدات داخلی مشابه، ظاهری نسبتا خوشایند و مناسب با نیاز مشتریان ایرانی را ارائه داده است.

کابین کوییک معمولی نیز طراحی مشابهی با تیبا برخوردار بوده اما تغییراتی در بخش کنسول میانی، غربیلک‌ فرمان، تودری‌ها و… قابل مشاهده است که باعث شده ظاهر بهتری مثل ساینا داشته باشد. با این حال نمی‌توان از خودرو ارزان‌قیمت داخلی، انتظار طراحی داخلی عالی و مدرنی را داشت؛ سایپا کوییک نیز از این قاعده مستثنا نیست و صرفا به ارائه یک طراحی کابین نسبتا ساده و تا حدود قدیمی به مشتریان ایرانی بسنده کرده است.

نوع متریال نیز از نوع پلاستیک خشک بوده و کیفیت چندانی ندارد. گنجایش فضای کابین کوییک برای چهار سرنشین بزرگسال مناسب است اما سرنشینان قدبلند در ردیف عقب با محدودیت‌هایی از ناحیه سر یا زانوها مواجه می‌شوند.

صندوق عقب‌ کوییک نیز گنجایشی در حدود ۲۲۵ لیتر را در اختیار اسباب و وسایل کاربران قرار می‌دهد که ۲ لیتر از تیبا هاچبک بزرگ‌تر است اما از ساینا و تیبا صندوقدار ۱۰۰ لیتر ظرفیت کمتری دارد.

در مجموع کابین کوییک از لحاظ کیفی چندان سطح بالا نیست، اما طراحی آن در مقایسه با محصولات قدیمی‌تر همچون پراید بهتر شده و توانسته نیازهای مشتریان بازار کم‌تنوع ماشین ایران را در این رنج قیمت به میزان قابل قبولی برآورده سازد. با این حال تاکید می‌کنیم که بهتر است انتظارتان را از کابین سایپا کوییک بیش از حد بالا نبرید.

کوییک بعد از تیبا و تیبا ۲ ارزان‌ترین خودرو بازار ایران است و البته قیمتی هم‌اندازه ساینا دارد. به همین خاطر خریداران نباید انتظار چندان زیادی از این هاچبک جمع و جور شهری داشته باشند. با این وجود، قیمت کمتر از ۲۰۰ میلیونی کوییک باعث شده تا جزو پرفروش‌های بازار باشد، اما اگر آپشن‌های بیشتری می‌خواهید یا دلتان می‌خواهد کوییک ظاهر جذاب‌تری داشته باشد، می‌توانید با پرداخت پول بیشتر، مدل‌های اتوماتیک، R یا S را بخرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: