درمان خانگی | طب سنتی

با خوردن این میوه تابستانی از شر کلسترول راحت شوید

هلو در برابر کلسترول بالا محافظت می کند زیرا سرشار از فیبر غذایی محلول است که به کاهش سطح کلسترول مضر در خون کمک می کند.

کدخبر : 18528
سایت سرگرمی روز :

با افزایش دما، تقاضا برای نوشیدنی‌های خنک‌کننده تابستانی برای آبرسانی به بدن افزایش می‌یابد، از جمله آب هلو، که عموماً از سطوح بالای کلسترول در خون محافظت می‌کند.

دکتر نهله عبدالوهاب، مشاور باکتری و ایمونولوژی و رئیس بخش تغذیه زیستی در بیمارستان دانشگاه قاهره، می گوید که آب هلو حاوی بسیاری از مواد مغذی است که برای سلامت بدن مفید است.

در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند

او تأیید کرد که این هلو برای قلب مفید است، زیرا هلو حاوی پتاسیم است که یک ماده معدنی ضروری برای سلامت قلب است، علاوه بر آنتی اکسیدان هایی که از بیماری قلبی محافظت می کند.

هلو یکی از معروف ترین میوه های بهاری است که حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای عملکردهای مختلف بدن مهم هستند، از آنجایی که میوه هلو، میوه پادشاهان نامیده می شود، روز جهانی هلو در 22 آگوست تعیین شده است. هر ساله. .

فواید هلو باعث کاهش سطح کلسترول می شود

دکتر احمد اسماعیل، مشاور تغذیه درمانی می گوید یکی از فواید هلو کاهش سطح کلسترول مضر و تری گلیسیرید در بدن است و نوشیدن آب هلو می تواند به کاهش هورمون آنژیوتانسین که مسئول فشار خون بالا است، کمک کند. تحقیقات در این زمینه نشان داده و همچنان ادامه دارد.

هلو منبع خوبی از: پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر، ویتامین A، ویتامین K، اسید فولیک و ویتامین C است. بنابراین، خوردن هلو یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به ریکاوری، رشد عضلات و تشکیل خون است.

هلو همچنین فیبر محلول و نامحلول را فراهم می کند. فیبر محلول باکتری های مفید روده را تغذیه می کند و این باکتری ها اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه مانند پروپیونات تولید می کنند که سلول های روده را تغذیه می کند.

فیبر نامحلول به حرکت غذا از طریق روده کمک می کند که به کاهش خطر یبوست کمک می کند. اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه در روده ها همچنین به کاهش التهاب و بهبود اختلالات گوارشی مانند کولیت اولسراتیو کمک می کند.

هلو برای کاهش وزن فوایدی دارد

هلو همچنین دارای فوایدی برای کاهش وزن، کاهش میزان غلات، مصرف زیاد میوه ها از جمله هلو و گنجاندن آن در رژیم غذایی با هدف کمک به احساس سیری و مصرف کالری کمتر است.

هلو نه تنها برای کمک به هضم غذا استفاده می شود، بلکه عصاره شکوفه هلو نیز به عنوان چای از جمله در طب سنتی چینی استفاده می شود و همچنین به بهبود سلامت قلب کمک می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: