یارانه | یارانه نقدی | یارانه جدید

افزایش رقم یارانه نقدی با ثبتنام در hemayat.mcls.gov.ir | دریافت یارانه نقدی 1 میلیون و 200 هزار تومانی با این روش

دولت و وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی، اقدام به راه اندازی سامانه جدید حمایت دهک بندی یارانه نموده اند تا اغلب خدمات مربوط به یارانه را به صورت غیر حضوری، به متقاضیان، ارائه دهد.

کدخبر : 19203
سایت سرگرمی روز :

سامانه حمایت hemayat.mcls.gov.ir، ورود به سامانه حمایت در ۸ مرحله و مراحل استعلام دهک خانوار با کد ملی، عنوان مطالبی است که در ادامه به آن می پردازیم و مرحله به مرحله برایتان شرح می دهیم تا شما مخاطبان اندیشه معاصر برای استفاده از سامانه حمایت hemayat.mcls.gov.ir دچار مشکل نشوید.

سامانه جدید حمایت دهک بندی یارانه، از طریق آدرس hemayat.mcls.gov.ir، در دسترس می باشد و نحوه ورود به سایت و ثبت نام در آن با کد ملی ، با جستجوی آدرس مذکور، میسر است. از امکانات سایت hemayat.mcls.gov.ir می توان به مواردی چون، دسترسی به ویدئو های آموزشی و مشاهده شناسنامه اقتصادی خانوار، اشاره کرد.

دهک بندی یارانه، از جمله طرحایی است که در سال های اخیر، از سوی دولت با همکاری وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی، اجرایی می گردد و به موجب آن، افراد مستحق دریافت یارانه معیشتی و سایر یارانه ها، نظیر یارانه کودکان اختلال رشد، مشخص می شوند.

پیرو اعتراضات برخی افراد به دهک بندی یارانه تعیین شده از سوی دولت و دشواری در استعلام دهک بندی به صورت حضوری، دولت و وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی، اقدام به راه اندازی سامانه جدید حمایت دهک بندی یارانه نموده اند تا اغلب خدمات مربوط به یارانه را به صورت غیر حضوری، به متقاضیان، ارائه دهد.

با توجه به اینکه استفاده از امکانات سامانه حمایت دهک بندی یارانه، مستلزم اطلاع از نحوه کار با آن می باشد، در مقاله حاضر، پس از معرفی سامانه جدید حمایت دهک بندی hemayat.mcls.gov.ir، مواردی چون، ورود و ثبت نام در سایت حمایت معیشتی hemayat.mcls.gov.ir با کد ملی بررسی گردیده و در خصوص امکانات آن، توضیح داده شده است.

در توضیح چیستی سامانه جدید حمایت دهک بندی یارانه باید گفت، این سامانه، از سوی دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه اندازی شده تا خدمات مربوط به مواردی چون یارانه، استعلام دهک بندی و مشاهده شناسنامه اقتصادی خانوار، همچنین، درخواست بررسی در خصوص اعتراض به دهک بندی را به صورت غیر حضوری، به شهروندان، ارائه دهد.

سامانه جدید حمایت دهک بندی یارانه، با جستجوی آدرس hemayat.mcls.gov.ir، در اختیار شهروندان خواهد بود و تنها، سرپرستان خانواری که در این سایت، از حساب کاربری برخوردارند می توانند، نسبت به ورود به پورتال شخصی و استفاده از امکانات سامانه، اقدام کنند.

لذا ضروری است، تمامی سرپرستان خانوار، از نحوه ورود و ثبت نام در سامانه جدید حمایت دهک بندی hemayat.mcls.gov.ir مطلع باشند.

استعلام دهک بندی خانوار از طریق سامانه‌ی «حمایت» امکان‌پذیر است.

روش‌های استعلام وضعیت دهک‌بندی یارانه

استعلام وضعیت دهک‌بندی خانوار شما از دو مسیر ممکن است؛ کد دستوری و استعلام آنلاین.

استعلام با شماره تلفن

در روش اول با شماره‌گیری کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* با تلفن همراه خود، از اینکه مشمول یارانه می‌شوید یا نه مطالع خواهید شد. شما باید این کد دستوری را از طریق شماره‌ای که به نام خودتان است، شماره‌گیری کنید.

استعلام دهک خانوار با کد ملی

روش دوم استعلام با کد ملی از طریق سامانه حمایت است. اینجا امکان اطلاع از همه جزئیات ثبت‌شده از اطلاعات خانوار و دهک‌بندی و همین‌طور اعتراض به دهک‌بندی فراهم است.

راهنمای ورود به سامانه دهک‌بندی

سامانه حمایت که زیرمجموعه‌ی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است خدماتی برای افراد سرپرست خانوار ارائه می‌دهد؛ از جمله ثبت وضعیت اقتصادی شما برای تغییر دهک‌بندی و دریافت یارانه. دسترسی به این سامانه از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هم امکان‌پذیر است. برای این کار به‌طور مستقیم با وارد شدن به حساب خود در «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند»، در داشبورد گزینه «مشاهده وضعیت مشمولیت یارانه و ثبت درخواست» را انتخاب کنید.

ورود به سامانه حمایت در ۸ مرحله انجام می‌شود.

۱- اولین قدم وارد شدن به «سامانه حمایت» و انتخاب گزینه «ورود به سامانه حمایت» در پایین صفحه است تا به سامانه احراز هویت یکپارچه‌ی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدایت شوید.

۲- با مشاهده کادر بالا، بعد از انتخاب گزینه‌ی کاربر «حقیقی»، کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنید.

۳- کد امنیتی نمایش داده‌شده را به‌دقت وارد کنید و روی گزینه «ورود به سامانه» کلیک کنید.

نکته: در صورتی که برای اولین بار به نسخه جدید سامانه حمایت مراجعه کرده‌اید، باید مراحل ثبت نام را تکمیل کنید.

۴- در قسمت ورود، باید شماره همراه، تاریخ تولد و کد پستی محل سکونت و سپس گزینه‌ی «ورود به سامانه» را انتخاب کنید. در این بخش همچنین ورود از طریق پنجره خدمات دولت هوشمند برای کاربران حقیقی و حقوقی در دسترس است.

تأکید دوباره: شماره همراهی که اینجا وارد می‌کنید باید متعلق به سرپرست خانوار باشد.

۵- در پنجره‌ی بعدی، کد ارسال‌شده به شماره تماس سرپرست خانوار را وارد کنید و با کلیک روی گزینه‌ی ورود به سامانه، این مرحله را به اتمام برسانید. برای تغییر شماره تلفن و راه‌اندازی مجدد ورود گزینه‌های مورد نظر در این صفحه قرار گرفته است.

۶- در صورتی که این اولین ورود شما به سامانه حمایت باشد، پس از نوشتن کد تأیید، به بخش رمز عبور وارد خواهید شد. در این قسمت رمز عبوری برای خود تعیین کرده و همان را در کادر بعد تکرار کنید و سپس گزینه‌ی ورود به سامانه را بزنید.

نکته: رمز عبور انتخاب‌شده را برای ورودهای بعدی به سامانه حمایت نزد خود نگهداری کنید.

با ثبت موفق رمز عبور، ثبت نام شما با موفقیت تکمیل می‌شود و از این پس می‌توانید با «کد ملی سرپرست خانوار» و رمز عبور وارد سامانه شوید. در صورت فراموشی رمز عبور، با انتخاب گزینه‌ی «فراموشی رمز عبور؟» می‌توانید بار دیگر رمز خود را تغییر دهید.

در نهایت با طی کردن تمامی این مراحل به پروفایل کاربری خود در سامانه حمایت وارد می‌شوید. اینکه مشمول دریافت یارانه هستید یا نه درست در همین صفحه مشخص می‌شود و دهک رفاهی خانوار شما نیز همین‌جا مشخص شده است. بر اساس دهکی که در آن قرار گرفته‌اید در بخش پیام‌ها وضعیت شما نمایش داده می‌شود./اندیشه معاصر

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: