روانشناسی رابطه | روانشناسی عاطفه

چگونه برای همسرم بیشتر از همه عزیز باشم | ترفندهای جذاب شدن و عزیز شدن پیش همسر

برای ما که با علم روانشناسی سر و کار داریم خیلی طبیعی است که یک زن بخواهد نزد شوهرش عزیز باشد و بابت آن تلاش کند! اما راه و روشی که برای آن انتخاب می‌شود در علم روانشناسی حد و مرز دارد.

کدخبر : 11210
سایت سرگرمی روز :

دعا اصلا چیز بدی نیست، ما آن را به عنوان یک حل مساله هیجان مدار که راجع به آن توضیح می‌دهیم قبول داریم اما تا جایی که زیر سایه علم باشد. در این مقاله می‌‌خواهیم به شما یاد دهیم تشخیص دهید چرا دنبال دعا برای عزیز شدن هستید و راهی را انتخاب کنید که در نهایت به این هدف برسید، همچنین دلیل انتخاب دعا و شاید طلسم و جادو از سمت شما را بررسی می‌کنیم.

چرا دنبال عزیز شدن نزد همسرتان هستید؟

وجود خطا و اشتباه از جانب خودتان

یکی از مهم‌ترین دلایلی که یک زن به دنبال عزیز شدن نزد همسرش است این است که موقعیت عزیز بودن را به دلایل اشتباهات مختلفش در زندگی از دست داده است. این اشتباهات می‌تواند ریز یا درشت باشد از بد خلقی و حاضر جوابی گرفته تا خیانت و عدم تعهد. چنین اشتباهاتی به تدریج صمیمیت رابطه را از بین می‌برد و باعث می‌شود شوهر شما روز به روز از شما دورتر شود، ناگهان به خود می‌آیید و می‌بینید شوهری که روزی با یک نگاه شما هزاران قند در دلش آب می‌شد را حالا باید چندین بار صدا بزنید تا یادش بیاید در خانه و نزد شماست! در چنین شرایطی ممکن است زن به این فکر بیفتد که راه و چاهی برای دوباره عزیز شدن بیابد.

وجود خطا و اشتباه از جانب همسرتان

اشتباهاتی که در بالا به خانم‌ها نسبت دادیم گاهی از جانب یک آقا سر می‌زند و این بار خانم تصور می‌کند علت خطاهای شوهرش از کوچک تا بزرگ خودش است و چون عزیز نیست شوهرش خطا می‌کند. البته که در زندگی زناشویی زن و شوهر در مشکلات سهم دارند اما برخی زنان تنها خود را مقصر می‌دانند حتی وقتی همسرشان بدون هیچ دلیل خیانت می‌کند، دست بزن دارد، اعتیاد دارد و ارزشی برای زندگی قائل نیست! این زنان متاسفانه به جای آموختن خارج شدن از رابطه سمی یا حل تعارضات و مشکلات گاهی به دعا روی می‌آورند تا مجدد عزیز شوند، بدون آنکه لحظه‌ای فکر کنند آیا از ابتدا عزیز بودند؟

وجود طرح‌واره محرومیت هیجانی

طرح واره محرومیت هیجانی به زبان ساده یعنی هرچقدر همسرتان، دوستانتان و اطرافیانتان به شما محبت می‌کنند آن را باور نمی‌کنید! در واقع خود را مستحق محبت نمی‌دانید، ریشه محرومیت هیجانی سر دراز دارد و به تربیت دوران کودکانی و تجربیات شما برمی‌گردد اما دلیلش هرچه باشد شما باور نمی‌کنید همسرتان دوستتان دارد، حالا در این بین اگر همسرتان نیز با شما مشکل داشته باشد تنش شما دوچندان می‌شود و تصور می‌کنید او هیچ ارزشی برای شما قائل نیست و دائم تلاش می‌کنید نزد او عزیزتر شوید به زبان ساده‌تر محبت را گدایی کنید حتی اگر آن را دو دستی تقدیمتان کند.

ترس از دست دادن و طرح واره طرد-رهایی

طرح واره طرد و رهایی نیز یکی دیگر از تله‌های زندگی است که باعث می‌شود شما مدام ترس از دست دادن شریک عاطفی‌تان را داشته باشید، حتی اگر او شما را آزار دهد، شوهر مناسبی نباشد و جدایی به نفعتان باشد باز هم می‌ترسید مبادا چنین فردی از دستتان برود! عزیز بودن برای این افراد نوعی باج دادن عاطفی است! این زنان از خواسته‌های خود می‌گذرند، باج عاطفی می‌دهند تا همه و همسرشان راضی باشند و او را رها نکنند! چنین زنی قطعا بدش نمی‌آید با کار راحتی مانند دعا و طلسم و جادو در کنار آن همه باج عاطفی عزیز بمانند!

سرد شدن رابطه

شاید یکی از مهم‌ترین دلایلی که زنان به فکر دعا و طلسم می‌افتند سرد شدن زندگی است! آن‌ها می‌بینند مانند گذشته با همسرشان صمیمی نیستند، کیفیت رابطه جنسی‌شان پایین آمده است، حرفی برای گفتن ندارند و در زندگی مشترک احساس تنهایی می‌کنند. این زنان نیز برای گرم شدن زندگی به تبلیغات کاذبی که مدام فریاد می‌زنند یک شبه دل شوهرتان را ببرید روی می‌آورند غافل از اینکه نسخه از قبل پیچیده شده این کاسب‌ها تنها آن‌ها را از حل واقعی مشکلات دور و دورتر می‌کند.

دیدگاه‌های نامتعارف از ازدواج

برخی خانم‌ها بیشتر از اینکه روی زمین و واقعیت زندگی کنند در رویاهای ریز و درشت خودشان به سر می‌برند. تصور می‌کنند تمام زندگی یک فانتزی رمانتیک است و ماه عسل هرگز تمام نمی‌شود و همسراشان نیز یک مرد عاشق است که نه خسته می‌شود نه از عشق و عاشقی کوتاه می‌آید. بنابراین اگر همسرشان یک روز خسته باشد و به استراحت نیاز داشته باشد، یا یک روز درگیر مسائل کاری و شخصی‌اش باشد تصور می‌کنند دیگر آن‌ها را دوست ندارند و شروع به دعا و جادو می‌کنند تا با تصور خودشان شوهرشان را به روزهای ماه عسل برگردانند.

شنیده‌های نامعتبر اما وسوسه انگیز

چه چیزی بهتر از این که شما در خانه بنشینتید، پایتان را روی پایتان بگذارید و بدون هیچ تلاشی برای رابطه و زندگی عزیز دلتان شوهرتان شوید! این وعده‌ای است که دعا و طلم به شما می‌دهد و بسیار هم وسوسه انگیز است، هیچ کس بدش نمیاد چنین فرصتی نصیبش شود بنابراین با خودش می‌گوید سنگ مفت، گنجشک مفت، بگذار یک بار امتحان کنم، اما این سنگ مفتی نیست دوست عزیز و اتفاقا دعانویس‌ها و رمال‌ها هزینه‌های بالایی از شما می‌گیرند، شاید بگویید قیمتش هرچه باشد می‌ارزد، اما موضوع این است که چنین چیزی صحت ندارد و هیچ کجای علم آن را تایید نکرده‌ است. بهتر است به جای گوش سپردن به اطرافیان خرافتی خود پای حرف هزاران نفری بنشینید که این راه بی نتیجه را رفته‌اند.

به بن بست رسیدن

خیلی از افرادی که به دنبال دعا و طلسم برای عزیز شدن نزد همسرشان هستند تصور می‌کنند هیچ چاره دیگری ندارند و این آخرین راهی است که می‌توانند به آن متوسل شوند، وارد این بحث نمی‌شویم که آیا واقعا این آخرین راه است یا خیر؟ آیا شما راه‌های علمی را طی کرده‌اید یا خیر؟ این موضوع را کنار می‌گذاریم، اما به این موضوع فکر کرده‌اید که شاید بی‌نتیجه ماندن تلاش‌هایتان به علت حضور در یک رابطه سمی یا یک طرفه است؟ دلایلی که ابتدای مقاله آورده‌ایم رو مرور کنید، آیا به دلیل گیر افتادن در تله‌های زندگی نیست که به بن بست رسیده‌اید؟!

نپذیرفتن شرایط

بعضی خانم‌ها واقع بین نیستند و شرایط خودشان و همسرشان را نمی‌پذیرند! در یک زندگی مشترک به خصوص با شرایط اقتصادی سختی که پیش روی همه ماست همیشه همه چیز عالی و بدون نقص نیست، با وجود مشکلات مختلف قطعا افراد دچار تنش خواهند شد، هرکس بنابر خلق و خوی خودش با این تنش‌ها کنار می‌آید و برخی نیز نمی‌توانند سازگار شوند، در هر صورت خانم خانه گاهی تصور می‌کند این تنش‌ها مشکلات به خاطر این است که نزد همسرش عزیز نیست و برای آن رو به دعا می‌آورد!

عدم حل تعارض

برخی افراد نیز بدون کوچکترین تلاشی، به محض دیدن اولین مشکل به فکر دعا و جادو می‌افتند و به خودشان برای حل مشکلات اعتماد ندارند! این افراد تصور می‌کنند همیشه باید یک ناجی برای حل مشکلاتشان وجود داشته باشد، خود را آنقدر عاقل و بالغ نمی‌دانند که تصور کنند می‌توانند با حل مساله و شیوه اصولی و صحیح مشکلاتشان را حل کنند.

دنبال راه حل یک شبه بودن

شاید مهم‌ترین دلیل اینکه خانم‌ها دنبال دعا و جادو می‌روند این است که به دنبال یک راه حل یک شبه هستند! غافل از اینکه مسائلی که در طول چند سال مدت رابطه به وجود آمد‌اند یک سبه یا حتی با چند هفته تلاش حل و فصل نمی‌شود و نیاز به صبر و تلاش منطقی شما دارد. اما برخی طاقت این صبر و تلاش را ندارند و می‌خواهند یک شبه همه چیز به نفعشان تمام شود.

 

به زبان ساده هرچیزی که قابل آزمایش، پیگیری و تایید شدن باشد علمی است در غیر این صورت غیر علمی به حساب می‌آید حتی اگر چندین نفر تایید کنند درست است علم تا آن را با روش‌های اصولی آزمایش نکند، تایید نمی‌کند! صراحتا اعلام می‌کنیم که دعا، جادو، طلسم و امثال این مسائل در علم کوچکترین جایی ندارند و در هیچ کجای دنیا تایید شده نیستند. اما  دعا به صورت راز و نیاز قابل قبول است که در زیر توضیح می‌دهیم.

راه حل‌های هیجان مدار اما قابل قبول

ما زمان مشکلات انواع و اقسام راه‌حل‌ها را انجام می‌دهیم تا هیجانات منفی ناشی از مشکلاتمان را کاهش دهیم. برخی موسیقی گوش می‌دهند، برخی پیاده‌روی می‌کنند، برخی می‌خوابند و برخی دیگر بنابر اعتقاداتشان نذر می‌کنند یا دعا می‌کنند و راز و نیاز می‌کنند، علم این میزان از توسل به دعا را می‌پذیرد و به نام راه‌حلهای هیجان‌مدار به رسمیت می‌شناسد. راه حل هیجان مدار یعنی اصل مشکل حل نمی‌شود اما این رفتارها هیجان‌های منفی را کاهش می‌دهد.

کشف کنید چرا عزیز نیستید؟!

دلیل را بیابید! تا زمانی که ندانید آب خانه شما از کجا نشتی دارد نمی‌توانید جلویش را بگیرید، یکهو به خودتان می‌آیید و می‌بینید کل خانه را آب برداشته و شما دنبال طلسم هستید! محل این نشتی در رابطه‌تان را پیدا کنید و آن را به اندازه سهم خودتان درست کنید. این نکته هم در نظر داشته باشید که شاید در یک رابطه سمی هستید که مدام به شما احساس گناه القا می‌شود! با یک کارشناس مشورت کنید تا بتواند شما را بهتر راهنمایی کند.

عزیز شدن نزد شوهر بی توجه

برای حل مشکلاتتان مهارت حل مساله را یاد بگیرید! حل مساله و آگاهی در مورد آن چیزی نیست که آن را به ارث ببرید، همانطور که خواندن و نوشتن به آموزش و مهارت نیاز دارید برخی مهارت‌های زندگی مانند کنترل خشم، انتقاد صحیح، مدیریت روابط و حل مساله نیز نیازمند آموزش است! آن را بیاموزید و در زندگی به کار ببرید!

مشورت صحیح بگیرید

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که افرادی که به شما مشورت می‌دهند، خودشان چقدر موفق هستند؟ چقدر در چیزی که بابتش مشورت می‌دهند آگاهی دارند؟ آیا به زندگی خود رمال‌ها و دعانویس‌ها نگاه کرده‌اید؟ چند درصدشان زندگی خوبی دارند؟ چرا برای خودشان و اطرافیانشان کاری از آن‌ها ساخته نیست!؟ پس از افراد درست و آگاه مشورت بگیرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    به نظر بیشتر این مطلب در مورد این بود چرا بعضی افراد به جادو وطلسم رو می اورند تا چیزدیگری؟؟؟؟؟؟؟؟؟