این روزا سردرد های عصبی مهمون خونه همس | با این دمنوش به پذیرایی این سردرد بروید

این دمنوش گیاهی سردرد های عصبی را آرام می کنه.

کدخبر : 17669
سایت سرگرمی روز :

درمان طبیعی سردردهای عصبی: چای گل زیرفون که از ترکیب یک قاشق غذاخوری گل آن در ۲۵۰ میلی لیتر آب جوش و پس از مدت ۱۰ دقیقه تهیه می شود، خواص درمانی فراوانی داشته و به خصوص هنگام سرماخوردگی باعث کاهش علائمی چون سرفه، تب و تنگی نفس می شود.

درمان طبیعی سردردهای عصبی

دم کرده گل زیرفون، آرام بخش بوده و برای افراد مضطرب و پر استرس توصیه می شود. ترکیبات مفید موجود در چای زیرفون، فشار خون را تنظیم کرده، تپش قلب را کاهش داده و از بسیاری بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

درمان طبیعی سردردهای عصبی، این نوشیدنی هضم و جذب موادغذایی را آسان تر کرده و نه تنها از بسیاری عوارض گوارشی پیشگیری می کرده بلکه کمک زیادی به درمان اسهال می کند.

کاهش دهنده التهاب

زیرفون گیاهی‌ست با خواص آنتی اکسیدانی بالا. در میان این آنتی اکسیدان‌ها، یک ماده فعال نیز وجود دارد که در برابر التهاب به ویژه در قلب و سیستم قلبی عروقی موثر است. اینها دیگر آنتی اکسیدان‌های موجود در دمنوش زیرفون هستند که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند و از التهاب در بدن جلوگیری می‌کنند. به لطف این آنتی اکسیدان‌ها، دمنوش زیرفون می‌تواند از بیماری‌های مزمن ناشی از التهاب جلوگیری کند.

دمنوش زیرفون حاوی موادی است که به تسکین درد و گرفتگی عضلات کمک م‌ کند. این موارد عبارتند از؛

• سردرد

• اسپاسم عضلانی،

• درد مفاصل،

• درد دوره قاعدگی

کاهش دهنده سطح اضطراب

دمنوش زیرفون می‌تواند به کاهش سطح اضطراب کمک کند. زیرفون از یک اسید شیمیایی تقلید می کند که اثر آرامش بخشی بر سیستم عصبی در مغز دارد. این گیاه با داشتن اثر جزئی بر سطح هورمون باعث آرامش می‌شوند. تصور می‌شود افرادی که دچار نوسانات خلقی و استرس مزمن هستند می‌توانند با یک لیوان دمنوش زیرفون داغ تسکین پیدا کنند.

کاهش دهنده فشار خون بالا

دمنوش زیرفون حاوی موادی است که می‌تواند به گشاد شدن رگ‌های خونی و کاهش فشار خون کمک کند.

حافظ سلامت قلب

مواد فعال موجود در آن می‌تواند به بهبود سیستم قلبی عروقی کمک کند. این امر می‌تواند کانال‌های کلسیمی در قلب را که به تنظیم انقباضات ماهیچه‌ای کمک می‌کند، تحت تاثیر قرار دهد.

بهبود بخش کیفیت خواب

ترکیبات گیاهی موجود در دمنوش زیرفون می‌تواند، خواص تسکین دهنده‌ای از خود نشان دهند که این نیز کیفیت خواب را بالا برده و زمینه یک خواب عمیق را فراهم می‌کند. این گیاه همچنین باعث افزایش نشاط پس از خواب می‌شود.

مفید برای سوء هاضمه

زیرفون از قدیم الایام،  یکی از دمنوش های گیاهی بوده که برای درمان سوء هاضمه مورد استفاده قرار گرفته است. دمنوش زیرفون به علت داشتن گرما و رطوبت می‌تواند سوء هاضمه را تسکین دهد. این گیاه حاوی ویژگی‌هایی است که می‌تواند به کاهش ناراحتی معده کمک کند. این دمنوش همچنین ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند به رفع اسپاسم در روده و کاهش مشکلات ناشی از نفخ شکم کمک کند.

تسکین دهنده علائم سرماخوردگی

بر اساس یک مطالعه، عصاره دمنوش زیرفون دارای خواصی است که می‌تواند خطر عوارض ناشی از عفونت گوش را در کودکان مبتلا به سرماخوردگی کاهش دهد. ترکیبات موجود در این دمنوش می‌تواند تنش در ماهیچه‌ها را آزاد کرده باعث تقویت گردش خون شده و گلودرد را تسکین دهد.

ادرار آور

مطالعات نشان داده که پوست داخلی درخت زیرفون دارای اثرات ادرارآور و معرق است.

برطرف کننده ناراحتی‌های کبد،کیسه صفرا و سلولیت (التهاب پوست و بافت نرم اطراف)

می‌توان از دمنوش زیرفون به صورت خوراکی برای درمان اختلالات روده و به صورت موضعی برای درمان تورم (ادم) یا عفونت (مانند سلولیت یا زخم) ساق پا استفاده کرد.

چگونه دمنوش زیرفون را مصرف کنیم؟

زیرفون به‌ویژه در ماه‌های زمستان مصرف می‌شود، زیرا نقش مثبتی در عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی دارد. اما برای مصرف زیرفون نیازی به یک ماه انتظار نیست. اگر در ماه‌های دیگر به مصرف این گیاه ادامه دهید، می‌توانید از فواید آن بهره بیشتری ببرید. البته در مصرف هر چیزی نباید افراط کرد. بنابراین، مصرف 2 تا 4 فنجان  در روز کافی است. هنگام مصرف این گیاه به آن شکر اضافه نکنید.

چگونه زیرفون را دم کنیم؟

زمان دم کشیدن دمنوش این گیاه بسیار مهم است. هر چند رنگ و بوی این دمنوش در صورتی که به مدت طولانی جوشانده شود بهتر خواهد بود، اما مواد مفید موجود در آن کاهش یافته و از بین می رود و اثر سمی ایجاد می ‌ند.

یک پیمانه از این گیاه معطر که هم روح و هم دل ما را گرم می کند در آب جوش بریزید و حداکثر 8-7 دقیقه دم کنید. بعد از 7-8 دقیقه، دمنوش زیرفون شما آماده نوشیدن است.

این گیاه ممکن است خطر واکنش آلرژیک داشته باشد. زنان در دوران بارداری و شیردهی و افراد مبتلا به بیماری قلبی باید از نوشیدن این دمنوش خودداری کنند. علاوه بر این، افرادی که از داروها استفاده می کنند باید قبل از مصرف چای یا برگ این گیاه با پزشک مشورت کنند، زیرا ممکن است با برخی از داروها تداخل داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: