ترفند خانه داری | نکات خانه داری

ترفند جادویی سفید شدن برنج هنگام پخت | فوت کوزه گری برای اینکه همیشه برنج هاتون سفید بشه!

برخی از مواقع برنج زیاد سفید نیست . فرقی نمی کند که چه نوع برنجی باشد ، اگر می خواهید برنجتان هنگام پخت سفیدتر شود ، باید داخل ظرف برنج در حال جوش چند قاشق غذاخوری ماست بریزید تا برنج شما سفید شود.

کدخبر : 11106
سایت سرگرمی روز :

اگر به دنبال راهکارهای سفید کردن برنج هستید باید به شما بگوییم که این راهکارها بسیار آسان است. در ادامه متن ۴ روش کاربردی قرار داده شده است تا به کمک آن برنج سفید و اغواکننده تری را پخت کنید.

افزودن آبلیمو برای سفید شدن برنج

شاید در مورد کاربردهای آبلیمو مطالب فراوانی را شنیده باشید. اما یکی از این اثرات مفید آبلیمو سفید کردن برنج است. برای این منظور تنها کافی است که یک قاشق غذاخوری آب لیمو را به درون برنج در حال جوش اضافه کنید تا به سادگی شاهد سفید شدن برنج خود باشید.

سفید کردن برنج با افزودن آب نارنج

یکی دیگر از راهکارهای سفید کردن برنج استفاده از آب نارنج است. در صورت موجود نبودن آبلیموی تازه می‌توانید از آب نارنج برای سفید کردن برنج استفاده کنید. این بار هم مشابه روش قبل یک قاشق غذاخوری آب نارنج به درون برنج در حال جوش بریزید.

افزودن ماست برای سفید شدن برنج 

یک روش سفید شدن برنج هنگام پخت استفاده از ماست است. هنگام جوشیدن برنج دو قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید. ماست نیز می‌تواند به عنوان یک سفیدکننده برنج عمل کند.

افزودن دوغ برای سفید شدن برنج

اگر می‌خواهید برنجی سفید داشته باشید به شما پیشنهاد می دهیم که دو قاشق غذاخوری دوغ به درون برنج در حال جوش بریزید. اضافه کردن دوغ، آب نارنج یا آبلیمو علاوه بر ارتقا دادن به درجه سفیدی برنج شما می تواند مانعی برای چسبیدن دانه های برنج به یکدیگر شود.

نتیجه گیری :

امروزه برنج بار تامین غذای دو سوم جمعیت جهان را به دوش می‌کشد. مطالعات موسسه بین المللی تحقیقات برنج نشان از افزایش ۱۱ درصدی مصرف برنج می دهد. در ایران نیز سرانه مصرف برنج تقریبا ۴۰ کیلوگرم است. اما آیا شما روش هایی برای پخت این ماده غذایی پر مصرف سراغ دارید؟ آیا میدانید چگونه میتوانید برنجی سفیدتر و بلوری تر بپزید؟ در این مقاله به روش سفید شدن برنج هنگام پخت پرداخته شده است و توصیه هایی در این خصوص ارائه شده است. اگر شما هم به دنبال پخت برنجی مرغوب‌تر هستید این نکات را مطالعه کنید.

فوت و فن برنج دم کردن

شاید تصور کنید پخت برنج کار ساده‌ای باشد  اما فوت‌و‌فن‌هایی دارد که اگر با آن آشنا نباشید، ممکن است طعم یک برنج خوشمزه را از دست دهید. اگر می‌خواهید برنج شما سفید شود، کافی است وقتی برنج در حال جوش است به آن چند قاشق ماست اضافه کنید. اگر برنج بیش از حد معمول جوش خورده چند قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید تا برنج شما خراب نشود.

برای از بین بردن بوی سوختگی برنج، یک تکه نان روی برنج قرار دهید و موقع کشیدن، نان را بردارید. یا یک عدد پیاز را پوست کنده و در داخل برنج فرو کنید تا بوی سوختگی را به خود بگیرد. اگر هم یادتان رفت و برنج بی‌نمک شد، نگران نباشید، موقع کشیدن برنج مقدار مورد نیاز نمک را با مقدار بسیار کمی آب و روغن مخلوط کنید و روی برنج بریزید. با این کار بی‌نمکی برنج شما رفع می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: