این دانه درمان نمی کند شفای طبیعی در دل آن نهفته است | 100 سال بدون بیماری زندگی کنید

درمان خانگی: آنتی اکسیدان ها موادی هستند که رادیکال های آزاد مضر را خنثی می کنند و از آسیب اکسیداتیو به سلول ها جلوگیری می کنند.

کدخبر : 11563
سایت سرگرمی روز :

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که رادیکال های آزاد مضر را خنثی می کنند و از آسیب اکسیداتیو به سلول ها جلوگیری می کنند.تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها می توانند تأثیر قدرتمندی بر سلامت و بیماری داشته باشند.در واقع، برخی از مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها ممکن است در برابر چندین نوع بیماری مزمن، از جمله سرطان، دیابت، بیماری قلبی و چاقی محافظت کنند.ترکیبات متعددی که در کلونجی یافت می شوند، مانند تیموکینون، کارواکرول، تی آنتول و 4-ترپینئول، مسئول خواص آنتی اکسیدانی قوی آن هستند.یک مطالعه لوله آزمایشی نشان داد که اسانس کلونجی همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند.با این حال، تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود آنتی اکسیدان های موجود در کلونجی چگونه بر سلامت انسان تأثیر می گذارد.

سیاه دانه از نظر طبی گرم و خشک است.زنان حامله نباید آن را مصرف کنند، زیرا ممکن است باعث سقط جنین شود.

ادرار آور است و یبوست را از بین می‌برد.سیاه دانه شکم درد را رفع می‌کند.

تهوع را بر طرف می‌کند.

تمیز کننده خون است.برای درمان بواسیر، سیاه دانه را بسوزانید و سوخته اش را بخورید.بوییدن سیاه دانه برای از بین بردن سردرد مفید است.

سیاه دانه چیست؟

سیاه دانه بیش از اینکه یک دانه خوراکی باشد، نوعی گیاه دارویی است که بومی شرق مدیترانه، شمال آفریقا، جنوب غربی آسیا و شبه‌قاره هند محسوب می‌شود. به دلیل فواید زیاد سیاهدانه برای سلامتی، آن را داروی شفاهنده و دانه بهشتی می‌دانند و قرن‌هاست که در طب سنتی کاربرد دارد. همچنین نشانه‌هایی از این دانه، در مقبره فرعون مصر هم پیدا شده که نشان می‌دهد سیاه‌دانه در مصر باستان هم مورد استفاده بوده است. برخی از کارشناسان معتقدند که دلیل این اتفاق، به خاطر خواص ضدباکتریایی سیاه دانه است که موجب شده تا مصریان باستان از آن در فرآیند مومیایی کردن اجساد استفاده کنند.

سیاه دانه قاتل یبوست است که در طب سنتی و اسلامی

به آن مادر بیماری ها ( ام الامراض ) می گونید.

همچنین از این گیاه در بسیاری از کشورهای عربی و قاره‌های آسیا، آفریقا و بخش‌هایی از اروپا، برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود.

امروزه سیاه دانه در شکل‌های مختلف، از دانه گرفته تا اسانس و روغن و پودر به فروش می‌رسد که بر اساس نیاز و مورد استفاده خودتان می‌توانید هریک از این انواع را خریداری کرده و از خواص آن بهره‌مند شوید.

داشت و روش‌های مختلف برداشت دانه‌های آن، تفاوت داشته باشد.

توجه داشته باشید که خواص گفته شده صرفا جنبه آموزشی دارند و برای استفاده پزشکی یا دارویی از آن حتما باید با پزشک خود مشورت کنید.

با این حال نتایج یک تحقیق صورت گرفته، نشان داده است که سیاهدانه‌ای که در بنگلادش کشت می‌شود شامل ویژگی‌های زیر است:

همچنین این دانه‌ها شامل پتاسیم، فسفر، کلسیم و منیزیم هم هستند، اما مقدار آن‌ها مشخص نشده است.

مطالعه دیگری پیشنهاد کرده که دانه های سیاه‌دانه می‌توانند حاوی مقادیری از ویتامین‌های آ، ای، سی و بخشی از خانواده ویتامین‌های ب باشند.

هرچند اطلاعات در این زمینه کم است، در عوض در خصوص مقادیر آنتی‌اکسیدانی و دیگر فواید این گیاه، بسیار تحقیق شده است. همچنین به نظر می‌رسد سیاهدانه حاوی آلکالوئیدها و فیتواسترول‌ها، دو نوع ترکیب گیاهی مفید با خواص طبیعی کاهش کلسترول باشد

منبع: صد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: