چند قطره از آب این میوه عمر شما را 100 سال می کند + صفر شویی دائم معده و گوارش و کلیه و کنترل فشار و قند خون

لیموترش یک میوه اسیدی و تازه است که در بسیاری از کشورها به عنوان یک ماده غذایی و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میوه سبزرنگ که با برآمدگی های برجسته‌ای در بیرون پوسته خود مشخص می‌شود، طعمی بسیار ترش و مطبوع دارد. و اما خواص لیمو ترش؟!جالب ترین خواص لیمو ترش که از آن بی اطلاع هستید!

کدخبر : 5587
سایت سرگرمی روز :

لیموترش یک میوه اسیدی و تازه است که در بسیاری از کشورها به عنوان یک ماده غذایی و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میوه سبزرنگ که با برآمدگی های برجسته‌ای در بیرون پوسته خود مشخص می‌شود، طعمی بسیار ترش و مطبوع دارد. و اما خواص لیمو ترش؟!جالب ترین خواص لیمو ترش که از آن بی اطلاع هستید!

لیموترش حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C است که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان معرفی می‌شود. این آنتی‌اکسیدان موجب محافظت از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های اکسیداتیو می‌شود و به نتیجه تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بروز بیماری‌ها کمک می‌کند.

در این مطلب از سلامت سرگرمی روز به بررسی مواردی مانند خواص درمانی لیمو ترش، خواص لیمو ترش برای کبد، فواید لیمو ترش برای سرطان، خواص لیمو ترش برای مردان، خواص لیمو ترش برای سلامت چشم، خواص لیمو ترش برای درمان یبوست، لیمو ترش برای هضم غذا، لیمو ترش برای سنگ کلیه، خواص پوست لیمو ترش، خواص دم کرده پوست لیمو ترش، فرق لیمو ترش سبز و زرد، مضرات لیمو ترش می‌پردازیم.

لیمو ترش چیست؟

لیمو ترش که نام آن به انگلیسی Lemon یا Lime و نام علمی آن C.limon است، نوعی از مرکبات است که در اصل نسل هجدهم ترکیبی از لیمو و نارنج است. این میوه دارای پوست سبزرنگی است و اندازه‌ی کوچکتر و شکل گردتری نسبت به لیمو دارد. طعم این میوه ترش و معطر است و برخی افراد از آن در تهیه غذاها، نوشیدنی‌ها و مکمل‌های غذایی استفاده می‌کنند.

ایتالیا، یونان، اسپانیا، ترکیه و ایالات متحده آمریکا بزرگترین تولید کنندگان لیمو ترش جهان هستند. لیمو ترش از جمله مرکباتی است که خواص و فواید فراوانی برای بدن و سلامتی، پوست، کاهش وزن و سلامت قلب دارد.

طبع لیمو ترش در طب سنتی، سرد و خشک بوده و سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، فلاونوئید‌ها، ویتامین A، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین‌های گروه B، فولات، ویتامین C، آهن، کلسیم، پتاسیم، مس، منگنز، منیزیم، فسفر، روی، فیبر و لیمونن است. از خواص ویتامین C چه می دانید؟

ویتامین‌های گروه B در ترکیب با یکدیگر عملکرد سیستم عصبی را بهبود می‌بخشند و انرژی بدن را افزایش می‌دهند. ویتامین E نیز به عنوان یک آنتی‌اکسیدان معرفی می‌شود و به حفظ سلامت پوست و محافظت از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از اکسیداسیون کمک می‌کند.

پتاسیم نقش مهمی در حفظ تعادل آبی و الکترولیتی بدن دارد و فیبر موجب بهبود عملکرد گوارشی و کاهش خطر بیماری‌های قلبی-عروقی می‌شود. همچنین، مصرف لیموترش می‌تواند به بهبود هضم و جذب مواد مغذی در بدن کمک کند، بوی بد دهان را کاهش دهد و به بهبود سلامت دهان و لثه کمک کند.

برخی تحقیقات نشان داده است که مصرف لیموترش می‌تواند به کاهش ریزش مو و تقویت سلامت موها کمک کند. نکته‌ای که در مصرف آب لیمو ترش باید به آن توجه کنید آن است که می‌تواند به علت خاصیت اسیدی که دارد موجب از بین رفتن مینا دندان و پوسیدگی دندان‌ها شود، از همین رو برای مصرف آب لیمو ترش بهتر است آن را رقیق کنید.

لیمو ترش اسیدی است یا قلیایی؟

لیموترش در حالت طبیعی خود، از نظر طعم و خواصش، اسیدی است. مقدار اسید سیتریک در لیموترش باعث می‌شود که طعم این میوه تند و اسیدی باشد. با این حال، با ورود به دستگاه گوارش، تأثیر قلیایی دارد. این به این دلیل است که با تجزیه در دستگاه گوارش، اسید سیتریک به بیکربنات تبدیل می‌شود که قلیایی است. بنابراین، در بدن ما تأثیر قلیایی دارد و می‌تواند در تعادل اسیدی-قلیایی بدن نقش داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    چی بود چی شد

  • روح الله ایوبی
    0

    سلام خانم محترم ایانیازی ب شیرین کردن این معجون نیست؟

  • محمد
    0

    👍🌹

  • ناشناس
    1

    ممنونم از مطالب بسیار آموزنده شما