بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

فوری /خبر جدید صندوق بازنشستگی از مبلغ متناسب سازی | واریز ماهیانه 1 میلیون تومانی تا پایان سال برای این گروه از بازنشستگان

آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان را در سرگرمی روز بخوانید.

کدخبر : 23130
سایت سرگرمی روز :

 فیضی نژاد:صدور احکام بازنشستگان بر اساس  جدول اعلامی سازمان امور اداری واستخدامی و سازمان برنامه وبودجه انجام شده است  

یروز عصر چهارشنبه دوم آبان ماه راس ساعت ۱۵ روسای کانونهای بازنشستگی کشوری استانها جلسه ای بصورت وبینار با معاون فنی صندوق بازنشستگی کشور جناب آقای فیضی نژاد پیرامون نحوه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و احکام صادره توسط صندوق بازنشستگی کشوری برگذار شد که ابتدا اقای،فیضی نژاد با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی مجری قانون هست و صدور احکام را بر مبنای جدول تدوین شده توسط سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری واستخدامی و سازمان برنامه و بودجه احکام همسان‌سازی رو صادر و در سایت صندوق بازنشستگی بارگذاری کردن این اقدام به استناد بند چهار مصوبه ۱۱۳۴۲۰ مورخه، ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۳ هیئت دولت عملی شد اما بنا به گفته ایشان صندوق بازنشستگی چهار بار از اجرای آن امتناع کرده که در نهایت با فشار دولت این اقدام صورت پذیرفت .

در ادامه روسای تمامی کانونهای استان‌ها که فرصت صحبت کردن پیدا کردن منتقد این اقدام بازنشستگی شده و درخواست رسیدگی مجدد آن شدند .

 فیضی نژاد در پایان صحبت های روسای کانونهای استان‌ها در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه همه‌ی بازنشستگان مشمول این افزایش نشده اند و یا اینکه اکثر بازنشستگان افزایشی از صد هزار تومان تا هشتصد هزار تومان داشته اند تکلیف مبالغ یک ملیون های واریزی چیست ؟ و همچنین درخصوص نحوه افزایش در سال آتی چگونه هست و و چرا در احکام این افزایش ها مندرج نشده است ؟ توضیح داد. 

 فیضی نژاد معاون فنی صندوق بازنشستگی گفت افرادی که زیر یک ملیون افزایش،داشته اند مبلغ یک ملیون تومان هر ماه بحساب آنها واریز میشود چرا که در مصوبه اشاره شده آمده است حد اقل افزایش همسان‌سازی یک ملیون تومان هست لذا چیزی از بازنشستگان مسترد نخواهد شد و این مبلغ تا پایان سال بحساب بازنشستگان واریز خواهد شد ودر سال آینده فقد مبلغ مندرج در احکام مبنای افزایش سال ۱۴۰۴ قرار خواهد گرفت .

ضمنا ایشان از همه ی روسای کانون‌ها خواستن که موارد و مستندات خود را در باره همسان‌سازی جهت طرح در جلسه با سازمان برنامه بودجه و سازمان امور اداری واستخدامی ارائه نمایند که اکثر همکاران درخواست داشتن که از نمایندگان روسای کانون‌ها نیز در جلسه آینده استفاده نمایند تا نقطه نظر های بازنشستگان نیز بازگو و مد نظر قرار بگیرد .

.در این جلسه نمایندگان بازنشستگان استان‌های:

تهران، اصفهان ،مرکزی ،خراسان شمالی ، خراسان رضوی ، هرمزگان ، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد ، فارس بطور کامل مطالب خود را  مطرح کردند  و دواستان لرستان و کرمانشاه به دلیل مشکلات اینترنتی  میسر نشد تا مطالبات خود را بیان کنند 

حاجیعلی کانون بازنشستگان وزارت دارایی استان لرستان

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان هرچه زودتر اجرایی شود.

سلمان زارع در جلسه علنی  مجلس شورای اسلامی گفت:از آقای پزشکیان می‌خواهم متناسب سازی حقوق بازنشستگان هرچه زودتر اجرایی گردد و به کانون‌های بازنشستگان در لاهیجان و سیاهکل که در اماکن استیجاری و نامناسب حضور دارند، توجه شود. همچنین به داد نیروهای شرکتی در ادارات و نهادها که سال‌ها بلاتکلیف هستند، برسند.

این نماینده مجلس ادامه داد: دولت محترم به وضعیت فرهنگیان کشور رسیدگی کنید. پیش دبستانی و غیرانتفاعی را از بلاتکلیفی در بیاورید چون هر کدام ۱۰ الی ۱۵ سال از عمر خود را در این راه سپری نموده‌اند. آقای وزیر اجازه ندهید به خاطر کمبود معلم مدارس روستایی تعطیل شود.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز فرآیند صدور احکام متناسب سازی بازنشستگان کشوری و محاسبه آن برابر جداول ابلاغی در حقوق مهرماه خبر داد و گفت: حقوق این ماه در دو مرحله جداگانه شامل حقوق و همچنین مبلغ ناشی از اجرای متناسب سازی به حساب این افراد واریز می‌شود.

 رضا فیضی نژاد با اعلام این خبر افزود: در اجرای جزء یک ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور مبنی بر متناسب سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری با ۹۰درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغل همطراز و با تاکیدات و پیگیری‌های ریاست جمهور و مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عصر روز گذشته (دوشنبه) پس از دریافت جداول متناسب سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق از سوی سازمان اداری و استخدامی و تامین منابع لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه، این صندوق وارد مرحله محاسبه و صدور احکام اصلاحی ناشی از اعمال متناسب سازی شده است.

وی گفت: صدور احکام از شب گذشته شروع شده و عملیاتی می شود که بارگذاری آن روی سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی www.cspf.ir ظرف ۲۴ ساعت انجام خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: