روانشناسی شخصیت | تست شخصیت

روانشناسی شخصیت | اگر این رفتارهارو دارین بچه هاتون از شما نا امید و احساس بذبختی میکنن

اگر شماهم فرزندتان در سنین نوجوانی قرار دارد بهتر است رفتار های اشتباهی که باعث سرخوردگی و احساس بدبختی در نوجوانان می شود را انجام ندهید.

کدخبر : 17683
سایت سرگرمی روز :

رفتار اشتباه والدین که باعث ایجاد احساس بدبختی در نوجوانشان میشود

بسیاری از نوجوانان در این سنین حساس،احساس بدبختی و بیچارگی می‌کنند و خود را بد بیارترین آدم روی زمین می‌دانند. این احساس باعث تخریب روان و کاهش اعتماد به نفس شده و گاهی سبب می‌شود تا فرزندتان از تلاش کردن برای بهبود حال و اوضاع زندگی خود دست بردارد و در مشکلات خود غرق شود.

با فرزند خود درد و دل میکنند

برخی از والدین متاسفانه تصور می‌کنند که فرزندشان دوست آنها بوده و می‌توانند درباره مسائل پیش آمده با آنها درد و دل کنند اما درد و دل کردن با کودکان و نوجوانان نوعی کودک آزاری هیجانی است و آسیب‌های روانی فراوانی به آنها وارد می‌کند و آرامشی که حق آن‌هاست را مختل می‌نماید.

به فرزندشان انگیزه نمیدهند

برای اینکه فرزندتان در زندگی احساس بدبختی نکند به او انگیزه دهید، به عنوان والد شما بزرگ‌ترین هوادار و تشویق کننده فرزندتان هستید پس از او بخواهید تا اهداف کوتاه و بلند مدت برای خود بنویسد و او را تحسین و تشویق نمایید.

مثبت اندیشی را به فرزند نمی آموزید

داشتن نگرش مثبت به فرزندانمان کمک می‌کند با مشکلات روبرو شوند و سالم‌تر رشد کنند و هیچگاه احساس بدبختی نکنند. از کودکی به او بیاموزید که جنبه‌های مثبت مسائل مختلف را نیز ببیند، برای او الگوی مثبت‌اندیشی باشید و حواستان به گفتار و رفتارتان باشد و برخلاف آنچه می‌گویید رفتار نکنید.

مشکلات را بزرگ می کنند

همه افراد در زندگی دچار مشکلات اقتصادی، خانوادگی و... می‌شوند و شما تنها نیستید پس در حضور فرزندانتان از مشکلات خود غول نسازید و در برابر نگرانی آنها ابراز امیدواری کرده و بگویید ما می‌توانیم از پس هر مشکلی بر بیاییم و مشکلات ماندگار نیستند.

خود را انسان کم شانس و درمانده نشان میدهند

متاسفانه برخی از والدین در صحبت‌هایشان خود را به عنوان یک انسان درمانده، فقیر، بدبخت، کم شانس، شکست خورده و ناتوان نشان می‌دهند، این امر باعث می‌شود که فرزندتان احساس بدبختی کرده و همه امید و اعتماد به نفسش را از دست دهد و با خود فکر کند وقتی والدینم این گونه هستند وای به حال من...

از خود متنفرند

در مقابل فرزندانتان هرگز از خود احساس تنفر نکنید زیرا این کار آنها را ویران می‌کند، هیچ فرزندی دوست ندارد که والدینش افراد ضعیفی باشند پس خود را یک فرد موفق بدانید و از شکست و ناامیدی کمتر صحبت کنید.

تلاش را در وجود فرزندشان زنده نگه نمیدارند

والدین الگوی مناسبی برای فرزندان خود هستند پس همیشه هدف داشته باشید و با انگیزه برای اهدافتان بجنگید و تلاش کنید. فرزند شما با الگوبرداری می‌آموزد که خواستن توانستن است و برای رسیدن به خواسته‌هایش تلاش کرده و با یک شکست احساس بدبختی نمی‌کند و از مسیر موفقیت دور نمی‌ماند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: