نیسان قشقایی جدید راهی بازار ایران شد +قیمت | معرفی خودرو نیسان قشقایی با مشخصات فنی
متقاضیان تا پایان امروز چهارشنبه ۲۱ آذر فرصت دارند از بین خودروهای اعلامی در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، پنج اولویت را انتخاب کنند.
سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی با عرضه ٢٩ مدل خودرو از روز یکشنبه هفته گذشته (۱۱ آذر ماه) بازگشایی شد تا متقاضیانی که در موعد مقرر اقدام به تعریف حساب وکالتی میکنند بتوانند از بین خودروهای عرضه شده در این دور، پنج اولویت مورد نظر خود را انتخاب کنند.
مهلت ثبتنام به مدت هفت روز و تا روز شنبه ١٧ آذر ماه در نظر گرفته شده بود، اما با توجه به استقبال متقاضیان، مهلت ثبتنام و تعریف حساب وکالتی مجدداً تمدید شد.
فرصت وکالتی کردن حساب تا ساعت ١٢ دیروز (سهشنبه ٢٠ آذر ماه) بود و همچنین مهلت انتخاب خودرو از بین پنج اولویت عرضه شده در سامانه یکپارچه تا پایان امروز (چهارشنبه ٢١ آذر ماه) تمدید شده است.
نسل نخست نیسان قشقایی در سال ۲۰۰۶ روانه رونمایی شد و مهمترین چیزی که برای ما ایرانیها اهمیت داشت، نام این خودرو بود که از روی ایل بزرگ قشقایی برداشته شده بود. این ماشین ژاپنی که با نام نیسان دوآلیس در بازار استرالیا و روگ اسپرت در بعضی دیگر بازارها هم شناخته میشود، تاکنون در قالب سه نسل به بازار آمده است که کماکان در برخی بازارها نسل دوم آن هم در حال تولید و عرضه است. شرکت نامی خودرو پیشرو نسخه فیسلیفت نسل دوم قشقایی را با کد J11 برای فروش به ایران آورده است.
انصافاً با وجود آنکه طراحی نیسان قشقایی نامی خودرو به حدود سالهای ۲۰۱۶ برمیگردد، اما نمای بیرونی خودرو همچنان جذابیت زیادی دارد و اصالت ویژهای که میتواند در ذهن مشتری ایجاد کند، نقطه قوت آن محسوب میشود. طرح بهروز شده نمای چهره به ویژه استفاده از جلو پنجره نیسان با تزیینات وی شکل کرومی، جلوه قاطع، نسبتا اسپرت و فرم هیجانانگیزتری به نمای روبروی این ماشین کراس اوور شهری اعطا کرده است.
طراحی نمای بغل مطابق با کراس اوورهای حدود ۵ تا ۱۰ سال پیش به نظر میرسد که هنوز جذابیت قابل قبولی دارد و هماهنگی آن با نمای جلو و پشت کاملاً احساس میشود. درمجموع باید گفت که استایل متعادل و متعارف نیسان قشقایی در بازار امروز ایران به ویژه برای افرادی که به دنبال طرحهای فانتزی جدید نیستند، میتواند بسیار دلنشین و زیبا به نظر برسد و نیازهای بصری آنها را به خوبی پاسخ دهد.
خبر خوب این که بخش فنی نیسان قشقایی نامی خودرو سروکاری با سیستم توربوشارژر ندارد و برنامهریزی ایسییو یا اصطلاحا مپ آن نیز به صورتی است که احتمالاً با بنزین ایران میتواند سازگاری بیشتری داشته باشد. درنتیجه دغدغه بسیار مهم و قابل توجه بسیاری از دارندگان خودروهای جدید مجهز به موتور توربوشارژ درباره کیفیت بنزین در این خودرو تا حد زیادی برطرف میشود و دیگر لازم نیست که مالکان قشقایی جدید خیلی نگران نوع بنزین مصرفی ماشین خود باشند.
نیسان قشقایی ۲۰۲۳ یک باک سوخت ۵۷ لیتری دارد و با توجه به میانگین مصرف سوخت آن که تقریباً چیزی حدود ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است، میتواند مسافت قابل توجهی را با یک مرتبه سوختگیری بپیماید. در مورد شتاب صفر تا صد نیسان قشقایی ۲۰۲۳ اطلاعات رسمی توسط شرکت واردکننده منتشر نشده است اما با توجه به وزن ۱۴۶۹ کیلوگرمی این خودرو و نسبت آن با توان موتور، میشود شتاب صفر تا صد حدودا ۱۰.۵ تا ۱۱ ثانیه را از این کراس اوور کامپکت ژاپنی توقع داشت. در مورد سیستم تعلیق هم یک خبر خوب وجود دارد و آن اینکه تعلیق عقب نیسان قشقایی نامی خودرو از نوع مالتی لینک مستقل است که پایداری مطلوب به همراه کیفیت سواری مناسب را برای کاربران این خودرو به وجود میآورد.
درست است که طرح کابین نیسان قشقایی ۲۰۲۳ وارداتی نامی خودرو در مقایسه با طرحهای جدید داخلی خیلی هیجان انگیز، مدرن و نوگرایانه احساس نمیشود اما تناسب و متانتی که در این طراحی وجود دارد، شاید در خیلی از نماهای مدرن و لوکس جدید یافت نشود.