روانشناسی شخصیت | تست شخصیت شناسی

روانشناسی شخصیت | افراد با این ویژگی ها برای همه ترسناک هستند

8 ویژگی شخصیت قوی که دیگران را می ترساند

کدخبر : 13171
سایت سرگرمی روز :

روانشناسی شخصیت قوی که دیگران را بترساند چیست؟ پس از سال ها، حتی دهه ها، رشد شخصی، ذهن شما ناگزیر دستخوش دگرگونی های عمیق شده است. بنابراین شخصیت شما و نحوه تعامل شما با دنیای اطراف شما شکل می گیرد. این تحول بدون توجه نمانده است. زیرا در اعمال، رفتارهای شما و حتی در حضور شما منعکس می شود و هاله ای از پختگی و قدرت را ساطع می کند.

این رشد مستمر یک فرد باهوش عاطفی می سازد. با شخصیتی قوی، که گاهی اوقات می تواند برای کسانی که هنوز به سطح مشابهی از پیشرفت شخصی نرسیده اند ترسناک به نظر برسد.

چگونه بفهمم که شخصیت قوی ای دارم که دیگران را می ترساند؟

برای تعیین اینکه آیا شما جزو این دسته از افراد هستید یا خیر. اغلب کافی است مشاهده کنید که دیگران چگونه به حضور شما و نحوه زندگی شما واکنش نشان می دهند. قدرت درونی و عزم آگاهانه شما گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد فاصله با کسانی شود که در سطح یکسانی از رشد عاطفی یا انعطاف پذیری مشترک نیستند.

با این حال، این قدرت درونی می تواند دارایی ارزشمندی در زندگی باشد.

وقتی به طور سازنده هدایت شود، انرژی ذهنی شما می تواند شما را قادر به دستیابی به اهداف بلندپروازانه کند. و در جنبه های مختلف زندگی خود موفق شوید.

چه از طریق شناسایی شخصی با چنین نقشی یا از طریق مشاهده افراد دیگر که با این مشخصات مطابقت دارند. نمی توان انکار کرد که افرادی وجود دارند که می توانند کاملاً ناامید کننده باشند. توانایی آنها در ارعاب لزوماً متکی به ویژگی های فیزیکی تحمیلی نیست. اما به جای شخصیت قاطع و اعتماد به نفس تزلزل ناپذیر آنها، که می تواند برای کسانی که اعتماد به نفس ندارند ترسناک به نظر برسد .

چرا من شخصیت قوی ای دارم که دیگران را می ترساند؟

این ارعاب اغلب ناشی از درک آگاهانه از قدرت شخصیت این افراد است. عزم و اعتماد آنها به قدری واضح است که برای کسانی که کمتر از خود اطمینان دارند می توانند تهدید کننده تلقی شوند.

در زیر برخی از ویژگی های شخصیتی قوی را خواهید دید که دیگران را می ترساند. و به قدرت آنها و تأثیر آنها بر دیگران کمک می کند.

1. تحمل نادانی ندارند

افراد با اراده قوی، نادانی را یکی از بزرگترین موانع خود می دانند. آنها به وضوح بین اعتماد ناشی از دانش عمیق و اعتماد کور تمایز قائل می شوند. نوع اول سالها صرف توسعه شخصیت، کسب مهارت و دانش کرده است. در حالی که دومی اغلب اطلاعات نادرست دارد، اما سرسختانه متقاعد شده که درست است.

افراد با اراده ترجیح می دهند اطراف خود را با کسانی احاطه کنند که قبل از صحبت کردن فکر می کنند، با دقت عمل می کنند و تصمیمات آگاهانه می گیرند. آنها برای کسانی که به مشکلات واکنش تکانشی نشان می دهند، صبر کمی دارند. یا کسانی که به دنبال مقصر دانستن اشتباهات خود هستند.

2. گفتگوهای معنادار را به بحث های بی اهمیت ترجیح می دهند

برای کسانی که چرخه های زیادی از رشد شخصی را پشت سر گذاشته اند، مکالمات بیهوده جذابیت خود را از دست می دهند. شوخی‌ها و ابتذال‌هایی که با همه رد و بدل می‌شود در گوششان بی‌معنی‌تر به نظر می‌رسد. آنها مشتاق تبادلات غنی تر و محرک فکری بیشتر هستند، بحث هایی که تأمل عمیقی را برمی انگیزد.

اینطور نیست که آنها قادر به درگیر شدن در پچ پچ سبک نیستند. برعکس، آنها می توانند در صورت لزوم تقریباً با هر کسی به راحتی صحبت کنند. با این حال، هنگامی که آنها با عزیزان خود هستند، آنها به دنبال تبادلات اساسی تر هستند. مکالماتی که فراتر از سطح است و به آنها امکان می دهد ایده ها و مفاهیم عمیق را کشف کنند.

3. در تحمل بهانه ها مشکل دارند

افراد با شخصیت قوی صبر کمی برای بهانه گیری دارند. برای آنها بین بهانه و توضیح تمایز واضحی وجود دارد. عذرخواهی به عنوان تلاشی برای اجتناب از مسئولیت در نظر گرفته می شود. در حالی که توضیحات به سادگی زمینه ای را برای درک آنچه اتفاق افتاده فراهم می کند.

این افراد می توانند به وضوح بین این دو تمایز قائل شوند و قاطعانه از هر گونه بهانه ای امتناع کنند. آنها برای صداقت و مسئولیت بیشتر ارزش قائل هستند. ارزش گذاری برای کسانی که مسئولیت اعمال خود را می پذیرند و اشتباهات خود را تشخیص می دهند بدون اینکه سعی کنند از مسئولیت شانه خالی کنند.

4. وقتی صحبت از دایره اجتماعی شان می شود، مطالبه گر هستند

افراد با شخصیت قوی در مورد افرادی که در زندگی خود قرار می دهند بسیار گزینشگر هستند. آنها از تایید یا توجه دیگران برای احساس کامل بودن ناامید نیستند. در عوض، آنها ترجیح می دهند صبورانه منتظر بمانند تا افراد مناسب سر راهشان بیایند. به جای اینکه کسی را در حلقه درونی خود بپذیرند.

این رویکرد به آنها اجازه می دهد تا روابط معناداری را با تعداد محدودی از افراد ایجاد کنند. به جای اینکه خود را با دانش سطحی پراکنده کنید. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که بخشی از حلقه درونی یک فرد قوی و مصمم هستید، خود را ممتاز بدانید!

5. آنها برای رشد و تغییر باز هستند

برای افراد با شخصیت قوی، احساسات دشوار مانند ناامنی یا حسادت به عنوان فرصتی برای رشد عاطفی و ذهنی در نظر گرفته می شود. به جای نادیده گرفتن یا سرکوب این احساسات. آنها با آنها مقابله می کنند و به دنبال درک منشأ آنها و درمان آنها هستند. هر چالش عاطفی به عنوان فرصتی برای یادگیری و رشد شخصی در نظر گرفته می شود.

آنها به جای تسلیم شدن در برابر درد یا اضطراب، با مصمم بودن و انعطاف پذیری با مشکلاتی روبرو می شوند. قوی بودن به معنای مواجهه با سخت ترین لحظات زندگی با شجاعت است. و همچنین پشتکار، حتی زمانی که کار غیرقابل حل به نظر می رسد.

6. اجازه نمی دهند ترس بر زندگی آنها حکومت کند

حتی مصمم ترین افراد هم بی ترس نیستند. هرکسی دلهره ها و نگرانی های خودش را دارد. با این حال، چیزی که افراد با اراده قوی را متمایز می کند این است که اجازه نمی دهند ترس هایشان مانع شود.

آنها ترس های خود را درک می کنند، اهمیت غلبه بر آنها را می دانند و برای انجام این کار تلاش می کنند. اگرچه ترس ها ممکن است هنوز وجود داشته باشند، اما دیگر موانعی غیرقابل عبور نیستند. این افراد متوجه می شوند که در لحظه حال به طور کامل زندگی می کنند. و رویارویی با چالش های زندگی بسیار معنادارتر از این است که به خود اجازه دهید در اثر ترس فلج شوید.

۷- دنبال جلب توجه نیستند

در عصری که توجه به یک ارز اجتماعی تبدیل شده است. افراد با شخصیت قوی به دلیل استقلال خود از نیاز به قرار گرفتن در کانون توجه برجسته هستند. آنها برای احساس اعتبار به پیام‌ها، لایک‌ها یا تمجیدهای بی‌وقفه وابسته نیستند.

برعکس، آنها برای استقلال خود ارزش قائل هستند. آنها آزادی را در غیاب نیاز به توجه مداوم یا تایید دیگران می یابند. اگرچه از نظر اجتماعی منزوی نیستند و در رویدادها شرکت می کنند. آنها اغلب به دنبال همراهی با دیگران نیستند.

8. در اعتقادات خود مصمم هستند

افراد با شخصیت قوی در باورهای خود وضوح قابل توجهی دارند. آنها اغلب تصور روشنی از آنچه به آن اعتقاد دارند و آنچه در زندگی می خواهند دارند دارند. این قطعنامه آنها را در اقدامات خود راهنمایی می کند و به آنها اجازه می دهد به اصول خود وفادار بمانند. حتی زمانی که شامل مواجهه با چالش ها یا مخالفت ها باشد.

این قاطعیت اغلب آنها را در برابر فشارها و انتقادهای خارجی مقاوم می کند. آنها آماده دفاع قاطعانه از عقاید خود هستند. بلکه گوش دادن به دیدگاه های متفاوت به شیوه ای باز و محترمانه. این اعتماد به باورهای آنها به آنها امکان می دهد با اطمینان در آب های زندگی حرکت کنند. حتی وقتی طوفان به پا می شود.

ترسناک بودن به دلیل این ویژگی ها لزوماً یک چیز منفی نیست. این به طور طبیعی افرادی را که شجاعت تعامل با افرادی را که آنها را تحسین می کنند ندارند، از بین می برد. با کاهش نیاز به مدیریت جنبه های اجتماعی زندگی به شما آرامش می دهد.

با این حال، همه چیز به رضایت فعلی شما بستگی دارد. اگر کمی احساس انزوا می کنید و دوست دارید بیشتر همراه باشید. نیازی به کاهش این صفات نیست. در عوض، می‌توانید روش‌های جدیدی را بیاموزید تا نسبت به همسالان خود خوش‌آمدتر و بازتر باشید. بدون به خطر انداختن اصالت شما. شما هرگز نباید خودتان را تغییر دهید تا مطابق انتظارات دیگران باشید. اما در عوض خود را به نسخه ای از خود تبدیل کنید که با آرزوهای شما مطابقت دارد.

شروع یک فرآیند تغییر ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما کاملاً قابل دستیابی است! و اگرچه معمولاً به تلاش مداوم نیاز دارد. تکنیک هایی وجود دارد که این سفر را روان تر و با ارزش تر می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • رقیه
    0

    مثل همیشه عالیه سپاس